Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  علی مطهری نوشت:

فضای مجلس مخالف این تعطیلی بود، زیرا تکلیف مردم در این تعطیلی معلوم نیست که روز عزاست یا روز شادی. دیگر این که با تعطیل نبودن این روز و دایر بودن ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها و مطبوعات و ... بهتر می‌توان این روز را بزرگ داشت و برنامه‌هایی اجرا کرد و اساساً فلسفه تعطیلی، بزرگداشت مناسبت آن روز است و الاّ اگر قرار باشد مردم در خانه‌ها بیکار بنشینند یا راهی شمال کشور شوند فلسفه آن تعطیلی از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سوم این که این روز مقارن با شب نهم ربیع است که عده‌ای جاهل و فرصت‌طلب و فاسق مراسمی را در ارتباط با خلیفه دوم برگزار می‌کنند و به این وسیله ضربه‌ای به وحدت اسلامی وارد می‌کنند. نباید با این تعطیلی برای آن‌ها فرصت ایجاد کرد؛ و دلیل چهارم این بود که اساساً هر یک روز تعطیلی یک ضربه اقتصادی به مملکت خصوصاً بخش خصوصی است.بیشتر بخوانید: درخواست علی مطهری از دولت برای لغو تعطیلی ۴ آبانبه رغم این دلایل و مخالفت اکثر نمایندگان با این تعطیلی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که این تعطیلی در زمان بررسی لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در مجلس در قالب یکی از بند‌های ماده‌ای از این لایحه در آن گنجانده شد بدون هرگونه ارتباطی با مقررات مالی. در موقع بررسی آن ماده در صحن مجلس چند نفر متوجه این مطلب شدند و داد و فریاد کردند و، چون موضوع مورد بحث، اقتصادی بود و مجلس پر سر و صدا بود اجازه صحبت به آن‌ها داده نشد و آن ماده تصویب شد در حالی که بسیاری از نمایندگان اصلاً متوجه آن بند نشدند.

شورای نگهبان به استناد اصل ۷۵ قانون اساسی و کاهش درآمد دولت، آن بند را رد کرد و به مجلس عودت داده شد و به کمیسیون مربوط رفت. اواخر مجلس نهم بود و گزارش کمیسیون به صحن نرسید. در مجلس دهم در صحن مطرح شد. دوباره برخی افراد که از سیر ماجرا آگاه بودند درخواست صحبت به عنوان مخالف داشتند که با استناد به اینکه مربوط به مجلس قبلی است اجازه صحبت داده نشد و در حالی که باز بسیاری از نمایندگان خصوصاً نمایندگان جدید از ماجرا آگاه نبودند به تصویب رسید و به شورای نگهبان رفت. این بار شورای نگهبان را با استناد به اینکه این تعطیلی خواست یکی از علماست و به او قول داده‌ایم، قانع کردند و به صورت قانون درآمد.

در مجلس دهم اینجانب یک طرح یک فوریتی برای لغو این تعطیلی مطرح کردم که فوریت آن تصویب شد و به کمیسیون اجتماعی رفت. در آنجا هم تصویب شد. ولی همان عضو هیئت رئیسه مانع ارسال گزارش کمیسیون به هیئت رئیسه و در دستور قرار گرفتن آن شد. بعد از چند ماه از ممانعت او و تهدید اینجانب، قبول کردند که در دستور قرار گیرد. در صحن علنی هم لغو این تعطیلی رأی آورد، ولی گفتند، چون این بند جزو قانون تنظیم مقررات مالی دولت است و این قانون در حکم برنامه توسعه است بنابراین نیاز به دوسوم آراء نمایندگان حاضر داشته است، یعنی دوباره مانع ایجاد کردند، در حالی که این تعطیلی ربطی به مقررات مالی نداشته و در حکم احکام قانون برنامه نیست و همان رأی اکثریت مطلق برای لغو آن کافی بود. قطع‌نظر از این مطلب، در این شرایط کرونایی بهتر آن بود که دولت این تعطیلی را برای امسال لغو می‌کرد تا مجبور به التماس به مردم برای مسافرت نرفتن نشود.

از نمایندگان مجلس یازدهم درخواست دارم که این موضوع را دنبال کنند و با توجه به این که این تعطیلی با شیطنت به تصویب رسیده و مصلحت کشور در نظر گرفته نشده است نسبت به لغو آن اقدام نمایند. خود ائمه اطهار علیهم‌السلام هم با این گونه تعطیلی‌ها که آثار منفی آن بیشتر از آثار مثبت آن است مخالف‌اند. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار دستگاه های دیالیز جدید و پیشرفته در بندرعباس به ۱۶ رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در حاشیه دیدار از بیماران بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: تجهیزات پزشکی یکی از مسائل اساسی در حوزه درمان است، در کنار ساخت بیمارستان‌ها و ساختمان‌های جدید باید بر تأمین تجهیزات و نیروی انسانی نیز تمرکز کرد.

وی یکی از ضعف‌های موجود در حوزه تجهیزات را مربوط به بخش دیالیز عنوان کرد و افزود: این موضوع سبب رنج بیماران شده بود اما خوشبختانه با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس و همکاری صنایع مستقر در استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی این مشکل نیز مرتفع شده است.

استاندار هرمزگان بااشاره‌به جلسه مشترک سال گذشته درخصوص روند تأمین تجهیزات مرکز دیالیز گفت: بخش اول تجهیزات خریداری و به کشور وارد شد که در مرکز دیالیز قرارگرفت اما بخش دیگر به دلیل رفع مشکل واردات در اثر تحریم امروز به بیماران تقدیم شد مرحله دیگری از تجهیزات نیز خریداری شده که در سال جدید به استان وارد می شود و علاوه بر بندرعباس برحسب نیاز شهرستان‌ها در اختیارشان قرار می گیرد.

وی همکاری دولت، نمایندگان مجلس و صنایع مستقر در استان را گام مثبتی برای کاهش مشکلات درمانی مردم دانست و گفت: با نصب این ۵ دستگاه جدید، شمار تجهیزات جدید دیالیز خریداری و نصب شده به ۱۶ دستگاه پیشرفته و به روز رسید و هم اکنون بیماران هم در حال استفاده از این دستگاه‌ها هستند.

گفتنی است صبح امروز استاندار هرمزگان با همراهی محمد آشوری تازیانی و احمد مرادی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، خلیل قاسمی مدیرکل صمت استان، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی دیگر از مسوولان با حضور در بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، از بیماران عیادت کردند و با اهدای گل فرارسیدن سال نو را تبریک گفتند.

کد خبر 6058067

دیگر خبرها

  • فوری:بالاخره حداقل دستمزد بدون امضای نمایندگان کارگری تصویب شد/جزییات را اینجا ببینید
  • ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از عید
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • شمار دستگاه های دیالیز جدید و پیشرفته در بندرعباس به ۱۶ رسید
  • میانگین مدت خدمت سربازی چند ماه می شود؟
  • نمایندگان فوتبال تبریز در جام حذفی حریفان خود را شناختند
  • اجرای پروژه دیوار شیشه‌ای و نصب ۹ دستگاه بازی جدید در شهربازی
  • کنایه زیر خاکی به تخمه شکستن یکی از نمایندگان مجلس؛ واکنش پژمان جمشیدی را ببینید
  • افشاگری، سردبیر سابق بی‌بی‌سی از پشت پرده رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی + فیلم
  • سنای آمریکا عجله‌ای برای بررسی ممنوعیت «تیک تاک» ندارد