Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدباقر خراسانی،مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در قم بیان کرد: ششمین ویژه برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی در قم و شعب مجمع عالی حکمت اسلامی در برخی از استان‌های کشور از ۱۷ تا ۳۰ آبان ماه برگزار خواهد شد.

او افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی از سوی گروه‌های علمی مجمع عالی حکمت، برگزاری نشست با موضوعات متنوع علمی، برگزاری یازدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی و انتشار پنجمین جلد یادنامه علامه طباطبایی(ره) بخشی از برنامه‌های ششمین دوره بزرگداشت علامه طباطبایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدحسین طباطبایی زاده اسفند ۱۲۸۱ در تبریز،معروف به علامه طباطبایی ،روحانی، عارف، فیلسوف و نویسنده ایرانی بود. 

او از مدرسان حوزه علمیه قم به‌شمار می‌آمد. از شاگردان علامه  می‌توان به آیات مرتضی مطهری، سید محمد بهشتی، سیدعلی خامنه‌ای، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، ناصر مکارم شیرازی، محمدرضا مهدوی کنی، و محمدتقی مصباح یزدی اشاره کرد.

تفسیر المیزان، نهایةالحکمة، شیعه در اسلام و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار اوست.

این حکیم عارف و مفسر وارسته در ۲۴ آبان ۱۳۶۰ هجری شمسی به دیار ملکوت رهسپار شد؛پیکر مطهر علامه  طباطبایی در قم آرمیده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علامه طباطبایی مراسم بزرگداشت حوزه علمیه قم علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: جشنواره سرزمین من با هدف کمک به تحکیم و وحدت در زمینه هویت ملی برگزار شده است.

هاشمی افزود: در استان بوشهر آیین‌ها و سنت‌های قدیمی وجود دارد که از نسل‌های گذشته به نسل فعلی منتقل شده و ما وظیفه داریم آنها را نگه داشته و به نسل بعد منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: برخی از این سنت‌های قدیمی کنار گذاشته شده و هدف ما از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جدید با آیین‌های سنتی استان بوشهر است.

معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: امروز در این جشنواره دانش‌آموزان در گروه‌های مختلف آیین‌های قدیمی جنوب را به همکلاسی‌هایشان نشان دادند.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • رژه نیرو‌های مسلح اردبیل در روز ارتش
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود