Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مقابله با ورود و عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: گسترش روز افزون فضای مجازی و دسترسی آسان به این فضا، هم به عنوان یک فرصت و هم به عنوان یک تهدید تلقی می‌شود، یک تیغ دولبه در حوزه مواد مخدر، در خصوص تبلیغ یا پیشگیری از مواد خانمان سوز می‌تواندباشد. سردار ناصراصلانی، معاون مقابله با ورود و عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اشراف پلیس بر تحرکات قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد در فضای مجازی در گفت‌وگو با میزان گفت: انتشار اخباری مبنی بر فروش مواد مخدر در فضای مجازی، نشان می‌دهد سوداگران مرگ در پی استفاده از ابزار‌های نوین برای افزایش فروش و تسهیل در سیستم توزیع محصولات، بخشی از کانال فروش خود را به فضای مجازی منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: برخلاف باور عمومی، فضای مجازی نه تنها باعث از بین رفتن کسب وکار‌های سنتی نمی‌شود بلکه با ارائه ابزار‌های جدید در تبلیغات و خدمات، شکل جدیدی به آن‌ها می‌بخشد، خرید و فروش مواد مخدر و روانگردان هم از این مورد مستثنی نیستند؛ با ورود سوداگران مرگ به این فضا، مبارزه با توزیع و پیشگیری از افزایش اعتیاد به مواد افیونی نیز شکل جدیدی به خود گرفته است.
وی عنوان کرد: پلیس فتا به فضای مجازی اشراف کامل دارد. با هرگونه فعالیت‌های غیر قانونی برخورد لازم را انجام می‌دهد، پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز با توجه به اهمیت موضوع با ایجاد ساختار جدید به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارد و توفیقات قابل توجهی نیز کسب کرده است.
اصلانی تصریح کرد: هیچ وقت نمی‌گویم اعتیاد در ایران به صفر می‌رسد، ولی به حداقل می‌رسد و باید با همکاری مردم و همه آحاد جامعه و مسئولین به این سمت حرکت کنیم.
خط مشی‌ها و تدابیر رسانه‌ای ستاد مبارزه با موادمخدر   معاون مقابله با ورود و عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره خط مشی‌ها و تدابیر رسانه‌ای ستاد مبارزه با موادمخدر موارد ذیل را بر شمرد:
۱-بکارگیری کلیه فرصت‌های رسانه‌ای در امر خطیر مبارزه با موادمخدر اعم از رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری همچنین رسانه‌های نوین شامل اینترنت، پیامک، پست الکترونیکی، بلوتوث، بسته‌های چند رسانه‌ای و ...   ۲-برجسته سازی عوارض اعتیاد و مشکلات آن در پردازش به مقوله اعتیاد
۳-پرداختن به الگو‌های رایج جامعه و اعتیاد به منظور تقویت حس همزاد پنداری نزد مخاطبان.
۴-آمیختگی اصول و باور‌های دینی در روح حاکم بر کلیه برنامه‌های موجود.
۵-بهره گیری از کلیه قالب‌های موجود در راستای انتقال پیام، اعم از داستان نویسی، خبر، مقاله و ... در حوزه رسانه‌های نوشتاری و قالب‌های مستند، میزگرد، گفتگو، سریال و ... در حوزه رسانه‌های دیداری و شنیداری
۶-پرهیز از بکارگیری چهره‌های محبوب، خوش مشرب و عامه پسند در نقش افراد معتاد.
۷-پرهیز از ارسال پیام‌های قدیمی، واضح و تکراری مبنی بر خطرناک بودن یا بد بودن اعتیاد و مصرف مواد.
۸-تمرکز بر مخاطب قرار دادن کلیه لایه‌های جامعه شامل عموم افراد، مسئولین، افراد کلیدی و....   بیشتر بدانید: نقش موثر ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطح بین المللی/ ردپای آمریکا در مافیای تولید مواد مخدر در منطقه
انتهای پیام/   برچسب ها: مواد مخدر ستاد مبارزه با موادمخدر تدابیر رسانه‌ای ستاد مبارزه با موادمخدر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مواد مخدر ستاد مبارزه با موادمخدر ستاد مبارزه با موادمخدر ستاد مبارزه با مواد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر فضای مجازی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ کیلوگرم کوکایین در عملیات گاندو

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به شناسایی و دستگیری عامل اصلی تبلیغ و فروش کوکائین در شهر تهران گفت: در راستای مبارزه بی امان با خرید و فروش مواد مخدر در بستر فضای مجازی، بر اساس رصدهای انجام شده در شبکه‌های اجتماعی، پیج اینستاگرامی به آدرس معلوم، که کاربر آن اقدام به فعالیت گسترده مجرمانه در زمینه تبلیغ و فروش کوکائین می‌کرد، مورد شناسایی قرار گرفت.

سردار کاکاوند در ادامه به تشریح جزئیات این خبر پرداخت و اضافه کرد: به لحاظ حساسیت و وسعت اقدامات مجرمانه کاربر موصوف، پس از شناسایی هویت واقعی وی توسط مرکز اطلاعات فضای مجازی این پلیس، مشخص شد وی از اراذل و اوباش تهران بوده و با نام مستعار، در امر تهیه مواد مخدر کوکائین از غرب کشور و توزیع آن در شهر تهران، فعالیت می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان ساخت: با اشراف اطلاعاتی کامل بر فعالیت مجرمانه سرکرده فوق، محل سکونت، پاتوق و محل دپوی مواد مخدر مورد اشاره در شرق شهر تهران مورد شناسایی قرار گرفت؛ لذا پس از انجام هماهنگی با مراجع قضائی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موسوم به "عملیات گاندو"، نامبرده دستگیر و در مواجهه با متهم قریب به ۲ کیلوگرم کوکائین جاساز شده و ۲ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۲ عدد فشنگ جنگی، از نامبرده کشف و پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در خاتمه با اشاره به رصد شبانه روزی اقدامات مجرمان و سودجویان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط افسران متخصص پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: برابر ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای و ماده ۷۳۴ قانون مجازات اسلامی؛ ترویج به مصرف، خرید و فروش و آموزش تولید مواد مخدر در فضای مجازی مصداق بارز جرم است؛ پس به افرادی که در فضای مجازی اقدام به اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر می‌کنند هشدار می‌دهیم که پلیس با رصد دقیق و لحظه‌ای فضای مجازی اجازه هیچ گونه فعالیت مجرمانه‌ای را به مخلان نظم و امنیت را نمی‌دهد.

کد خبر 6083086

دیگر خبرها

  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد
  • تأکید رئیسی بر جلوگیری از عادی شدن مبارزه با قاچاق و اعتیاد
  • سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری سرکرده تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی
  • دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی
  • کشف ۲ کیلوگرم کوکایین در عملیات گاندو
  • رشد پانصد درصدی آمار معتادان در کردستان!