Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور برنی سندرز بار دیگر نسبت به تبعات خطرناک تداوم ریاست جمهوری ترامپ بر روی جایگاه آمریکا در عرصه بین المللی هشدار داد.

سناتور ایالت ورمونت آمریکا به فاصله ۹ روز مانده به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری این کشور در پیامی توئیتری نوشت: اگر ما به داشتن رئیس جمهوری که به شکلی بیمارگونه دروغ می‌گوید، به قوانین اعتقادی ندارد و دموکراسی را تضعیف می‌کند، ادامه دهیم، آمریکا نمی‌تواند الگویی برای جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور ارشد دموکراتِ ایالت ورمونت آمریکا، پیشتر نیز در پیامی توئیتری به انتقاد از رویکرد کرونایی رئیس جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان کشورش پرداخته بود.

او در این پیام نوشته بود: اگر ترامپ به حرف‌های دانشمندان گوش می‌داد بخش اعظمی از جان‌باختگان کرونایی آمریکا زنده می‌ماندند.

سناتور سندرز از منتقدان همیشگی و سرسخت سیاست‌های ترامپ است. او در ماه‌های اخیر تمرکز انتقادات خود علیه ترامپ را بر محور مدیریت ناکارآمد او در مواجهه با همه گیری کرونا و شکاف درآمدی در آمریکا قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنی سندرز دونالد ترامپ انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!

برنی سندرز، سناتور آمریکایی در پاسخ به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص قیام دانشجویان آمریکایی، در بیانیه‌ای گفت: «نه آقای نتانیاهو. اشاره کردن به این نکته که کابینه افراطی شما در مدت شش ماه ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آنان زن و کودک هستند، نه یهودستیزی محسوب می‌شود و نه طرفداری از حماس است». 

به گزارش هاآرتص، وی در ادامه این بیانیه گفت: «اگر بگوییم بمباران‌های شما بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران کرده و بیش از یک میلیون نفر (تقریبا نیمی از جمعیت غزه) را بی‌خانمان کرده، یهودستیزی نیست».

سندرز در انتهای این بیانیه با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برچسب یهودستیزی سعی دارد جنایات رژیم اشغالگر را توجیه کند، گفت: «آقای نتانیاهو، لطفا با تلاش برای منحرف کردن توجه ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی کابینه افراطی و نژادپرست شما، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید... اینکه شما را در قبال اعمال‌تان مسئول بدانیم یهودستیزی نیست». 

اظهارات این سناتور آمریکایی یک روز پس از آن بیان می‌شود که نتانیاهو دانشجویان معترض در سراسر آمریکا را که به نشانه حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه دست به تظاهرات زده‌اند «افرادی یهود‌ستیز» خواند. او که از قیام دانشجویان آمریکایی شوکه شده بود، این اعتراضات را محکوم کرد.

گفتنی است، پس از اینکه هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا در نیویورک حین اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و درخواست برای آتش‌بس دستگیر شدند، موج تظاهرات دانشجویی در سراسر آمریکا گسترش یافت.

اعتراضات تا جایی پیش رفت که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد. این اظهارات  واکنش شدید دانشجویان را در پی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد