Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@08:11:09 GMT

واکنش عباس عبدی به مرگ جوان مشهدی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۷۰۰۹

واکنش عباس عبدی به مرگ جوان مشهدی

رویداد۲۴ اگر این فیلم برای توجیه اقدام پلیس منتشر شده است باید گفت که عذر بدتر از گناه است. چرا؟

بنده همان زمان که فیلم را دیدم حدس زدم که مسأله‌ای وجود داشته که آن پلیس خود را محقق به این برخورد دانسته و مردم هم اعتراضی نمی‌کنند. مثل نمایش مجرمین دیگر در خیابان جمهوری دو هفته پیش.

ولی این کار تعریف غیرقانونی از مسیولیت پلیس است، و در اصل فرقی با اقدامات خلاف قانون آن فرد ندارد که قطعا بدتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا مأمور رسمی چنین خشونتی را بدون مجوز قانونی انجام می‌دهد. اگر متهم مقاومت می‌کرد مواجهه متعارف و متناسب از سوی پلیس پذیرفتنی است ولی زدن فرد بازداشتی که هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد شکنجه محسوب می‌شود.

اگر حکومتی می‌خواهد که مردم قانون را رعایت کنند در درجه اول ماموران خودش باید ملتزم به اجرای قانون باشند. تخطی از قانون از سوی ماموران به معنای صدور مجوز نقض قانون آز طرف مردم است.

بیشتر بخوانید: بازداشت مامور متخلف در ماجرای مرگ جوان مشهدی

ویدیویی که برخی رسانه‌ها از علت بازداشت جنجالی در مشهد منتشر کردند

روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی فیلمی از برخورد عجیب یک مامور پلیس در جریان بازداشت یک نفر در مشهد خبرساز شد و گفته شد متهم به نام «مهرداد سپهری» بعد از دستگیری در پی خفگی ناشی از اسپری فلفل فوت کرده بود. پرونده علت فوت این فرد در دستگاه قضایی در حال بررسی است.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عباس عبدی مهرداد سپهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب: تذکر رهبری در جهت ترمیم طرح است نه تعطیلی آن

خبرگزاری فارس درباره طرح نور پلیس در خصوص حجاب مطلبی منتشر کرد.

این خبرگزاری درباره طرح اخیر پلیس در خصوص حجاب نوشت: تذکر رهبری در جهت ترمیم نه تعطیل شدن طرح است پس نباید تذکر رهبری را به معنای مخالفت با کلیت طرح تفسیر کرد.

بیانات رهبر معظم انقلاب همیشه وحدت بخش و هدایتگر بوده است. تذکر اخیر ایشان در مورد حجاب نیز از همین جنس است و نیاز به تبیین و تدقیق دارد تا مبادا در فتنه تحریف و صرفا با مواجهه احساسی در کف فضای رسانه ای، دگرگونه روایت شود.

ده نکته که لحاظ آن‌ها به فهم بهتر تذکر ایشان به مسوولان در مورد حجاب کمک می‌کند:

۱. تعارضی میان محتوای تذکر اخیر با بیانات قبلی رهبری نیست. ایشان در خطبه‌های فطر به "اهمیت مواجهه" با هنجارشکنی دینی اشاره کردند، ولی در تذکرشان، به "نحوه مواجهه" که باید قاعده‌مند باشد لذا ادعای تعارض و پارادوکس به هیچ عنوان صحیح نبوده و اتفاقا بیانات کاملا مکمل یکدیگر است.

۲. تذکر رهبری در جهت ترمیم نه تعطیل طرح است پس نباید تذکر رهبری را به معنای مخالفت با کلیت طرح تفسیر کرد.

۳. رد و تشکیک در نقل قول و ناقل آن برای زیرسوال بردن وجاهت مطلب پذیرفته نیست. جدا از اینکه دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای در صفحات اجتماعی آنرا منتشر ساخته، رییس شورای اطلاع رسانی دولت نیز اصل و محتوای تذکر را تایید کرده است.

۴. نیروی انتظامی، سرپنجه مقتدر اجرای قانون است که دارای نیروی انسانی مومن و انقلابی است لذا خط درست رسانه ای، متمرکز بر تقویت اعتبار و شان این نیرو باید باشد.

۵. حضور میدانی فراجا در مواجهه با هنجارشکنی دینی لازم است، اما کافی نیست و باید توسط مکمل‌ها و تدارکات دیگر، مجهز شود.

۶. پیوست جبهه مردمی به میدان ضروری است. تجربه آمران و ناهیان مردمی به خصوص در چهارراه، ولی عصر (ع) و نیز در ایستگاه‌های مترو نشان داد می‌توان از توان تشکل‌ها و نیرو‌های مردمی بهترین کمک را گرفت.

۷. فناوری هوشمند و شناخت هویتمند لازمه توفیق است و بسیاری از منازعات و آشوب‌ها را از کف خیابان جمع می‌کند.

۸. توجه به محرومیت از برخی حقوق اجتماعی برای کسانی که به آزادی‌های اجتماعی احترام نمی‌گذارند و بر این هنجارشکنی مکررا پافشاری می‌کنند لازم است پس باید نسبت به درج سطوح اندیشیده و سنجیده شده از محرومیت مبتنی بر قانون اقدام کرد.

۹. شورای محترم نگهبان، تایید قانون قوی و همه جانبه در خصوص جرایم، عواقب و پیامد‌های احتمالی که برای چندین مرتبه از طریق مجلس شورای اسلامی تصویب شده را تسریع نماید. گفتنی است کار متمرکز و دستور کار مشترک می‌تواند از رفت و برگشت‌ها و بروکراسی زمانبر بکاهد.

۱۰. فعالان عرصه تبیین به پیشبرد خط رهبری در تعریف و جهت دهی به قاعده‌ها و نقشه کلی مواجهه با چالش تحمیلی حجاب کمک کنند. جریان تبیین از دشمن سازی درون جبهه خودی، ایجاد دو دستگی و به حاشیه راندن خواست رهبری جلوگیری می‌کند و خلا‌های شناختی را پر می‌کند. وحدت کلمه و عدم دودستگی، ضامن اجرای موفق طرح مقابله با برهنگی و بدن نمایی است.

دیگر خبرها

  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!
  • تذکر جدی به وزیر کشور بر سر برخورد‌های غیرمتعارف گشت ارشاد
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • انتقاد از برخوردهای تند گشت ارشاد در روزنامه جوان
  • گلایه روزنامه جوان از برخوردهای تند گشت ارشاد/این اصرار بر روش نامطلوب برای چیست؟
  • واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب
  • واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب: تذکر رهبری در جهت ترمیم طرح است نه تعطیلی آن