Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@06:59:32 GMT

انقلاب اسلامی نقطه شروع آماده‌سازی برای ظهور است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۶۷۳۰

انقلاب اسلامی نقطه شروع آماده‌سازی برای ظهور است

حجت‌الاسلام امیر جهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اهواز اظهار کرد:  امروز سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) و سرآغاز آخرین مقطع تاریخ است، اگر تاریخ را براساس بعثت انبیا تنظیم کنیم آخرین بخش تاریخ، بخش بعثت پیامبر اسلام(ص) است.

وی افزود: زمانی که در تاریخ به پیامبر اسلام(ص) اختصاص داده شده و شروعش با ایشان بوده به ۱۲ قسمت تقسیم شده، چون ایشان ۱۲ جانشین دارند و بخش نهایی این تاریخ و زمان، زمان امامت حضرت صاحب(عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه گفت: طولانی‌ترین بخش حاکمیت و زمان امامت  به حضرت صاحب(عج) تعلق دارد، لذا از روزی که ایشان تا ج رفیع امامت را بر سر گذاشتند و فرماندهی عالم و آدم را به دست گرفتند، آخرین دوره تاریخی هم رقم خورد.

جهانی ادامه داد: زمانی که خداوند برای تاریخ بشریت و این نظام آفرینش قرار داده زمان مشخصی است. نص صریح آیات قرآن کریم می فرماید؛ که زمانی که خدا برای دنیا آفریده یک اجل مشخصی دارد. هر چقدر زمان غیبت حضرت صاحب(عج) به درازا بکشد، ما زمان با برکت حکومت حضرت را از دست می‌دهیم.

این کارشناس مذهبی افزود: ما این فرصت و این سال و روز را را اگر گرامی می‌داریم برای این است که برای خودمان یادآوری کنیم که بزرگترین نعمتی الهی یعنی امامت در این آخرین قرن‌ها و سال‌های تاریخ در اختیار بشر است و باید از آن به نحو احسن بهره ببریم.

وی گفت: بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند در اختیار آحاد بشریت قرار داده است همین وجود با برکت ائمه اطهار(ع) هستند که در اختیار ما قرار داده شده‌اند و اگر ما خودمان را آماده کنیم و ظرفیت حاکمیت حجت خدا را در آحاد مردم ایجاد کنیم زمینه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) آماده می‌شود.

جهانی ادامه داد: ما باید وظیفه خودمان را نسبت به امامت حضرت صاحب(عج) تشخیص و به آن عمل کنیم. اساسی‌ترین وظیفه‌ای که ما در قبال امامت حضرت صاحب داریم این است که زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم و زمینه ظهور را فراهم کردن یعنی انتظار کشیدن.

این پژوهشگر دینی گفت: این که رسول‌اعظم(ص) می‌فرماید:«افضلُ اعمال امّتى انتظار الفرج» بهترین اعمال عبادی امت من انتظار فرج امام زمان است، انتظار این گشایش بزرگ یعنی زمینه‌سازی برای ظهور، جالب است بدانید که از روزی که امام به امامت رسیده مثل ۱۱ امام قبل از خودش از لحظه‌ای که امانت امامت به ایشان واگذار شده، آماده است و آمادگی ظهور را دارند.

وی افزود: مشکل اساسی که منجر به غیبت رفتن حضرت شد این بود که مردم آمادگی نداشتند. امام آماده است ولی امت آماده نیست، امت باید خودش را آماده بکند.

جهانی ادامه داد: این فرمایش رسول‌الله(ص) که می‌فرماید «افضلُ اعمال امّتى انتظار الفرج» به خاطر این است که آماده باشی به امت خود داده باشد که خودشان را آماده سازند تا امام پا به عرصه ظهور بگذارد و از این غیبت بیرون بیاید.

این استاد حوزه گفت: ما هر چه داریم از برکات فردی و اجتماعی، از برکات زمینی و آسمانی از برکت حضور حضرت بقیه‌الله(عج) است، اما حضور حضرت مهدی بسیار متفاوت با غیبت ایشان است و تا زمانی که که ما خود را آماده نکرده‌ایم و در اختیار و اطاعت حضرت قرار نداده‌ایم حضرت ظهور نخواهد کرد.

وی گفت: برخی‌ها امر انتظار را امری انفعالی می‌دانند و کسانی که دارای این چنین تفکری هستند، امر انتظار را از بین می‌برند. علاوه بر این که زمینه انتظار را از بین می‌برند آن زمان با برکت ظهور را نیز کم می‌کنند.

این نویسنده دینی ادامه داد: ما هر چقدر زودتر آماده ظهور شویم، امام آماده است. قطعا خداوند متعال لطفش را شامل حال ما می کند و ظهور شکل خواهد گرفت. این انقلاب اسلامی که در ایران شکل گرفت نقطه عطف تاریخ است، نقطه شروع آماده‌سازی همه مستضعفین دنیا برای ظهور است.

وی گفت: بنیان‌گذاران جمهوری اسلامی دست به این حرکت بزرگ زدند تا زمینه قیام حضرت صاحب(عج) را فراهم کنند. حکومت حضرت مهدی(عج) فقط با افراد شکل نمی‌گیرد، امت‌های بزرگی باید جلو بیایند تا این کار بزرگ را انجام دهند تا حاکمیت دین خدا و حاکمیت فقه جعفری در تمام کره خاکی حاکم شود.

جهانی گفت: محبین اهل‌بیت(ع) که در ایران هستند بر اساس فرامین علما و امام راحل حرکت کردند و این انقلاب اسلامی را شکل دادند و شما می‌بینید که بعد از این انقلاب امت‌های مستضعف دارند همراه می‌شوند. امت بزرگی مثل امت یمن یا امت عراق یا بخش‌هایی از افغانستان، بحرین و لبنان و برخی از امت‌های مستضعف دارند خودشان را پیدا می‌کنند.

وی گفت: این تجمع جریان حق و مستضعفین یک جریان جدی برای زمینه سازی ظهور است و انشاالله با همین حدت و شدت و با همین حرارت باید پیش بروند. اگر هم عالمان مجاهد ما بتوانند وظایف خودشان را انجام بدهند و هم مومنین بتوانند تکالیف خود را به نحو احسن انجام دهند، انشاالله زمینه ظهور حضرت کاملاً فراهم می‌شود.

این کارشناس مذهبی گفت: اگر این اتفاق بیفتد ما می‌توانیم مثل امروزی را که روز تاج‌گذاری حضرت صاحب(عج) است را جشن بگیریم و به آحاد بشر و  موجودات نظام آفرینش حلاوت و شیرینی عدالت را بچشانیم.

این محقق دینی ادامه داد: یکی از جدی‌ترین وظایف منتظران ظهور نقشی است که منتظر ایفا می‌کند. اگر منتظران ظهور عالم مجاهد هستند باید در تولید علوم اسلامی و تربیت مومنین مجاهد همت کنند و بتوانند ساختارهای برای این فضای اجتماعی ایجاد کنند.

جهانی گفت: ما هرچقدر بتوانیم ارتقای فکری مستضعفان را شکل بدهیم گام بزرگی را در زمینه‌سازی ظهور برداشته‌ایم. یک سری از مخاطبین ظهور همین مردم عادی هستند اینان باید اطاعت را در خودشان شکل بدهند.

وی گفت: همانطور که عالمان ربانی به فرامین الهی دست پیدا می‌کنند و دستورات آنان به جهت‌دهی مومنین در راه هدایت است همان‌طور هم مومنین باید اطاعت از عالمان ربانی را داشته باشند تا بتوانند انسجام و آن ظرفیت مستضعفان را به فعلیت برساند و آماده ظهور شوند تا آن امید مستضعفان از پرده غیبت بیرون بیاید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام زمان عج ظهور غیبت حضرت ولیعصر عج حضرت صاحب عج زمینه ظهور امامت حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران

 به گزارش خبرگزاری صداو سیمای استان لرستان ؛به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)نماینده ولی فقیه و جمعی از روحانیون استان با فرمانده و کارکنان سپاه حضرت ابالفضل (ع) استان دیدار کردند.
نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم،از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی مردمی و همیشه در صحنه نام برد و گفت:روزی پاسداری از انقلاب اسلامی،حضور در صحنه های خدماتی،عمرانی و سازندگی و حضور در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی است .
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی  با بیان اینکه انقلاب در حال حرکت و جوشش است، افزود:همه نیروهای وفادار به نظام و انقلاب را به حفظ وحدت و همدلی فراخواند.
 حجت الاسلام والمسلمین درویشی نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع)استان هم گفت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی دنیا است.
سردار باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل استان هم تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حاصل تفکر حضرت امام (ره) عنوان کرد و گفت:وجود سپاه درعملیات وعده صادق چنان سیلی به دشمنان وارد کرده که تا سالها این سیلی ماندگار است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است
  • دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت ایران در عرصه بین‌المللی است
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد
  • رهبر انقلاب: در حوادث اخیر قدرت اراده ملت ایران ظهور کرد