Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، شب گذشته ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ اذعان کرد که طرحی تحت عنوان اخذ مالیات از مشمولان غایب قرار است اجرایی شود.

وی در تشریح این طرح گفت: قرار است افرادی که از ۲۸ سال به بعد به سربازی نرفته‌اند برای انجام هرگونه فعالیتی که نیاز به کارت پایان خدمت داشته باشد به دلیل اینکه کارت پایان خدمت ندارند مبلغی تحت عنوان مالیات تحت امنیت پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوترابی تأکید کرد: ما به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده‌ایم که مشمولان غایب از ۲۸ سالگی تا ۵۰ سالگی به بعد مالیات پرداخت کنند. اینکه ۵۰ سالگی را می‌گوئیم به این دلیل است که برای فرد ۵۰ ساله در قانون سربازی در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: این مالیات به این صورت است که ۵۰ درصد مبلغی که دیگران برای دریافت خدمات مانند اخذ گواهینامه و مسائل اینچنینی پرداخت می‌کنند را باید بیشتر پرداخت کنند. یعنی اگر اخذ گواهینامه ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد این فرد باید ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کند.

نماینده مردم نجف آباد گفت: این موضوع برای سند زدن، سفر خارجی، خرید و فروش و هر رفتار دیگری که نیاز به کارت پایان خدمت داشته باشد، قابل اجرا است. حتی ما برای شرایط کاندیداتوری در مجلس و دیگر انتخابات هم قرار است رقمی را برای این افراد در نظر بگیریم.

ویدئوی اظهارات این نماینده مجلس را در زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به این اظهارات گفت: کمیسیون مجلس در حال بررسی طرح‌های مختلف است و این نماینده در این برنامه تلویزیونی فقط نظر خود را به صورت شخصی اعلام کردند. این طرحی که نماینده از آن سخن گفته است نه نظر کمیسیون مجلس است و نه ستاد کل نیروهای مسلح با آن موافق است.

وی تصریح کرد: این طرح فقط یک پیشنهاد است. ستاد کل نیروهای مسلح وظیفه دارد تمامی طرح‌ها را بررسی کند و در نهایت آنچه به صلاح نظام باشد را اعلام و اعمال کند.

رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: طرحی که آقای ابوترابی از آن صحبت کردند باید بررسی شود و کار کارشناسی در آن انجام شود. منکر موارد مثبت طرح نمی‌شوم اما تا زمانی که یک طرح کارشناسی نشده و به تصویب نرسیده، نباید اطلاع رسانی عمومی شود. چرا که امکان دارد تمام طرح به دلایل مختلفی رد شود و طرح دیگری جایگزین شود.

اولویت ستاد کل نیروهای مسلح افزایش حقوق سربازان است

وی افزود: اما یک موضوعی را قاطعانه بگویم که ستاد کل نیروهای مسلح با هرگونه خرید خدمت سربازی قاطعانه مخالف است و هیچ برنامه و طرحی برای این موضوع ندارد.

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور با اشاره به اولویت فعلی ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با سربازان اظهار داشت: برای ما اولویت پرداخت حقوق سربازان است که باید از مبادی قانونی پیگیری شود و از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در این خصوص ما را یاری کنند.

رحیمی پور یادآور شد: مطابق قانون هر سرباز باید بین ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح را دریافت کند. در حالی که به دلایل مختلف از جمله کمبود بودجه، سربازان از مبلغ مصوبه کمتر حقوق دریافت می‌کنند و لذا اولویت ما همانطور که گفتم پرداخت کامل حقوق سربازان است نه چیز دیگری.

کد خبر 560010 برچسب‌ها سربازی سربازی - مشمولان سربازی - سازمان وظیفه عمومی ناجا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سربازی سربازی مشمولان سربازی سازمان وظیفه عمومی ناجا ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید دادگر فرمانده انتظامی استان و رئیس والیبال نیروهای مسلح کشور صبح سه شنبه در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور در گلستان اظهار کرد: ایران در سال جاری میزبان مسابقات ورزشی نیروهای مسلح جهان خواهد بود که به یاری خدا تلاش خواهیم کرد حضور پر قدرت در این مسابقات داشته باشیم و بهترین نتایج را رقم بزنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه گلستان به عنوان یکی از قطب‌های والیبال کشور شناخته می‌شود و تیم والیبال پاس گرگان تنها نماینده نیروهای مسلح در لیگ برتر است، گلستان به عنوان محل برگزاری اردوی تیم ملی والیبال نیروهای مسلح انتخاب شده است.

فرمانده انتظامی استان و رئیس والیبال نیروهای مسلح کشور، گفت: قطعاً والیبال یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در این رقابت‌ها است و گلستان نیز نقش پر رنگی در تیم ملی والیبال دارد.

در ادامه سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اظهار کرد: نیروهای مسلح به ویژه انتظامی استان که همواره موجب امنیت، سربلندی اقتدار و افتخار ایران اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: علی‌رقم وجود مشغله و دغدغه‌های بسیاری که انتظامی استان در موضوعات مختلف دارد، قبول میزبانی از تیم ملی و اهتمام در افتخار آفرینی برای کشور در حوزه ورزش، بسیار ارزش‌مند و قابل تقدیر است.

کد خبر 6086469

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • فیلم| توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت + فیلم
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳