Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از راه اندازی رشته گرایش های مشترک در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت و وزارت علوم خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته علاوه بر ایجاد رشته گرایش‌های جدید رشته های مشترک نیز اصلاح و بر اساس کریکلوم های مشترک ارائه خواهد شد.

دکتر حسین قنبری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب از انعقاد تفاهم نامه مشترک اصلاح رشته های دو وزارتخانه علوم و بهداشت خبر داد و در خصوص جزئیات مورد توافق گفت: این تفاهم نامه همکاری یک تفاهم نامه کلی و آموزشی است، بر اساس این تفاهم نامه دانشگاه های دو وزارتخانه علوم و بهداشت به یکدیگر نزدیک می شوند و جلسات مشترک هیات رئیسه بین این دانشگاه ها تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هدف تفاهم نامه این است که تعامل و همکاری نزدیکی بین دانشگاه های علوم پزشکی و آموزش عالی اتفاق بیفتد.

وی در ادامه تصریح کرد: تفاهم نامه فوق در سه سطح رشته های تحصیلی، پژوهش و دانش پایه انعقاد شده است و با اجرای این تفاهم نامه باب همکاری بین دانشگاه های دو حوزه باز خواهد شد. بنابراین در واقع بین دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت تعامل نزدیکی در ابعاد پژوهش و فناوری، آموزش و توسعه دانش های بنیادی اتفاق خواهد افتاد.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: تاسیس رشته های مشترک بین دانشگاه های دو وزارتخانه توسعه همکاری دانشگاه های دو حوزه در ارائه یک رشته تحصیلی به صورت مشترک، ایجاد رشته های جدید در قالب گرایش از جمله موارد تفاهم نامه فوق است. در واقع روند کلی این است که با وجود رشته های موجود ما به سمت ایجاد گرایش های جدید حرکت کنیم و تعدد رشته ها کمتر شود. ضمن اینکه از فرصت های مطالعاتی داخلی بین دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت در قالب این تفاهم نامه استفاده می شود. بر این اساس از اساتید دانشگاه های وزارت علوم به دانشگاه های علوم پزشکی به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی حضور پیدا می کند و این اتفاق نیز برعکس نیز اتفاق خواهد افتاد.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه های دو حوزه علوم و بهداشت ابلاغ شده است و در حال اجرایی شدن است که استفاده از توانمندی اساتید دو حوزه به عنوان استاد وابسته از دیگر موارد این تفاهم نامه است که بر این اساس عضو هیات علمی از دانشگاه های وزارت علوم در گروه های آموزشی وزارت بهداشت حضور پیدا خواهند کرد که این اتفاق نیز به صورت برعکس نیز اتفاق خواهد افتاد. حتی در هیات امنا و هیات ممیزه های بردهای تخصصی نیز از ظرفیت های اساتید دو وزارتخانه استفاده خواهد شد. ضمن اینکه از امکانات معاونت علمی به صورت مشترک در تفاهم نامه استفاده می شود.

وی ادامه داد: کلیت تفاهم نامه فوق شامل همه فعالیت ها و کارکردهای دانشگاه ها می باشد که معاونین آموزشی دو وزارتخانه علوم و بهداشت تاکید داشتند از این پتانسیل استفاده کنند.

دکتر قنبری با تاکید بر اینکه هیچ رشته ای از هیچ وزارتخانه ای حذف نخواهد شد، گفت: امکان حذف یا واگذاری رشته های مشترک در دو وزارتخانه علوم و بهداشت وجود ندارد. اگرچه ممکن است در اجرا یا ارائه این رشته ها همکاری های نزدیکی بین دو وزارتخانه صورت بگیرد. مثلا کریکلوم آموزشی رشته ای نظیر زبان شناسی به صورت مشترک تدوین شود و این همکاری با در نظر گرفتن اصل همگرایی علوم و استفاده از ظرفیت های مختلف صورت خواهد گفت. بنابراین رشته ای حذف یا واگذار نخواهد شد بلکه ممکن است برنامه های آموزشی برخی رشته های مشترک اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده است در راه اندازی رشته ها و گرایش های جدید تعامل های نزدیکی صورت بگیرد و از ظرفیت های طرفین برای آموزش رشته ها همکاری صورت می گیرد. ما در وزارت بهداشت برنامه همگرایی علوم و مرجعیت علمی را به شکل جدی دنبال می کنیم و اعتقاد داریم دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت برای تحقق اهداف مرجعیت علمی باید در کنار هم قرار بگیرند و این همکاری نه فقط در سطح وزارتخانه ها بلکه در باید در بین دانشگاه ها و گروه های آموزشی دو طرف اتفاق بیفتد و ما در حال ترویج این همگرایی هستیم.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: ممکن است بر حسب این تفاهم نامه ما یک رشته گرایشی را در یکی از دانشگاه های علوم یا بهداشت و یا حتی در هر دو دانشگاه این حوزه راه اندازی کنیم. مثلا در حال حاضر بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تلاش می کنیم رشته زیست مواد را راه اندازی کنیم و این رشته در هر دو دانشگاه راه اندازی شود و ما حتی موسسه مشترک بین دو دانشگاه در حوزه زیست مواد راه اندازی کردیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت دو دانشگاه این رشته را ارائه دهیم و دانشجویان از دو کانال در این رشته معرفی می شوند و این افراد در آن مرکز مشترک آموزش و پژوهش خود را می بینند و با کریکلوم آموزشی مشترک فارغ التحصیل می شوند. بنابراین ما این مدل را می توانیم برای راه اندازی رشته های دیگر نیز پیش بینی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت علوم وزارت بهداشت رشته های مشترک وزارت علوم و بهداشت مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت دو وزارتخانه علوم و بهداشت دانشگاه های وزارت علوم بین دانشگاه راه اندازی رشته بین دانشگاه ها دانشگاه های دو رشته های مشترک تفاهم نامه دو دانشگاه خواهد شد رشته ها دو حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تدابیر لازم در حوزه بهداشت برای مأموریت ویژه شب‌های قدر صورت پذیرفته است و  همه خادمان حوزه بهداشت برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در این ایام آماده هستند.

دکتر حمیدرضا قربان‌زاده افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیران مراکز ۵ گانه سطح شهر مشهد و همچنین روئسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های حوزه بهداشت در حرم مطهر رضوی، بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد، تکایا، هیأت مذهبی و دیگر محل‌های برگزارکننده مراسم احیاء تأکید شد.

وی همچنین  با اشاره به اینکه در دور نخست سفر‌های نوروزی امسال شهر‌های کاشمر، خواف و رشتخوار جزو شبکه‌های مؤفق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در حوزه بهداشت بود، بیان کرد: این شهر‌ها همچنین با مدیریت خود در بقاع متبرک،  امامزادگان سید مرتضی (ع)، سید حمزه (ع) و آرامگاه شهید مدرس، از حوادث ترافیکی پیشگیری و از مسمومیت‌های غذایی و  منواکسیدکربن، و بروز مشکل در زائران و مسافران نوروزی جلوگیری کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به استقرار تیم‌های بهداشتی در کمپ غدیر، زائر شهر رضوی، داخل و محدوده حرم مطهر رضوی و دیگر محل‌های پر جمعیت در اسکان و تردد نیز اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم