Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@04:50:05 GMT

واکنش مقتدی صدر به تظاهرات امروز عراقی‌ها

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۵۹۷۴

واکنش مقتدی صدر به تظاهرات امروز عراقی‌ها

رهبر جریان صدر با اشاره به اقدامات تخریبی برخی از تظاهرکنندگان، این اقدامات را کار افراد نفوذی مورد حمایت خارج از کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر امروز پس از آغاز تظاهرات در استان‌های مختلف عراق با انتشار توییتی به اقدامات برخی از تظاهرکنندگان برای آشوب و درگیری با نیروهای امنیتی عراق واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توییتی نوشت: «نفوذی‌های آشوبگر موردحمایت خارج، انقلاب را از مسیر مسالمت‌آمیز خود منحرف می‌کنند به‌خصوص پس‌ازاینکه نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی مسلح نخواهند شد.»

صدر در ادامه افزود: «دولت باید امنیت را گسترش دهد و اقدامات تخریبی افراد گستاخ و بی‌ثباتی امنیتی را مانع شود، دولت باید راه‌ها را باز کند و اقتدار حکومت را بازگرداند.»

وی ادامه داد: «در غیر این صورت (اگر دولت این اقدامات را انجام ندهد)، نشان‌دهنده تبانی و همکاری با کسانی است که برنامه‌های خارجی و عقاید منحرف دارند.»

در این راستا رسانه‌هایی چون اسکای نیوز مدعی شدند، تظاهرکنندگان سعی در انداختن موانع بتنی و رفتن به سمت منطقه الخضرا در میان درگیری‌ها با نیروهای امنیتی عراق را دارند.

انتهای پیام/4129/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: عراق مقتدی صدر جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد

منابع عراقی از تفاهم نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات در زمینه پروژه جاده توسعه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که در مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه تفاهم‌نامه چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات برای همکاری در پروژه جاده توسعه امضا شد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در پروژه راهبردی جاده توسعه تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه را وزرای حمل و نقل عراق و ترکیه و وزیر حمل و نقل قطر و نیز وزیر انرژی و زیرساخت امارات امضا کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد که به موجب این تفاهم‌نامه این کشور‌ها در تنظیم چارچوب‌های لازم برای اجرای پروژه همکاری می‌کنند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق آمده است: جاده توسعه یک پروژه راهبردی است که موجب تقویت رشد اقتصادی و افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان شرق و غرب می‌شود و به تسهیل مبادلات تجاری و ایجاد مسیر رقابتی منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند