Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مقدسی رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار گوشت گفت: در حال حاضر گپ قیمتی بین تولید تا مصرف زیاد است و تولید کننده و مصرف کننده هر دو ناراضی هستند.

رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار باید به شرکت پشتیبانی دام اجازه خرید مستقیم گوشت با قیمت مناسب را بدهد تا واسطه ها حذف و گوشت با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: قرار بود برای عرضه مستقیم دام زنده، مراکزی در میادین میوه و تره بار در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد اما متاسفانه این امر صورت نگرفت.

مقدسی بیان کرد: چون ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت برداشته شده، واردات گوشت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان برای خود دولت تمام می شود که به صرفه نیست و ما اعلام کردیم صد درصد نیاز کشور را تامین کنیم.

این مقام مسئول گفت: با همکاری ستاد تنظیم بازار و دستگاه هایی که مصرف گوشت بالا دارند هم می توانیم نیاز صددرصد گوشت داخلی را تامین کنیم و هم صادر کننده آن باشیم.

او ادامه داد: قیمت گوشت گرم گوساله ۹۹ هزار تومان برای تولیدکننده تمام می شود و نهایت باید باقیمت ۱۱۶ تا ۱۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد. حتی با دلار گران هم نباید با قیمت بالاتر از ۱۲۰ هزار تومان باشد.

قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در این خصوص گفت:  طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار شد میادین میوه و تره بار مراکز عرضه مستقیم گوشت دام را فراهم کنند. فردا  بر اجرای این مصوبه تاکید می‌کنیم و از هفته آینده میادین میوه و تره بار را ملزم می‌کنیم تا فضایی با اجاره کم یا بدون اجاره در اختیار تولیدکننده‌ها برای عرضه مستقیم گوشت قرار دهند

او افزود: هم اکنون قیمت گوشت گوساله گرم بین  ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در نوسان است

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشت قرمز دام زنده عرضه مستقیم هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا

مهدی بیات‌منش کارشناس حوزه بورس کالا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عرضه زعفران در بورس کالا دارای مزیت‌های مختلفی است که این مزیت‌ها از چندین جهت به سود مصرف کننده نهایی و تولید کننده خواهد بود. 

این کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اولین مزیت عرضه زعفران در بورس کالا بحث شفافیت است به سبب ساختار داده‌محوری بورس کالا تمام اطلاعات در یک بستر شفاف وجود دارد مورد بعدی حذف واسطه هاست همواره بسیاری از کشاورزان از وجود دلالان بر سر زمین ناراضی بودند، اما بستری هم برای عرضه وجود نداشت با فراهم شدن امکان عرضه در بورس کالا حالا کشاورزان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای به شکل مستقیم محصول خود را به تمام دنیا بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به دست مصرف‌کننده و متقاضیان برسانند.

او همچنین می‌گوید: موضوع دیگر بحث کشف نرخ در بورس کالا است بر اساس عرضه و تقاضا این کشف نرخ شکل می‌گیرد که این هم به شکل شفاف و بدون هیچگونه رقابت ناسالم است و همین روند هم اطمینان خاطر مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند. همچنین با عرضه زعفران دیگر امنیت فیزیکی هم تامین خواهد شد و کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در خانه یا سردخانه‌های غیر استاندارد نخواهند بود.

بیات‌منش در ادامه اظهار کرد: اما بورس کالا چگونه به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ انبار‌های بورس کالا هر نوع کیفیت زعفرانی را پذیرش نمی‌کنند و تمام محصولات قبل از پذیرش کیفیت سنجی می‌شوند حالا کشاورزان برای این که محصول خود در بورس کالا پذیرش شود مجبور است کیفیت محصول خود ارتقاء و با کیفیت بورس کالا تطبیق دهد که این در مجموع کمک به افزایش کیفیت نهایی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳