Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مقدسی شامگاه یکشنبه در برنامه گفت وگوی شبکه خبر افزود: گاوداران می‌توانند ۱۰۰ درصد گوشت مورد نیاز کشور را تامین کنند و صادرات هم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حتی با دلار آزاد هم اگر گوشت تولید کنیم مصرف کنندگان نباید گوشت دام سنگین را بیشتر از ۱۱۶ هزار تومان بخرند و اگر بیشتر می خرند، دارند گران می خرند و ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدسی با اشاره به همکاری خوب دولت و تولیدکنندگان گفت: ستاد تنظیم بازار اجازه دهد که شرکت پشتیبانی امور دام هم برای مصرف عمومی و هم برای ذخایر استراتژیک، خرید مستمر از ما داشته باشد، همین الان هم ما اعلام می‌کنیم که برای عرضه مستقیم به مصرف کننده آمادگی داریم، چون در این شرایط هم تولید کننده متضرر می‌شود هم مصرف کنندگان متضرر می شوند.

رئیس کانون انجمن صنفی گاوداران ایران اظهارداشت: الان دیگر دولت نمی‌تواند گوشت یخی وارد کند چون کیلویی ۱۳۰ هزار تومان برای خودشان تمام می‌شود.

مقدسی درباره قیمت دام سنگین و گوشت آن گفت: قیمت میانگین دام سنگین ۳۸ هزار تومان است و اگر گاو کشتار شود باید به قیمت ۹۹ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در این گفتگو با بیان این که گوشت شرایط خاص خودش را دارد، گفت: قیمتی که ایشان گفتند(آقای مقدسی) قیمت تمام شده برای دامدار است و الان قیمت گوشت بسته به کیفیتش بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است.

قبادی درباره علت عدم عرضه مستقیم گوشت در میادین میوه و تره بار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده و نمی‌دانم چرا انجام نشده و آخرین خبری که من دارم این که از ناحیه تولید گوشت این موضوع استقبال نشده است.

او همچنین گفت: این آمادگی وجود دارد مصوبه ستاد تنظیم بازار را تکرار و تاکید کنیم و از شنبه هفته آینده همکاران در تولید با اختصاص فضا با اجاره یا بدون اجاره در میادین میوه و تره بار در اختیارشان قرار بگیرد و گوشت را مستقیم عرضه کنند.

افشین صدر دادرس، مدیر عامل اتحادیه دام سبک کشور نیز با رد سخنان آقای قبادی درباره استقبال نکردن تولیدکنندگان از عرضه مستقیم گوشت، گفت: ۱۵ اتحادیه مرکزی تولید کنند دام و طیور و آبزیان کشور، درخواستی را در این باره ارسال کردند، ولی هیچ پاسخی دریافت نکرده اند.

دادرس افزود: قیمت دام زنده در تهران بین ۵۰ تا ۵۵ هزارتومان است و میانگین کشوری ۵۱ هزار تومان و قیمت گوشت در کشتارگاه‌ها ۱۱۰ تا ۱۲۰هزار تومان تمام می‌شود و باید قاعدتا با ۱۰ درصد سود خرده فروشی به مصرف کننده عرضه شود.

محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران هم درباره جریمه گرانفروشان گفت: به محض این که متوجه تخلف قیمت شویم چه در خرده فروشی ها چه در عمده فرشی ها ورود و برخورد می کنیم.

برچسب‌ها گوشت قرمز گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور گوشت قرمز گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور اخبار کنکور هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، حامد گنجعلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.
وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.
رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی مهروموم و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است .

دیگر خبرها

  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره