Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@14:04:25 GMT

ظلم دادگاه صهیونیستی به اسیر فلسطینی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۶۹۸۲

دادگاه رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) رأی به ادامه بازداشت «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی که ۹۱ روز است در اعتصاب به سر می‌برد، داد.

به نوشته المیادین، دادگاه عالی صهیونیستی در حکم امروز خود همچنین با انتقال این اسیر فلسطینی به یکی از بیمارستان‌های فلسطینی مخالفت کرد.

الاخرس ۴۹ ساله اهل شهر جنین کرانه باختری است که رژیم صهیونیستی او را در ۲۷ ژوئیه گذشته بدون تفهیم اتهام بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در اعتراض به بازداشت اداری خود و شمار قابل توجه دیگری از اسرای فلسطینی، دست به اعتصاب غذا زده است.

با وخیم شدن حال این اسیر فلسطینی، گردان‌های «سرایا القدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از آماده‌باش و بسیج عمومی در بین نیروهای خود خبر داده است.

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر آزادی ماهر الاخرس اسیر فلسطینی تأکید کرد که اشغالگران باید به بازداشت‌های خودسرانه پایان داده و او و صدها فلسطینی را که ناعادلانه بازداشت شده‌اند، آزاد کنند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسیر فلسطینی رژیم صهیونیستی فلسطین اسیر فلسطینی اسیر فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها ۳ هزار فلسطینی را از غزه ربودند

یک سازمان حقوق بشری فاش کرد که رژیم اشغالگر از ابتدای تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه ۳ هزار فلسطینی را از این منطقه ربوده و آنها را در معرض انواع شکنجه‌های ضد بشری قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی افشای جنایت‌های ضد بشری صهیونیست‌ها علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی از نوار غزه، یک مرکز حقوق بشری گزارشی درباره شرایط هولناک این بازداشت شدگان در زندان‌های رژیم اشغالگر ارائه داد.

مرکز حقوق بشری المیزان در گزارش خود به این منظور امروز سه شنبه اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر از ابتدای تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه 3 هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان و سالمندان و پزشکان را از این منطقه ربوده‌اند و آنها را در زندان‌های نفحه و النقب در انزوای کامل از جهان بیرون قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، 300 تن از این فلسطینی‌ها از جمله 10 کودک به زندان های مخوف عسقلان و عوفر منتقل شده‌اند و همه بازداشت شدگان از لحظه بازداشت تا انتقال به مراکز بازجویی و زندان مورد شکنجه و رفتارهای جنایتکارانه و تحقیرآمیز قرار گرفته‌اند. روز گذشته شماری از بازداشت شدگان فلسطینی که آزاد شده‌اند اطلاعات وحشتناکی درباره رفتار نظامیان صهیونیست با آنها ارائه دادند.

اداره دفاع مدنی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که 150 نفر از این بازداشت شدگان اخیرا آزادشده‌اند و اعلام کردند که همه بازداشت شدگان در معرض شکنجه‌های وحشتناک قرار دارند.

این نهاد دولتی در نوار غزه از موسسات بین‌المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را برای ارائه لیست افراد ربوده شده از غزه تحت فشار قرار دهند.

یکی از کودکانی که از غزه توسط صهیونیست ها ربوده شده بود و اخیرا آزاد شده است درباره شکنجه‌هایی که اشغالگران علیه بازداشت شدگان فلسطینی اعمال می‌کنند گفت که نظامیان صهیونیست مدام در حال توهین و ضرب و شتم بازداشت شدگان هستند و آنها را از ناحیه شکم و پشت و پا با گلوله هدف قرار می‌دهند.

افشای شکنجه‌های وحشیانه اشغالگران علیه بازداشت‌شدگان فلسطینیحماس: جنایات اشغالگران در بیمارستان شفا، جنایاتی جنگی است

یکی از این آزادشدگان هم گفت که بر اثر شکنجه‌های وحشیانه و سهل‌انگاری عامدانه پزشکی، پایش قطع شده است.

در همین راستا کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هم اعلام کرد که موارد زیادی از شکنجه و آزار بازداشت شدگان فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی را زیر نظر داشته است. علاوه بر آن هنوز سرنوشت بسیاری از این افراد نامعلوم است.

این درحالی است که اخیرا یک پزشک اسرائیلی که در بیمارستان صحرایی ویژه اسرایی که نظامیان صهیونیست آنها را از نوار غزه بازداشت کرده‌اند، کار می‌کند، در گزارش خود که توسط هاآرتص منتشر شد اعلام کرد که تنها در دو هفته گذشته 2 تن از بازداشت شدگان فلسطینی به دلیل جراحت ناشی از زنجیرهایی که مدام در پاهایشان بوده، پاهای خود را از دست داده‌اند و پاهایشان قطع شده است. این اتفاقاتی که برای اسرای فلسطینی رخ می‌دهد متاسفانه تبدیل به یک امر عادی شده است.

وی درباره تغذیه این بازداشت شدگان فلسطینی هم گفت که حتی در داخل بیمارستان صحرایی هم نحوه توزیع غذا بین بازداشت شدگان فلسطینی بسیار توهین‌آمیز است. این افراد حتی نمی‌توانند از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند و به شکل غیرانسانی مورد توهین قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند لباس‌هایشان را کثیف کنند. نیروهای ارتش اسرائیل در بیمارستان صحرایی در تمام ساعات شبانه روز دست و پا و چشمان بازداشت شدگان فلسطینی را بسته‌اند.

بر اساس این گزارش، بیش از نیمی از بازداشت شدگان فلسطینی که به این بیمارستان منتقل شده‌اند به دلیل جراحت های شدید ناشی از دستبند و پابند که برای مدت طولانی روی دست و پاهایشان بوده نیازمند عمل های جراحی متعدد هستند. به عنوان مثال یکی از این افراد به دلیل بسته بودن دست‌های او با دستبند پلاستیکی برای مدت طولانی، دستش را از دست داد و این درحالی است که هیچ تحقیقاتی در این زمینه انجام نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها ۳ هزار فلسطینی را از غزه ربودند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • یورش صهیونیست‌ها به نابلس/ ۴ فلسطینی شهید و مجروح شدند
  • رژیم صهیونیستی ۱۵۰ اسیر فلسطینی را آزاد کرد+ تصاویر
  •  بازداشت دو جوان فلسطینی در طولکرم
  • الجزیره: حماس چارچوب پیشنهادی آتش‌بس را پذیرفت
  • پاسخ حماس به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه منتشر شد
  • جزئیات پاسخ جنبش حماس به میانجی‌ها
  • شهادت اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • شهادت اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی