Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خوان پایه روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا در گچساران افزود: نتایج آزمایش های پزشکی انجام شده در این شهرستان نشان می دهد که از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون ۲ هزار نفر در این شهرستان به این بیماری مبتلا شده اند.

وی بیان کرد: پنج هزارو ۹۵۹ تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۳۳ درصد از این تعداد مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوان پایه تصریح کرد: تاکنون ۵۰ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند.

وی گفت: به همین دلیل بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های کرونایی در شهرستان گچساران به عنوان یکی از شهرستان‌های پرخطر کرونا در سطح کشور اعمال می‌شود.

خوان پایه  ادامه داد: براساس این اعمال فقط دسته اول مشاغل شامل نانوایی‌ها، قصابی‌ها، میوه ‌فروشی‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، اورژانس ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها  و داروخانه اجازه فعالیت در این شهرستان  را دارند.

خوان پایه ابراز کرد: این محدودیت‌ها در گروه مشاغل دو، سه و چهار از روز دوشنبه پنجم آبان ماه به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

وی ابراز کرد: مشاغل گروه دوم شامل پاساژها، مراکز خرید و، مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی  مجوز فعالیت به مدت یک هفته را ندارند.

خوان پایه ادامه داد: همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا  مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از مهمترین مشاغلی هستند که مجوزفعالیت  تا اطلاع ثانوی را نداردند.

وی گروه چهارم نیز شامل  برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی اعلام کرد.

فرماندار گچساران گفت: ۹۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.

وی ادامه داد: ۲ هزار نفر تاکنون در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۵ درصد تاکنون بهبود یافته اند.

خوان پایه بیان کرد: ۳۲ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کارکنان دستگاه های اجرایی بوده اند.

وی اظهار داشت: ۵۴ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان مرد و مابقی زن بوده اند.

فرماندار گچساران گفت: هم اکنون بیش از ۵۷ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است.

وی ابراز کرد: ۱۰۰تخت برای بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهید رجایی، صنعت نفت و بی بی حکیمه این شهرستان آماده شده تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و بر اساس ستاد ملی مبارزه با کرونا جزء ۴۳ شهرستان بحرانی که در وضعیت قرمز به سر می برند.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرمانداران گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرمانداران گچساران ویروس کرونا فرمانداران گچساران اخبار کنکور کرونا در این شهرستان ویروس کرونا خوان پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۳ تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۸.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۴۴.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، نارنگی ۲۰، کیوی ۷۹.۸۰۰ تا ۹۸، توت فرنگی ۱۶۰ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۲۴.۸۰۰ و پرتقال ۲۹.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو چاقاله بادام ۱۴۹ تا ۱۹۰ و گوجه سبز ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین هر کیلو گرم شلیل ۳۴۰ هزار تومان در میوه فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، طالبی ۲۷ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۲۲.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۹.۸۰۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۲.۸۰۰، کاهو ۲۵، کدو ۲۲.۸۰۰، کرفس ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۶۸، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، باقالی ۲۳، لیمو ترش ۵۹.۸۰۰ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۶.۸۰۰ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6086192 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی