Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:18:37 GMT

آغاز تعطیلی صنوف غیرضروری در ۴۳ شهرستان از دوشنبه

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۷۷۸۵

آغاز تعطیلی صنوف غیرضروری در ۴۳ شهرستان از دوشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علیرضا رئیسی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما با اعلام افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا افزود: از میان گروه‌های شغلی چهارگانه، فردا فقط گروه شغلی یک یعنی اورژانس و فروشگاه‌های اقلام ضروری مردم حق فعالیت و باز بودن دارند و باقی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از فردا به فعالیت خود ادامه دهند و طبق پروتکل‌های بهداشتی تعطیل نباشند بازرسان تعزیرات و نیروی انتظامی با اعمال جرایم معین اقدام به تعطیل نمودن واحدهای صنفی متخلف خواهند کرد.

رئیسی تصریح کرد: تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در ۴۳ شهرستان کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: ویروس با کسی شوخی ندارد، فقیر و غنی نمی‌شناسد از رئیس جمهور تا سطوح پایین‌تر جامعه را مبتلا می‌کند مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در مرحله اول غربالگری‌ها؛ ۷۸ میلیون نفر از جمعیت کشور مورد غربالگری قرار گرفتند و در مرحله دوم هم حدود ۴۶ میلیون نفر از افراد آسیب پذیر مورد غربالگری مرحله دوم قرار گرفتند، حالا مرحله سوم غربالگری‌ها ادامه دارد و حتماً افرادی که در مراحل پیشین به دلیل وجود کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده بودند برای اعمال مراحل عقب افتاده انجام خواهد شد.

رئیسی ادامه داد: با شروع فصلی تازه قصد داریم تعداد تست‌ها را بیشتر کنیم تا پیشگیری لازم از ابتلاء به کرونا صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه الگوی بیماری کرونا در کشورمان خانوادگی شده، افزود: مردم باید بدانند که ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در خارج از منزل به تنهایی کافی نیست، زیرا آن چه این روزها بیشتر مشاهده می‌شود ابتلاء و انتقال ویروس در مجامع خانوادگی است.

کد خبر 5056104

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رئیسی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی محدودیت های کرونایی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی آمار کرونا سیما سادات لاری کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علیرضا زالی سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو سلامت زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محدودیت های کرونایی انسولین دانشگاه علوم پزشکی تهران گروه های شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در گندمزارهای منطقه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه با افت سن گندم در ۲ مرحله انجام می شود گفت: پیش بینی میشود امسال حدود یک میلیون تن گندم از گندمزارهای استان برداشت شود که  ۱۰۰ هزارتن آن سهم مهاباد ست.

شهبازی افزود: مرحله دوم در مرحله پوره گی سن گندم است بعد از مرحله تخم ریزی ودر این مرحله بیشترین خسارت به گندم وارد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳ در شهرستان مهاباد در مجموع ۵۰ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی ما به کشت غلات از جمله گندم اختصاص داده شده که ازاین میزان ۵ هزارو ۵۰۰ هکتار بصورت آبی و ۴۵ هزار هکتار بصورت دیم کشت شده است.

حقگوی اضافه کرد: پیش بینی میشود باتوجه به بارندگی‌هایی که در فروردین ماه داشتیم اگر این بارندگی ها در اردیبهشت ماه تداوم داشته باشد بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزارتن گندم در شهرستان مهاباد تولید شود.

او تصریح کرد: تاکنون بیش از 23 هزارهکتار از مزارع گندم و جو در مهاباد علیه آفت سن مادری سمپاشی شده است. 

نیمه اول خرداد ماه مبارزه با آفت سن گندم در مزارع شهرستان مهاباد پایان می یابد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • تعطیلی یک کتابفروشی دیگر در خیابان انقلاب
  • آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری
  • آغاز مرحله جدید طرح یسنا در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • جهش تولید با افزایش تعطیلی!
  •  بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در گندمزارهای منطقه