Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@04:09:41 GMT

هشدار! این افراد انار نخورند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۷۳۲۵

هشدار! این افراد انار نخورند

انار یک میوه خوش طعم و پرطرفدار پاییزی است که فواید درمانی زیادی دارد اما خوردن آن برای برخی از افراد ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ انار یک میوه پاییزی است که نام آن ریشه در کلمه یونانی به معنای سیب با دانه‌های درشت دارد. این میوه پرطرفدار دارای طبع سرد و خشک است.

انار دارای ویتامین‌های فراوان، آهن و آنتی اکسیدان است که به میزان ترشی آن مزاج سرد و خشکی اش هم متغیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میوه انار علی‌رغم فواید بی نظیری که دارد برای برخی از افراد مضر است و در صورت مصرف عوارضی را برای آن‌ها خواهد داشت.

طبق نظر متخصصان افراد داری مزاج سرد به دلیل نفخ زیاد و سست شدن معده باید از مصرف انار پرهیز کنند. همچنین مبتلایان به زخم معده در صورت استفاده از انار دچار تشدید معده درد می‌شوند.

به گفته متخصصان هسته‌های انار موجب تشدید یبوست می‌شوند، بنابراین افراد دچار یبوست باید از مصرف این میوه خودداری کنند.

انار به علت وجود آهن فراوان در آن باعث ایجاد حالت تهوع، درد شکم و استفراغ خواهد شد؛ بنابراین استفاده از این میوه برای افراد دچار اختلالات هضم توصیه نمی‌شود.

افرادی که دچار اضافه وزن هستند باید از مصرف انار پرهیز کنند؛ چراکه انار دارای کالری‌های زیادی است که ممکن است وزن افراد را تا دو برابر افزایش دهد.

گفتنی است؛ مبتلایان به فشار خون بالا از خوردن انار به دلیل افت ناگهانی فشار به طور جدی باید دوری کنند. همچنین از خوردن انار تا دو هفته قبل از عمل جراحی باید بپرهیزید.

به عقیده متخصصان خوردن انار به علت داشتن قند بالا برای افراد دارای دیابت توصیه نمی‌شود.

افرادی که هنگام خوردن میوه انار دچار اختلالات پوستی، بلعیدن دردناک، درد و ورم در دهان می‌شوند یا مبتلا به آلرژی هستند باید از خوردن این میوه اجتناب کنند. همچنین استفاده از این میوه برای افراد دچار مشکلات کلیوی توصیه نمی‌شود؛ زیرا وجود آنزیم‌های موجود در آن مانع عملکرد صحیح کبد خواهد شد.

فواید درمانی انار را بشناسید

انار دارای ۷ گرم فیبر، ۳ گرم پروتئین، ۳۰ درصد ویتامین سی، ۳۶ درصد ویتامین کا، ۱۶ درصد فولات و ۱۲ درصد پتاسیم است. هر یک لیوان آب انار حدود ۲۱ گرم قند و ۱۴۴ کالری دارد.

اگر به التهاب فیزیکی ناشی از بیماری‌های مختلف مبتلا شده اید و قصد کاهش آن را دارید، حتما از انار استفاده کنید؛ چراکه خواص آب انار مانند یک داروی بدون عوارض عمل کرده و توانایی بسیار زیادی در کاهش التهاب‌های مشکل‌ساز دارد که باعث تقویت سیتسم ایمنی بدن خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دیابت انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خط خوردن نام رشفورد برای یورو ۲۰۲۴

مهاجم منچستریونایتد ممکن است شانس همراهی تیم ملی فوتبال انگلیس در مسابقات یورو ۲۰۲۴ را از دست بدهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مارکوس رشفورد که سابقه حضور در دو دوره اخیر جام جهانی (2018 و 2022) و دو دوره حضور در مسابقات یورو (2016 و 2020) را با تیم ملی فوتبال انگلیس در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد، به خاطر عملکرد ضعیفش در فصل جاری ممکن است شانس همراهی سه‌شیر در مسابقات یورو 2024 را از دست بدهد.

روزنامه انگلیسی «میرر» با انتشار گزارشی مدعی شد؛ به اطلاع مارکوس رشفورد 26 ساله رسیده شده که جایگاه او در تیم ملی انگلیس برای حضور در مسابقات یورو 2024 به خاطر وجود گزینه‌های باکیفیتی که در دسترس گرت ساوت‌گیت هستند، در خطر است.

در ماه‌های اخیر سرمربی سه‌شیر از وجود مهاجمانی همچون هری کین از بایرن مونیخ، بوکایو ساکا از آرسنال، جک گریلیش از منچسترستی، فیل فودن از منچسترسیتی، کالوم ویلسون از نیوکاسل، ادی اِنکیتا از آرسنال و ابرچی ازه از کریستال‌پالاس بهره برده شده است.

حراج رولس‌رویس تصادفی رشفورد به کمتر از یک چهارم قیمت + عکس

رشفورد که در سال 2016 برای اولین بار پیراهن تیم ملی انگلیس را به تن کرد و تاکنون در 60 بازی برای سه‌شیر به میدان رفته و آمار 17 گل‌زده را هم از خود بر جای گذاشته، این فصل در منچستریونایتد اُفت قابل‌توجهی کرده و در 39 بازی از رقابت‌های مختلف تنها موفق به ثمر رساندن 8 گل شده است.

هفدمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا در حالی از تاریخ 14 ژوئن تا 14 جولای 2024 (25 خرداد تا 24 تیر 1403) به میزبانی آلمان و در 10 شهر برلین، کلن، دورتموند، دوسلدورف، فرانکفورت، گلزنکرشن، هامبورگ، لایپزیگ، مونیخ و اشتوتگارت برگزار خواهد شد که انگلیس در گروه C با تیم‌های اسلوونی، دانمارک و صربستان همگروه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • هشدار ترسناک دانشمندان در مورد استفاده از ویپ
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار
  • ببینید | فیلمی نادر از خوردن گل لوتوس توسط ماهی‌ها
  • احتمال خط خوردن نام رشفورد برای یورو ۲۰۲۴
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی