Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از یک سال است که برخی از بازرگانان سعودی و ترکیه ای از بایکوت غیررسمی کالاهای ترکیه توسط ریاض به دلیل تنش های سیاسی میان دو کشور صحبت می کنند اما این مسئله هنوز در آمار تجاری انعکاس پیدا نکرده است.

طبق آمار منتشره از سوی سازمان کل آمار عربستان سعودی، ارزش واردات از ترکیه در اوت به ۸۳۳.۶ میلیون ریال معادل ۲۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۸ میلیون دلار در مقایسه با ۶۹۳.۴ میلیون ریال در ژوییه افزایش یافت و ترکیه را در جایگاه نهمین صادرکننده بزرگ به عربستان سعودی قرار داد.

صادرکنندگان ترکیه می گویند اخیرا شاهد مشکلات رو به رشدی در صادرات به عربستان سعودی بوده اند. رییس اتاق بازرگانی عربستان سعودی ماه جاری خواستار بایکوت کالاهای ترکیه ای شد و فروشگاه زنجیره ای اصلی سعودی اعلام کرده که دیگر کالاهای ترکیه ای را در قفسه های فروشگاههای خود شارژ نخواهد کرد. در فضای شبکه اجتماعی هم هشتگ دعوت به بایکوت کالاهای ترکیه ای در یک ماه گذشته ترند شده است.

عربستان سعودی و ترکیه چند سالی است که بر سر سیاست خارجی و رفتار در خصوص گروه های سیاسی اسلامگرا اختلاف پیدا کرده اند. قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد ریاض در کنسولگری استانبول عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ تنشهای مذکور را تشدید کرد. اما دولت عربستان سعودی اعلام کرده که مقامات این کشور هیچ محدودیتی روی کالاهای ترکیه اعمال نکرده اند.

در مجموع صادرات عربستان سعودی در اوت بر مبنای ماهانه بیش از ۱۲ درصد رشد کرد و به ۱۵.۳ میلیارد دلار رسید اما صادرات به ترکیه از ۹۶۶.۴ میلیون ریال در ژوییه به ۸۷۹.۴ میلیون ریال در اوت کاهش یافت.

بر مبنای سالانه، صادرات عربستان سعودی در اوت به دلیل صادرات کمتر نفت ۲۵.۱ درصد کاهش یافت و ارزش صادرات این کشور در بحبوحه تولید و قیمت پایین، حدود ۵.۴ میلیارد دلار کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی امسال تحت تاثیر بحران شیوع ویروس کرونا و درآمد نفتی کمتر با رکود اقتصادی عمیقی مواجه شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: واردات صادرات عربستان ترکیه عربستان واردات تحریم صادرات عربستان سعودی کالاهای ترکیه میلیون ریال ترکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات