Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا، «جانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل، در پیامی ویدئویی به مناسبت بزرگداشت این سازمان ضمن انتقاد از یک جانبه‌گرایی کشور‌ها بر حفاظت از چندجانبه‌گرایی تاکید کرد.

او در این ویدئو که از تلویزیون مرکزی چین منتشر شد گفت: «لازم است از چندجانبه گرایی حمایت و حراست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام چینی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با بیان آنکه سازمان ملل با چالشی بزرگ رو به‌روست و تغییراتی را مشاهده می‌کند که در یک قرن گذشته بی‌سابقه بوده، و از طرفی بحران جهانی بهداشت، رکود اقتصادی و بحران اجتماعی در جهان تاثیراتی منفی به جای گذاشته است، افزود: «یک‌جانبه‌گرایی و اقدامات ظالمانه وقلدرمآبانه افزایشی چشمگیر یافته و سازمان ملل باید فکر کند در آینده به چه چیز‌هایی نیاز دارد و چه تلاش‌هایی باید صورت گیرد. اما آنچه واضح است باید از چندجانبه گرایی حمایت کرد.»

به گفته سفیر چین: «در جهان تنها یک نظام وجود دارد و آن هم نظام بین‌المللی سازمان ملل متحد است. تنها قانون نیز مجموعه قوانین روابط بین‌المللی منشور سازمان ملل است که باید مبنای جوامع مختلف قرار گیرد.»

او همچنین تاکید داشت سازمان ملل نیازمند آن است که نقشی اساسی و فعال برای افزایش وحمایت همکاری‌ها انجام دهد و افزود: «همه‌گیری ویروس جدید کرونا به جهان یادآوری کرد باید از چندجانبه گرایی حمایت کرد و تنها با تقویت این موضوع است که می‌توان این ویروس را شکست داد.»

در انتهای پیام نیز این مقام چین با بیان آنکه کشورش همواره در حمایت از چندجانبه گرایی استوار و ثابت قدم بوده است، گفت: «چین از منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی و نظام سازمان ملل پشتیبانی می‌کند و با این باور بر تمامی مشکلات فائق خواهیم آمد.»

پیش از این پکن بارها از اقدامات آمریکا در مواجه با توافق‌های بین‌المللی انتقاد و تاکید کرده که خروج یکجانبه گرایانه واشنگتن از تفاهم‌های بین‌المللی تنها منجر به بی ثباتی در جهان خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفیر چین سازمان ملل متحد ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا چندجانبه گرایی سازمان ملل بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نشریه وال استریت ژورنال به نقل از مدیر مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ملی اودسا نوشت که عدم تعهد آمریکا به وعده هایش برای دفاع از اوکراین، موجب ناامیدی فزاینده ای در میان اوکراینی ها نسبت به آمریکا شده است.

«ولادیمیر دوبوویک» مدیر مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ملی اودسا در مقاله ای برای وال استریت ژورنال نوشت که اقدام سریع آمریکا و متحدانش در ناتو برای کمک به رژیم صهیونیستی در برابر حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران، کاملاً در تضاد با بی میلی آشکار آنها برای تقویت دفاع هوایی اوکراین در بحبوحه درگیری با روسیه است.

مدیر مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ملی اودسا نوشت که واشنگتن نقش کلیدی در دو سال اول جنگ داشت، اما اکنون کندی قابل توجهی در کنگره آمریکا برای تصویب کمک به اوکراین مشاهده می شود.

دوبوویک گفت که غرب به جای کمک به اوکراین برای ایجاد شبکه‌های دفاع هوایی، مجموعه‌ای از تجهیزات را در اختیار این کشور قرار داده است که با تشدید بمباران هوایی مسکو، ذخایر آن هم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کد خبر 6080212

دیگر خبرها

  • آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • (ویدئو) انتقاد تند و صریح رئیس سازمان بورس از بانک مرکزی
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند
  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • انتقاد تند مدیرعامل سابق استقلال علیه اعضای هیئت مدیره
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!