Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رحیمیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بودجه سال ۹۸ و سال ۹۹ برای فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه تهران اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ و سال ۹۹ به منظور فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه تهران تغییر چندانی نکرده است و متناسب با قدرت خرید در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر می‌توانستیم فعالیت‌های پژوهشی خود را با میزان بودجه مشخص شده در سال ۹۷ انجام دهیم به علت مشکلات اقتصادی تحقق آن‌ها در سال ۹۸ کاملا غیر ممکن شده بود و باید گفت که مبلغ و میزان بودجه فعالیت‌های پژوهشی در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ هیچ تفاوتی با یک دیگر نکرده است و همانند هم اجرا می‌شوند.

رحیمیان تصریح کرد: بودجه عمومی که در سال ۹۹ به منظور فعالیت‌های پژوهشی به ما داده شده است به راحتی می‌تواند حقوق پرسنل اعم از کارکنان، کارمندان دانشگاه و اعضای هیئت علمی را پوشش دهد؛ بنابراین بودجه تمام فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه از طریق درآمد‌ها به دست می‌آیند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: در سال ۹۹ تمام فعالیت‌های غیر حقوق و مزایا از طریق فعالیت‌های اقتصادی دانشگاه‌ها به دست می‌آیند. در دانشگاه تهران درصد قابل قبولی از این بودجه‌ها از طریق درآمد‌هایی مانند شهریه دانشجویان داخلی و خارجی یا فعالیت‌های پژوهشی تامین می‌شوند و می‌توانند اهداف مان را سوق دهند.

رحیمیان با بیان اینکه استفاده از بودجه عمومی برای فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه امکان پذیر نیست، تاکید کرد: بودجه اختصاصی تنها عاملی است که برای فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه استفاده می‌شود و در این میان با محدودیت‌هایی هم رو به رو بوده است. این بودجه امسال نسبت به سال‌های قبل مقدار کمی افزایش داشته، اما به میزان قدرت انجام کار، بسیار ضعیف‌تر عمل کرده است.

او درباره عوامل تاثیرگذار بر رفع مشکلات بودجه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه تهران گفت: از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار برای تحقق این امر می‌توان به ارتباط موثر صنعت با دانشگاه ها، تقویت شرکت‌های دانش بنیان، ارائه ایده‌های نو توسط دانشجویان و ارتباط برقرار کردن قوی میان آنان با بخش‌های دولتی و خصوصی اشاره کرد تا بتوان از مشکلات جامعه کم کرد و نوآوری به سمت شرکت‌های جدید استارتاپی را سوق داد و توسعه فناوری را بیش از پیش هدفمند‌تر کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اضافه کرد: باید از تجربیات و علم‌های به روز استادان در حوزه‌های پژوهشی و فناوری استفاده شود تا به اینصورت بتوانیم کشور را از همه نظر توسعه داده و در این زمینه با پیشرفت‌های زیادی رو به رو شویم.

بیشتر بخوانید

برنامه راهبردی دانشگاه آزاد برای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی ولایتی بر فعالیت های پژوهشی در حوزه مبارزه با کرونا تاکید کرد سرابی به نام فعالیت‌های پژوهشی/ ایده‌های دانش آموزان خریدار دارد؟ ورود دانشگاه فرهنگیان به فعالیت‌های پژوهشی میان رشته‌ای/ رتبه سوم دانشگاه در تولید مقاله سهم ۵۰ درصدی دانشگاه آزاد در آموزش عالی/ ضرورت تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فعالیت های پژوهشی دانشگاه امیرکبیر برای فعالیت های پژوهشی دانشگاه دانشگاه تهران سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی به منظور تربیت، آموزش و ارتقای توانمندی کارکنان حائز شرایط سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و نیروهای مسلح جهت احراز مشاغل حکمرانی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه (سنجش علمی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و مدیریتی) در چهار رشته؛ حکمرانی اجتماعی، حکمرانی فرهنگی، حکمرانی اقتصادی و حکمرانی تربیتی (مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ به شیوه آموزشی - پژوهشی دانشجو می پذیرد.

مهلت ثبت نام: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی مدرسه به نشانی زیر مراجعه نمایید.
governanceschool.ir

کد خبر 845251 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران