Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه ایندیا اکسپرس یکشنبه افزود:‌ پیش از نشست وزرای دفاعی و خارجی هند و آمریکا که از روز دوشنبه آغاز می شود، دولت ترامپ به دولت هند گفته است که توسعه بندر چابهار در ایران تحت تأثیر تحریم‌های ۱۸ بانک ایرانی قرار نخواهد گرفت.

گفته می شود پیام استثنا قرار دادن توسعه بندر چابهار از تحریم‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک توسط واشنگتن در ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) به دهلی نو ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا با تلاش برای از میان بردن دغدغه‌ها پیش از نشست وزیران دو طرف، تلاش کرده نگرانی‌های هند در مورد بندر چابهار را برطرف کند.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا فردا (دوشنبه) قرار است به دهلی نو سفر کنند.

موقعیت مهم ایران در منطقه و جهان، ذخایر انرژی (نفت و گاز) که هند برای توسعه خود بشدت به آن‌ها نیاز دارد، کریدور شمال- جنوب و دسترسی هند به آسیای مرکزی و حتی اروپا، جایگاه ایران به عنوان قدرتی در حوزه خلیج فارس و منطقه غرب آسیا از جمله انگیزه‌هایی قوی برای تقویت روابط این کشور با ایران و ارتقای این روابط تا سطح روابط راهبردی هستند. 
این پتانسیل وجود دارد که با گسترش و توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور، ایران به جایگاه نخست تجارت خارجی هند در منطقه تبدیل شود. ایران دروازه ورود هند به آسیای مرکزی، روسیه و شرق اروپاست و با توجه به رقابت شدید این کشور با چین، منطقی نیست که هند خارج از همکاری‌های استراتژیک به رابطه با ایران فکر کند.

برچسب‌ها هند تحریم دولت ترامپ چابهار ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند تحریم دولت ترامپ چابهار ایالات متحده آمریکا هند تحریم دولت ترامپ چابهار ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در دیدار با «ژائو لجی» رییس کمیته دایمی کنگره ملی خلق چین بر توسعه روابط بلندمدت این کشور با پکن تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA)، سفر لجی، سفر ارشدترین مقام دولتی چین به کره شمالی از سال ۲۰۱۸ است؛ این قانون‌گذار ارشد چین برای شرکت در هفتادوپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور به پیونگ‌یانگ سفر کرده است.

بنابر این گزارش، رهبر کره شمالی در این دیدار اعلام کرد که ا نتظار داد دو کشور «به طور پیوسته این سنت‌های دوستی پایدار را پییش بببرند و توسعه دهند تا دو کشور شاهد «پیشرفت مسئولانه و به‌ثمرنشستن موفق سالگرد دوستی کره شمالی و چین باشد.»

رهبر کره شمالی روز شنبه در پیونگ یانگ با قانون‌گذار ارشد چین دیدار کرد. در این دیدار که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور صورت گرفت، قانونگذار ارشد چین اعلام کرد که پکن متعهد به تقویت روابط دوجانبه با کره شمالی است.

ژائو افزود که در این وضعیت جدید، چین آماده است تا روابط دو کشور چین و کره را پیش ببرد. رییس پارلمان چین بر اهمیت همکاری راهبردی و بلندمدت چین و کره تاکید کرد و گفت که پکن خواهان روابط دوجانبه و متقابل سودمند با پیونگ یانگ است.

کد خبر 6078422

دیگر خبرها

  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین