Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحمزه امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: سد سهند هشترود حدود 16 سال است افتتاح شده و دارای پنج فاز عملیاتی است که کشاورزان منطقه در پیشبرد پروژه مشارکت مطلوبی داشته و تعاونی آب بران را تشکیل داده‎اند با این وجود، هنوز فقط فاز یک آن رو به اتمام است.

وی تصریح کرد: این سد با مشارکت کشاورزان و همت دولت در چهار سال گذشته حدود 2100 هکتار آبرسانی شد و ارزش منطقه نیز بالا رفت؛ ولی متاسفانه امسال در بودجه هیچ اعتباری برای این سد لحاظ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی در عین حال خاطرنشان کرد: سال گذشته هم نزدیک بود ردیف اعتباری آن حذف شود که جلوی آن را گرفتیم.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این سد در توسعه متوازن منطقه نقش زیادی می‎تواند داشته باشد؛ بنابراین انتظار داریم مورد توجه مسوولان استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سد کلقان آب رودخانه هشترود را کاملا خشکانده است و کشاوزران در پایاب سد متضرر می‌شوند، افزود: فلسفه ساخت این سد تامین آب شرب شهرستان‎های هشترود، بستان آباد و چاراویماق است.

امینی متذکر شد: آب شرب هشترود در حال حاضر از طریق سد سهند تامین می‌شود که محتوی آرسنیک بوده و سلامتی مردم را مورد تهدید قرار می دهد.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متاسفانه هیچ گونه برنامه‌ای برای تامین آب شرب شهرستان از طریق سد کلقان وجود ندارد و در بودجه نیز ردیفی برای این امر پیش بینی نشده است.

انتهای پیام/60026

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سید حمزه امینی نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس سد سهند هشترود سد کلقان هشترود چاراویماق تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز آب شرب هشترود سد سهند آرسنیک بستان آباد پایاب سد آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، سیدرضا مرتضوی پنجشنبه نهم فروردین ماه در حاشیه بازدید از سامانه دوم آب‌رسانی اظهار داشت: پیشرفت این پروژه به طور مرتب پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: طی بازدیدها از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع می‌شویم و با توجه به برگزاری جلسات هفتگی با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انتظار می‌رود پیشرفت ۸۷ درصدی تصفیه خانه سامانه دوم آب‌رسانی بزودی تکمیل شود.

استاندار اصفهان با توجه به نیاز اعتباری و اهمیت پروژه خاطر نشان کرد: تأمین اعتبار لازم برای اجرای این سامانه به طور جدی در دستورکار استانداری قراردارد.

بخش‌های از سامانه دوم سال گذشته بهره‌برداری شد

حسن ساسانی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره این سامانه اظهار داشت: سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان و ۱۴ شهرستان استان اصفهان سامانه‌ای مکمل با ماهیت پدافندی است و ۷۷ هزار کیلومتر مربع و به عبارتی ۷۲ درصد از پهنه استان را پوشش می‌دهد که جمعیت تحت پوشش طرح حدود ۵/۵ میلیون نفر با پوشش ۷۵ درصد جمعیت کل استان اصفهان است.

وی افزود: این سامانه با قابلیت تأمین ۹.۵۷ متر مکعب آب شرب برای افق ۱۴۱۰ در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: در قالب طرح اضطراری در سال ۱۴۰۱ بخش‌های در حال اجرا در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

ساسانی خاطر نشان کرد: در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در فاز نخست درحین اجرای کل این پروژه، یک خط لوله تا مخزن نجف آباد و نیمی از یک استریم تصفیه خانه راه اندازی شد و در حال حاضر از طریق یک رشته خط لوله ۱۶۰۰ میلی‌متری آب شرب به ظرفیت بیش از ۲ متر مکعب بر ثانیه خروجی از تصفیه‌خانه به مخزن نجف‌آباد منتقل می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: با بهره برداری از این سامانه به میزان ۶.۴ متر مکعب بر ثانیه کمبود آب شرب اصفهان و ۱۴ شهرستان در شرایط فعلی جبران خواهد شد.

وی با تأکید بر این که سامانه شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه است، ادامه داد: در واقع سامانه دوم آب‌رسانی، تأمین کننده کمبود آب شرب جمعیت بیش از ۵.۵ میلیون نفری تحت پوشش این طرح است که سامانه اول آب‌رسانی موجود در اصفهان به تنهایی قابلیت تأمین آن را نداشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: وضعیت پیشرفت فیزیکی قطعه اول خط انتقال بالغ بر ۹۹ درصد و وضعیت پیشرفت فیزیکی قطعه سوم خط انتقال تا پایان سال ۱۴۰۲ در حدود ۴۲ درصد است.

ساسانی در گزارشی اجمالی با توضیح فعالیت‌های انجام شده در فاز نخست این پروژه، از وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و استانداری اصفهان در راهبری این طرح و شرکت‌های همکار پیمانکار در اجرای آن قدردانی کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان وضعیت پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه سامانه دوم آب‌رسانی را ۸۷ درصد تا پایان سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

وی افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش‌های در حال اجرای طرح توسعه آبرسانی به چهارده شهرستان استان اصفهان، سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان بزرگ، بالغ بر ۲۸,۰۰۰ میلیارد ریال است.

طرح سامانه دوم آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان با هدف تأمین، انتقال و تصفیه آب شرب از سد زاینده‌رود برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح شامل اردستان، اصفهان، برخوار، خمینی‌شهر، تیران و کرون، خور و بیابانک، دهاقان، شاهین‌شهر و میمه، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نائین، نجف‌آباد و نطنز توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مرحله اجرا قرار دارد.

بازدید از ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه آب به کاشان در ادامه مورد بازدید استاندار اصفهان و هیأت همراه قرار گرفت.

کد خبر 6064208

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • 4 عکس جدید از «رحمت الله امینی شالیکار هزار جریبی» سریال پایتخت در دنیای واقعی
  • ۹۲ درصد از حجم سدهای یک استان پر شد !
  • سد «سقزچی» سرریز شد / وضعیت مطلوب سدهای معیشتی نمین
  • حجم ذخیره آب سدهای کردستان ۶۵ درصد است/ سرریز شدن چهار سد
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • آورد یک میلیارد مترمکعبی سدهای کرمانشاه
  • حجم آب سد تنگ حمام به بیش از ۱۰۰ درصد پُرشدگی رسیده است