Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز ۴ آبان ۱۳۵۹ شهرستان خرمشهر در استان خوزستان پس از بیش از یک ماه مقاومت رزمندگان ایرانی و نیرو‌های محلی، به اشغال کامل ارتش بعثی عراق درآمد.

خبرگزاری میزان - روز یکشنبه ۴ آبان ۱۳۵۹ شهر خرمشهر پس از ۳۴ روز مقاوت و از خودگذشتگی نیرو‌های مردمی، توسط رژیم بعث عراق اشغال شد.

در کتاب «امیر خستگی‌ناپذیر» به نقل از شهید سرلشگر «ولی‌الله فلاحی» فرمانده وقت لشکر ۹۲ زرهی و رییس پیشین ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آن روز‌ها آمده است: هنگامی که دشمن در منطقه‌ی خرمشهر از تمام جهات هجوم می‌آورد، لشکر ۹۲ فقط ۷ دستگاه تانک در اختیار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحد‌های نظامی نیز در حال انتقال به مناطق عملیاتی بودند و تنها نیرو‌های موجود، تکاوران نیروی دریایی، دانشجویان دانشگاه افسری و کارکنان لشکر ۹۲ مجموع مدافعان را در برابر قوای مهاجم عراقی تشکیل می‌دادند. ۸۰ نفر از افسران و دانشجویان دانشکده‌های افسری و ۳۲۰ سرباز لشکر ۹۲ مأموریت یافتند که به یاری رزمندگان خرمشهر بشتابند تا آن شهر را از خطر سقوط و انهدام نجات دهند.

بیشتر بخوانید: عملیات «بیت‌المقدس»؛ هم خرمشهر آزاد شد هم صدام آرزوی مرگ فرماندهانش را کرد

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم بعث اشغال خرمشهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم بعث اشغال خرمشهر لشکر ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با هر که به خاک ما تعدی‌ کند، مماشات نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم رژه ارتش اظهار کرد: نیروی زمینی سه تغییر و تحول مهم در سال‌های اخیر در خود داشته است. ابتدا تغییر در ساختار کلی نیروی زمینی با تصویب رهبر انقلاب که این نیرو به یک نیروی متحرک و هجومی و با واکنش سریع تبدیل شود و اکنون اینچنین نیروی زمینی ای را در اختیار امنیت پایدار کشور قرار داده ایم.

وی افزود: نیروی زمینی تسلیحاتی را وارد نیرو کرده که اکثریت آن در همین نیرو طراحی و توسط وزارت دفاع و با همکاری نیروی زمینی به شکل دارای قابلیت هوشمند و دقیق زن و دور زن باشند.

امیر حیدری در خصوص عملیات وعده صادق گفت: نیروهای مسلح ما مکمل همدیگر هستند و هم افزا عمل می‌کنند و به طور قطع رژیم صهیونیستی بداند اگر بخواهد دست از پا خطا کند، پاسخ‌هایی خواهد گرفت که پشیمان کننده و خرد کننده خواهد بود و ایران با کسی که به خاکش تعدی کند، مماشات نخواهد کرد. ما این را در دفاع مقدس ثابت کردیم و ۸ سال در برابر قدرت‌های دنیا ایستادیم و در پایان یک وجب خاک هم دست دشمن نماند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: رژیم صهیونیستی هم بداند نیروهای مسلح ما آماده هستند و منتظرند این رژیم دست از پا خطا کند تا تعجیل در زوال آن را انجام دهند.

کد خبر 6080735 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • بیست و نهم فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی شود
  • رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، زوال آنها به تعجیل می‌افتد
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • با هر که به خاک ما تعدی‌ کند، مماشات نخواهیم کرد
  • مراسم رژه روز ارتش در سنندج برگزار شد + فیلم
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • اکثر یهودیان با اشغال‌گری و ظلم رژیم صیهونیستی مخالفند
  • تجمع دانشگاهیان سلماس در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغال گر