Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گراتن مرغ، گراتن سیب زمینی، گراتن مرغ و ماکارونی، گراتن بادمجان و گراتن گوشت و … از جمله خوشمزه‌ترین غذا‌های فرنگی با ریشه فرانسوی هستند که جای خودشان را حسابی در آشپزخانه ایرانی باز کرده‌اند. برای درست کردن و تزیین گراتن مرغ یا سایر انواع گراتن هم کار چندان سختی پیش رو ندارد و ما به شما می‌گوییم دقیقا چکار کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه مرحله به مرحله گراتن مرغ قارچ با پنیر و سس بشامل بدون نیاز به فر و فوت و فن‌های درست کردن انواع گراتن خوشمزه را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

سیب زمینی: ۳ عدد متوسط

سینه مرغ: ۱ عدد مکعبی خرد شده

روغن زیتون: به مقدار لازم

پیاز: ۱ عدد متوسط نگینی خرد شده

قارچ: ۶ عدد درشت حلقه‌ای خرد شده

سیر: ۲ حبه رنده شده

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاری: به مقدار دلخواه

پنیرا پیتزا: به مقدار دلخواه

بیشتربخوانید

آموزش آشپزی؛ از مرغ بلغاری و ساندویچ تست فرانسوی تا لازانیای گیاهی لذید و متفاوت + تصاویر


طرز تهیه

ابتدا در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و سپس سه عدد (یا بیشتر) سیب زمینی متوسط پوست کنده و شسته شده را حلقه حلقه کنید را در آب جوش بریزید تا نرم شوند. سیب زمینی‌ها نباید له شوند پس ۴ الی ۶ دقیقه زمان برای پختن آن‌ها کافی است. حالا نمک را به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و آبکش کنید.

در یک تابه مقداری روغن زیتون بریزید و پیاز نگینی خرد شده را اضافه کنید. پیاز را تفت دهید تا سبک شود سپس سینه مرغ مکعبی خرد شده را هم اضافه دهید و تفت دهید تا رنگ گوشت مرغ عوض شود. سیر رنده شده یا له شده را هم اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. سپس قارچ‌های حلقه شده را اضافه کنید و هم بزنید. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاری را هم اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله برای طعم گرفتن مواد می‌توانید کمی کره هم اضافه کنید. اجازه دهید آب مواد کاملا کشیده شود و سپس شعله گاز را خاموش کنید.

در یک ماهیتابه نچسب کمی روغن زیتون بریزید و تمام سطح ماهیتابه را چرب کنید. سیب زمینی‌های حلقه شده را کف ماهیتابه بچینید. سپس مایه مرغ و قارچ را اضافه کنید و روی سیب زمینی‌ها پهن کنید. حالا سس بشامل را اضافه کنید و روی تمام سطح مایه مرغ و قارچ پخش کنید. طرز تهیه سس بشامل را در اینجا بخوانید.

در مرحله بعد پنیر پیتزا را اضافه کنید و درب تابه را ببندید و روی شعله ملایم گاز به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید تا پنیر پیتزا کاملا آب شود. اگر از فر استفاده می‌کنید در پایان به مدت ۲ دقیقه گریل را روشن کنید تا پنیر پیتزا روی گراتن آب شود.

 

فوت و فن‌های درست کردن انواع گراتن خوشمزه گیاهی یا با گوشت در فر و ماهیتابه

*برای این‌که گراتن سبزیجات داشته باشید می‌توانید در این گراتن گوشت مرغ را حذف کنید و به جای آن در صورت دلخواه بادمجان سرخ شده و قارچ و سایر سبزیجاتی که می‌پسندید را بریزید.

*مواد داخل گراتن به جای مرغ و قارچ می‌تواند مایه پاستا، مایه ماکارونی یا هر مایه دیگری که دوست دارید باشد.

*گراتن را به جای گوشت با انواع ژامبون هم می‌توانید درست کنید.

*برای مایه گراتن از اسفناج سرخ شده هم می‌توانید استفاده کنید؛ که در این صورت گراتن اسفناج و سیب زمینی خواهید داشت.

*اگر فر دارید مواد را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در فر بپزید.

*سس بشامل گراتن شما را نرم و لطیف می‌کند، اما اگر دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید.

*می‌توانید مواد را لایه لایه در ظرف بچینید، یعنی یک لایه سیب زمینی، یک لایه مایه مرغ و قارچ، یک لایه سس بشامل، یک لایه پنیر پیتزا و دوباره به همین صورت تکرار کنید.

 

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه اضافه کنید سیب زمینی ها پنیر پیتزا مرغ و قارچ گراتن مرغ هم اضافه سس بشامل طرز تهیه یک لایه خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد در تک دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی انگلیس موفق شد در ضربات پنالتی برابر کاونتری به پیروزی برسد و راهی دیدار فینال شود تا برای کسب جام مقابل منچسترسیتی به میدان برود.

شرایط دشواری که شیاطین سرخ در این فصل پشت سر گذاشته‌اند باعث شده است که بازیکنان این تیم از نظر روحی تحت فشار باشند و البته تعداد مصدومان زیاد آنها هم باعث شده که شرایط برای رویارویی با شاگردان پپ گواردیولا سخت باشد.

تن‌هاخ در گفتگو با خبرنگاران درباره بازی دشوار برابر منچسترسیتی اظهار داشت:«باید بگویم با توجه به تمامی مشکلاتی که داریم بدون شک بازیکنان باید از جان مایه بگذارند. رسیدن به فینال هم دستاورد بزرگی برای ماست اما برای فتح جام اینجا هستیم.

فقط اینکه به فینال برسیم باعث رضایت ما نمی‌شود. ما می‌خواهیم قهرمان شویم و این چیزی است که برای آن تلاش خواهیم کرد. به همین دلیل است که من در ۱۰ سال دوران کارم به عنوان سرمربی موفق بودم چون همیشه سعی کردم بازیکنانم را با بیشترین توان در زمین قرار دهم و بهترین بازی را از آنها بگیرم.»

دیگر خبرها

  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید