Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از شناسایی و دستگیری فرد هتاک به بانوی آمر به معروف در رشت خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ بی‌بند و بار غربی شایسته جامعه اسلامی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ سیداکبر قاسمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت و پشتیبانی سپاه از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که توسط سپاه ناحیه مرکزی رشت انجام شد فرد هتاک به بانوی آمر به معروف و نهی از منکر مربوط به حادثه بوستان کشاورز شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر همواره در احادیث و آیات قرآن سفارش شده است تصریح کرد: افزایش آگاهی‌ها و بصیرت‌افزایی در حوزه‌های مختلف یکی از راهکارهای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

قاسمی با اشاره به اینکه گستردگی فضاهای مجازی و شبکه‌های مختلف سبب شده که شاهد ایجاد بی‌‌بند باری‌ها توسط برخی هنجارشکنان و ناآگاهان در جامعه باشیم افزود: بی‌توجهی به قوانین و عدم رعایت شئونات اسلامی از جمله موضوعاتی است که از چشم نیروهای امنیتی و حفاظتی پنهان نمی‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان: دستگاه قضایی با ناهنجاری‌های اجتماعی قاطعانه برخورد کندامام جمعه رشت: معضل "سگ‌گردانی" باید از استان گیلان ریشه‌کن شود/ ضرورت برخورد قاطعانه با هنجارشکنی‌هانماینده ولی‌فقیه در گیلان: گزارشات زیادی از وضعیت نامناسب ‌پیاده‌راه شهرداری رشت داریم / پلیس ورود کند

وی با بیان اینکه با هنجارشکنان به‌صورت جدی برخورد خواهد شد افزود: در چند روز اخیر یکی از بانوان آمر به معروف در بوستان کشاورز رشت توسط شخصی که درحال سگ‌گردانی بود مورد ضرب و شتم قرار گرفت در حالی‌که این بانوی آمر به معروف با تذکر به وی به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت سگ‌گردانی را نشأت گرفته از فرهنگ بی‌بند و بار غربی دانست و بیان داشت: با هماهنگی دستگاه قضایی استان و نیروهای امنیتی و نظامی استان با هتاکان به آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد جدی خواهد شد.

قاسمی افزود: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مختلف انتظار داریم که وظایف خود را به‌درستی انجام دهند تا شاهد چنین صحنه‌هایی در جامعه از جمله سگ‌گردانی در پارک‌ها، خیابان‌ها، داخل خودرو و مغازه‌ها نباشیم و شهرداران نیز در حوزه پارک‌ها وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ بی‌بند و بار غربی شایسته جامعه اسلامی و این سرزمین نیست خاطرنشان کرد: شهدای زیادی در این سرزمین برای حفاظت از دین اسلام و دفاع از وطن تقدیم نظام شدند لذا ترویج فرهنگ بی‌بند و بار غربی شایسته این سرزمین نیست.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت برخی برنامه‌های پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، برنامه‌های مختلفی در طول سال جهت پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/612/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمران به معروف و ناهیان از منکر فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت بانوی آمر به معروف سگ گردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد

محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف گفت: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند.

محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. ما آموزش به کسی که پول گرفته تا بی‌حجابی را ترویج کند و با برنامه‌ریزی‌های امنیتی دست به کشف حجاب زده را مطرح نمی‌کنیم، چون این یک مسئله امنیتی است و نیاز به برخورد قضائی دارد. منظور ما آموزش به افرادی است که آگاهی ندارند یا تحت تاثیر جو قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد از قوانین اطلاع کافی ندارند و از جرم بودن یا نبودن برخی موارد اطلاع ندارند. در آموزش مجازی اصول اعتقادی، آیات قرآن کریم، احادیث و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیانات امامین انقلاب، مباحث حقوقی و... وجود دارد.

وی ادامه داد: من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آنها را بازنشر می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عناد و دشمنی بی‌حجابی یا بدحجابی نمی‌کنند بلکه خیلی از اوقات سهوی است و با یک تذکر لسانی رعایت می‌کنند. ما از طرح نور چنانچه درست اجرا شود دفاع می‌کنیم، اما یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ مثلا ما از قوانین راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم ولی اگر افسر راهنمایی و رانندگی رشوه گرفت به این معنا نیست که ما از آن افسر متخلف دفاع می‌کنیم. در طرح نور هم ما از مأموران اجرایی که برخورد اشتباه داشته باشند دفاع نمی‌کنیم. همانطور که در بیانیه فراجا هم اعلام شد اگر تخلفی از سوی مأموران فراجا صورت گرفت حتما بررسی می‌شود.

محمدحسین طاهری آکردی اذعان کرد: سامانه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار بود اول اردیبهشت ماه افتتاح شود، اما به علت رفع نواقص حداکثر تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود. ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری برای تأمین نیرو‌های جهادی از تشکل‌های مردمی و برگزاری کلاس آموزشی در شبکه آموزش مجازی هستیم. در آموزش مجازی نیاز به حضور افراد نیست بلکه با تلفن همراه در منزل نیز می‌توانند دوره آموزشی را طی کنند.

منبع: فارس

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی درپی کسب سهمیه المپیک پاریس
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب