Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@18:03:18 GMT

کاربردهای جالب سیب زمینی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۶۱۲۱

کاربردهای جالب سیب زمینی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامت نيوز ، ابتدا سیب زمینی ها را دو نیم کنید. سپس مقداری جوش شیرین، نمک یا مایع ظرفشویی داخل ظرف بریزید و سیب زمینی را روی قسمت زنگ زده ظرف بمالید تا تمیز شود. سپس ظرف را با آب بشوئید و خشک کنید.

درمان سوختگی

 

برای درمان آفتاب سوختگی سیب زمینی ها را شسته و حلقه حلقه یا رنده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس سیب زمینی ها را روی پوست قرار دهید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بردارید و با آب سرد بشوئید. برای درمان سوختگی با آب جوش سیب زمینی ها را رنده کنید چون سیب زمینی حلقه شده ممکن است به سوختگی آسیب برساند. آن ها را روی قسمت سوختگی بزنید و زمانی که درد سوختگی افتاد بردارید. ممکن است بین ۱۰ دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. پس صبور باشید و وقتی رنگ سیب زمینی ها تغییر کرد آن را عوض کنید.

با لکه ها خداحافظی کنید

 

سیب زمینی ها را بشوئید و رنده کنید و داخل نیم لیتر آب بریزید. سپس سیب زمینی های رنده شده را از داخل آب خارج کنید و نیم لیتر دیگر آب به آن اضافه کنید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با اسفنج آب سیب زمینی را روی لکه بمالید و سپس با آب سرد بشوئید. اگر دستتان با توت فرنگی یا آلبالو رنگ گرفته است سیب زمینی را نصف کنید و روی دستتان بمالید.

تمیز و براق کردن کفش های چرم

 

خراشیدگی های روی کفش های چرم را با سیب زمینی از بین ببرید. یک عدد سیب زمینی را دو نیم کنید و روی کفش بمالید. بعد از ۵ دقیق با دستمال خشک کفش ها را پاک کنید.

تمیز کردن ظروف نقره

 

ظروف نقره بعد از مدتی تیره می شوند و این کاملا طبیعی است. برای براق کردن آن ها چند عدد سیب زمینی را خرد کنید و در آب بجوشانید. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها را از قابلمه دربیاورید چون فقط به آب داخل قابلمه نیاز دارید. ظروف نقره را به مدت ۱ ساعت داخل آب قرار دهید و با برس نرم روی آن بکشید. سپس آن ها را تمیز بشوئید و خشک کنید.

سفید کردن پوست زیربغل

 

با سیب زمینی می توانید تیرگی زیر بغل را رفع کنید اما انتظار نتیجه سریع نداشته باشید چون تمام روش های خانگی زمان می برند.

روش اول:

یک عدد سیب زمینی را شسته و حلقه حلقه کنید. به مدت ۳ دقیقه زیر بغل را با حلقه های سیب زمینی ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت بشوئید و خشک کنید.

روش دوم:

سیب زمینی را رنده کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست زیر بغل بماند. سپس شسته و خشک کنید.

هر کدام از این روش ها را روزانه ۲ بار تکرار کنید. بعد از ۴ هفته از نتایج آن بهره مند خواهید شد.

رفع سردرد

 

اگر از قرص های سردرد خسته شده اید و به دنبال روش های طبیعی درمان سردرد هستید یک عدد سیب زمینی را شسته و حلقه حلقه کنید. حلقه های سیب زمینی را روی پیشانی و گیجگاه قرار دهید و روی آن را با باند ببندید. دراز بکشید چشم ها را ببندید و منتظر تسکین درد شوید.

سلامتی با آب سیب زمینی

 

آب سیب زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. کلسیم، فسفر و ویتامین C. به همین دلیل فواید سلامتی بیشماری دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. یکی از دانشمندان دانشگاه منچستر دریافته است که سیب زمینی حاوی ملکولی است که زخم معده و سوزش معده را درمان می کند و از رشد باکتری ها داخل معده جلوگیری می کند.

براق کردن پوست

 

آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و نشاسته موجود در سیب زمینی پوست را آبرسانی و تغذیه می کند. و اما فواید سیب زمینی برای پوست:

سیاهی های زیر چشم را از بین می برد: سیب زمینی را حلقه کنید و زیر چشم قرار دهید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بردارید و بشوئید.

آکنه ها را از بین می برد: هنگام شب سیب زمینی را روی جوش ها بمالید و صبح صورت را بشوئید.

لکه های سیاه را از بین می برد: سیب زمینی را رنده کنید و روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید سیب زمینی ها ۵ دقیقه روی صورت بماند سپس بشوئید.

درمان جای نیش پشه: سیب زمینی را روی پوست بمالید و اجازه دهید پوست خشک شود. سپس پوست را بشوئید.

آبرسانی و مبارزه با چین و چروک ها: یک عدد سیب زمینی را رنده کنید مقداری گلاب و آب لیمو به آن اضافه کنید. ماسک را روی پوست بمالید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت را بشوئید.

تمیز کردن شیشه های پنجره

 

به جای شوینده های شیمیایی سیب زمینی را دو نیم کرده و به شیشه بمالید. سپس با دستمال خشک کنید.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سيب زميني زندگي كاربرد یک عدد سیب زمینی سیب زمینی را روی سیب زمینی ها رنده کنید خشک کنید قرار دهید روی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت ریزش موها چیست؟

ریزش مو می‌تواند تجربه ناخوشایندی باشد و ممکن است در عرض چند هفته تا چند ماه مقدار زیادی از موهای خود را از دست بدهیم.

رشد مو دارای چهار مرحله است: آناژن، مرحله‌ای که در آن مو به‌طور فعال درحال رشد است؛ کاتاژن، مرحله قبل از توقف رشد مو؛ تلوژن، زمانی که رشد مو متوقف می‌شود و اکسوژن، زمانی که مو از فولیکول جدا شده و می‌ریزد.

به گزارش زومیت، مرحله‌ آناژن دو تا هشت سال، مرحله کاتاژن دو هفته و مرحله تلوژن حدود سه ماه طول می‌کشد تا درنهایت موها بریزند. در طول زندگی فرد، هر فولیکول مو چرخه توصیف‌شده را ۱۰ تا ۳۰ بار طی می‌کند. با افزایش سن، آناژن یا مرحله رشد کوتاه‌تر می‌شود و فولیکول‌های موی کمتری در مرحله آناژن باقی می‌مانند.

همه ریزش‌های مو واقعی نیستند. در بسیاری از مواقع، ریزش مو در واقع شکستگی مو است. شکستگی ممکن است براثر برس کشیدن بیش از حد موها یا استفاده از مدل‌های مویی مانند بافتن رخ دهد که پوست سر را می‌کشند. شکستگی مو همچنین می‌تواند درنتیجه‌ی استفاده مکرر از مواد شیمیایی قوی یا استفاده مداوم از سشوار و اتو مو رخ دهد.

به‌طور معمول روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهیم

ریزش مو به اندازه‌ای بیشتر از مقدار مویی که دوباره رشد می‌کند، می‌تواند نشانه ای از آلوپسی باشد. آلوپسی اصطلاح پزشکی برای ریزش مو است. انوع مختلفی از ریزش مو وجود دارد: از ریزش موی ناشی از هورمون‌ها گرفته تا ریزش موی ناشی از اختلالات خودایمنی.

ریزش مو علت‌های متعددی دارند. عواملی نظیر رژیم غذایی، استرس بدنی یا روانی شدید، تغییرات هورمونی، اختلالات خودایمنی، داروهای خاص و سلامت پوست سر می‌توانند بر مقدار و نوع ریزش مو تاثیر بگذارند.

در نوعی از آلوپسی به نام تلوژن افلوویوم مقداری از موها به‌طور ناگهانی از سراسر پوست سر می‌ریزد. جراحی‌های بزرگ، موارد شدید آنفلوانزا یا کووید ۱۹، شیمی‌درمانی، دیابت، کم‌خونی، اختلالات تیروئید، نوسانات هورمونی و مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی دیگر می‌توانند موجب این نوع ریزش مو شوند. تغییرات هورمونی در طول بارداری می‌تواند توقف ریزش مو را در پی داشته باشد، اما در دوران پس از زایمان موجب آغاز تلوژن افلوویوم شود.

وقتی مقدار انرژی در دسترس محدود باشد، بدن ممکن است رشد مو را متوقف کند تا زمانی که بیمار هستیم یا استرس داریم، بتواند انرژی را جای دیگری صرف کند. اغلب اوقات این وضعیت سه تا شش ماه طول می‌کشد و پس از آن رشد مو دوباره شروع می‌شود.

سایر اشکال رایج آلوپسی شامل ریزش موی با الگوی مردانه و زنانه می‌شود. ویژگی ریزش موی با الگوی مردانه پس رفتن خط رویش مو است و ویژگی ریزش موی با الگوی زنانه، نازک شدن و کم پشت شدن کلی موها است. هم مردان و هم زنان بسته به سطح هورمون‌های خاص می‌توانند دچار هر یک از این الگوهای ریزش مو شوند.

سلامت پوست سر نیز می‌تواند بر میزان ریزش مو تأثیر بگذارد. التهاب پوست سر مثلا براثر پسوریازیس می‌تواند رشد مو را توقف کند، اما این وضعیت درمان‌شدنی است.

شرایط کمتر شناخته‌شده مانند درماتیت سبوره‌ای که نوعی بیماری قارچی است نیز می‌تواند موجب التهاب شود. درماتیت سبوره‌ای موجب خارش پوست سر می‌شود و خاراندن پوست سر می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب بزند.

افراد دارای موهای بلند شاید حس کنند موهای آن‌ها بیشتر می‌ریزد. علت ممکن است آن باشد که به دلیل بلندبودن تارهای مو، موها روی شانه بیشتر به چشم می‌آید. اما در صورت کم شدن حجم موها، ظاهر شدن تکه‌های بدون مو روی پوست سر یا پسروی خط رویش مو بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

پوست، مو و ناخن منعکس‌کننده سلامتی کلی شما هستند و بررسی وضعیت آن‌ها به متخصصان در تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی و کبدی، کم خونی و التهاب مفاصل کمک می‌کند.

در شبکه‌های اجتماعی محصولات فراوانی برای تقویت رشد مو تبلیغ می‌شود. اغلب این برندها در حمایت از ادعاهای خود به جای آزمایش‌های علمی دقیق، روی نظرسنجی از افراد متکی هستند. تا زمانی که با پزشک متخصص مشورت نکرده‌اید، از این محصولات استفاده نکنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • قیمت روز رابیتس و هر آنچه باید درباره آن بدانیم
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • مرغ در بازار امروز چند؟
  • کاربردهای خاص فومیزه احسان کار در صنایع مختلف
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟
  • علت ریزش موها چیست؟