Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دکتر فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در نشست با خبرنگاران ، گزارشی جامع از اقدامات و فعالیت حوزه های بهزیستی در بخش های پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و مشارکت های مردمی ارایه و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تبریک فرارسیدن روز آمار و برنامه ریزی، اظهار داشت: آمار و برنامه ریزی درست، صحیح و دقیق، امکانات موجود را در مسیر توسعه پایدار رهنمون خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: هر سازمانی در راستای برنامه ریزی و نظم بخشی به بهبود ساختار و ارتقای بهره وری منابع، اهمیت بسزایی به آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام مبتنی بر روش های علمی می دهد.  
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: بالای 90 درصد از فعالیت‌های بهزیستی به صورت مجازی و سامانه‌ای انجام می‌گیرد؛ 11 سامانه ثبت و ارائه خدمت وجود دارد و این سامانه‌ها و اقدامات و نوع پوشش دهی افراد تحت پوشش شهرستانی مدام در حال ارزیابی است.

صحاف اظهار کرد: 75 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان، مستمری بگیر بوده و یا از خدمات غیرمستمری بهزیستی بهره مند هستند، که با توجه به تعداد بالای این افراد، باید کمک به اقشار نیازمند تداوم داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به پرداخت متمرکز مستمری‌ها، اظهار کرد: پرداخت‌های متمرکز در راستای شفاف سازی انجام می‌گیرد و باعث می‌شود تا با ثبت آمارها، مانع از هدررفت منابع شویم.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی افراد برای راه اندازی نیروهای داوطلب بهزیستی نیز در دست عملیاتی است و این امر به منظور آینده نگری و برای بحران احتمالی آینده مراکز بهزیستی انجام می‌گیرد.

صحاف در خصوص وضعیت سلامت افراد در مراکز نگه داری بهزیستی نیز گفت: با توجه به این‌که قشر آسیب دیده جامعه در مراکز نگه داری سکونت دارند، سهمیه بهداشت در مورد واکسن آنفلوانزا برای 75 درصد این کیس‌ها تهیه و تزریق شده و برای باقی افراد نیز در حال اقدام است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهزیستی مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، مالک رحمتی امروز در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ارائه برنامه تحولی دستگاه های اجرایی جهت تحقق شعار سال در استان اختصاص داشت، افزود: به نظر می رسد دچار تنش کمبود برق در بخش تولید هستیم، بنابراین لازم است منابع مالی پروژه های برق کاملا تعریف شود و اجرای طرحها سرعت یابد.
وی با بیان اینکه معضل اصلی اقتصاد ما کمبود برق است، گفت: برای رفع مسئله ناترازی برق تبریز نیاز به تاسیس نیروگاه داریم و برای جلوگیری از مازوت سوزی، طرح تکمیلی نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز حتما باید اجرایی شود.

وی اضافه کرد: مجوز تاسیس نیروگاه های خورشیدی و تجدیدپذیر نیز اخذ شده که کارهای اجرایی آن باید به جد دنبال و ظرفیت های بخش خصوصی در این عرصه به کار گرفته شود.
رحمتی همچنین بر ضرورت حمایت از بخش صنعت برای تامین برق مورد نیاز خود از طریق احداث نیروگاه، تامین پست های برق و جابجایی تاسیسات زیرساختی شبکه توزیع برق تاکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعریف میزان 6.2 همت پروژه برای سال 1403 در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، چارچوب برنامه‌های این دستگاه را مطلوب ارزیابی و تشریح کرد: مشکل اصلی شبکه حمل و نقل این است که راننده محور بوده و لازم است با شرکت‌محور کردن شبکه حمل و نقل باری استان، به روزرسانی سامانه حمل و نقل به موقع انجام گیرد.
وی اولین مسئله استان در بخش آبی را تامین آب شرب پایدار در این شهرها و روستاها خواند و ارائه برنامه کمی جهت تامین آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و صنعت تا پایان سال جاری را نیز ضروری دانست.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: سرعت بخشی به تکمیل طرح انتقال آب ارس به تبریز نیز بسیار مورد تاکید است و از هر گونه نوآوری و ابتکار عملی که این مهم را محقق کند، استقبال می کنیم.

 در این نشست برنامه های تحولی 13 دستگاه اجرایی استان در راستای تحقق شعار سال ارائه شد.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی
  • جزئیات انجام نخستین پرواز حج تمتع از فرودگاه تبریز
  • جریمه، تاوان قاچاق مواد سوختی در مرند
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی
  • فعالیت ۳۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در آذربایجان شرقی