Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینما‌های سراسر کشور از اسفند ماه سال گذشته درگیر شیوع بیماری کرونا شدند، اتفاقی که می‌توان به عنوان بزرگترین ضربه بر سینمای کشور در چند دهه اخیر نامید، سینمایی که پیش از کرونا هم مشکلات فراوانی را تجربه می‌کرد، اما بعد از آن با تعطیلی طولانی مدت روبرو شد.

خبرگزاری میزان - سینما‌های سراسر کشور از اسفند ماه سال گذشته درگیر شیوع بیماری کرونا شدند، اتفاقی که می‌توان به عنوان بزرگترین ضربه بر سینمای کشور در چند دهه اخیر نامید، سینمایی که پیش از کرونا هم مشکلات فراوانی را تجربه می‌کرد، اما بعد از آن با تعطیلی طولانی مدت روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی اولیه و چهار ماهه سینما‌ها در حالی رقم خورد که تهیه کنندگان و اهالی سینما آماده اکران نوروزی ۹۹ بودند، به طبق منوال قبل اکران نوروزی بهترین زمان برای اکران آثار سینمایی بود، اما اکران نوروزی ۹۹ تبدیل به کابوس بزرگی برای سینماگران شد.

شاید در ابتدای تعطیلات اکثریت سینماگران به خیال بازگشایی زودهنگام به شروعی دوباره امیدوار بودند، اما سینما‌ها تا ابتدای تابستان تعطیل بود، بازگشایی سینما‌ها از ابتدای تیر ماه سال جاری مخالفان و موافقان فراوانی داشت، موافقان ادامه روند فعالیت سینما را حیاتی می‌دانستند و در نقطه مقابل برخی بازگشایی سالن‌های سینما را عاملی برای افزایش تعداد مبتلایان به کرونا می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

در این میان اکران آنلاین و سینماماشین به دنبال راه چاره‌ای برای پرکردن خلاء بسته بودن سالن‌های سینما بودند، اما هر دو با شکستی سنگین روبرو شدند، سینماماشین با استقبال سرد مخاطبان روبرو شد و از سویی سینماآنلاین هم با وجود نبود قانون کپی رایت و قاچاق زودهنگام آثار به سرعت شکست خورد.

سینما‌ها از ابتدای تیر ماه با اکران تعداد زیادی از آثار شروع به کار کردند، اما با وجود امید فراوان سینماگران هیچکدام از آثار با استقبال مخاطبان روبرو نشدند، حتی دو فیلم موفق جشنواره فیلم فجر هم که در چرخه اکران نوروزی حضور داشتند در اکران تیر ماه شکست خوردند.

به تازگی پروانه نمایش فیلم سینمایی «عروسی مردم» به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی و کارگردانی مجید توکلی از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد صادر شد تا این فیلم آماده اکران در سینما‌ها بعد از تعطیلات کرونایی شود.

«عروسی مردم» دومین فیلم مجید توکلی است که راهی سینماها می شود، فیلم سینمایی «متولد شصت و پنج» نخستین ساخته توکلی نتوانست برای وی مخاطب فراوانی را به همراه داشته باشد و منتقدین هم روی خوشی به این فیلم نشان ندادند. 

پس از گذشت نه ماه از ارائه فیلم «عروسی مردم» به سازمان سینمایی سرانجام پروانه نمایش این فیلم صادر شد. فیلم مجید توکلی که اجازه نمایش در جشنواره فجر را پیدا نکرد مدت‌ها در انتظار صدور پروانه نمایش برای اکران بود

احترام برومند، زهرا داوودنژاد، خسرو بامداد، نازنین بیاتی، شکیب شجره، افسانه تهرانچی، سجاد تابش، محمد امامی، سارا محمدی و ایمان صدیق بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

نازنین بیاتی و شکیب شجره ترکیب تازه‌ای در سینمای ایران هستند که نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند. پیش از این نام فیلم روزی دو میلیون بود که به دلایلی به عروسی مردم تغییر یافت.

عبدالله اسکندری ( طراح گریم) ، سپیده عبدالوهاب ( تدوین) ، علیرضا علویان( طراحی و ترکیب صدا) ، محمود خرسند (صدابردار)، امیرحسین حداد(طراح صحنه)، رعنا امینی(طراح لباس)،پوپک مطفری(مدیر برنامه ریزی و دستیار کارگردان) از جمله عواملی هستند که توکلی را در تولید فیلم همراهی کرده اند.

جمیله دارالشفایی همچون «متولد۶۵» نویسنده این فیلم و علی سرتیپی به عنوان تهیه کننده، علی اوجی مجری طرح و دانیال زمانی مدیر پروژه در فیلم حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عروسی مردم اخبار سینما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا عروسی مردم اخبار سینما اکران نوروزی عروسی مردم سینما ها روبرو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال عجیب چینی‌ها از انیمیشن میازاکی

«پسر و مرغ ماهی خوار»، انیمیشن فانتزی ژاپنی برنده اسکار در جایگاه اول فروش در سینما‌های چین قرار گرفت و دومین آخر هفته اکران را هم به نام خود کرد.

به گزارش مهر، فروش این فیلم که از ۳ آوریل اکران خود را شروع کرد؛ هرچند در دومین هفته اکرانش که تعطیلات خاصی نداشت، کاهش یافت و به ۱۲.۸ میلیون دلار رسید، اما در مجموع پس از ۱۲ روز اکران فروش ۹۳.۸ میلیون دلاری را ثبت کرد و با وجود اینکه ماه‌ها پس از بیشتر مناطق دیگر جهان روی پرده رفت، چین را به پرفروش‌ترین منطقه نمایش فیلم بدل کرد.

فروش این انیمیشن در ژاپن بیش از ۶۰ میلیون دلار، در کره ۱۵ میلیون دلار، در فرانسه ۱۲.۳ میلیون دلار، در ایتالیا ۷.۵ میلیون، در بریتانیا ۵.۷ میلیون دلار و در آلمان ۴ میلیون دلار بوده است.

دیگر خبرها

  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • قاب ماندگار اکران مردمی متفاوت فیلم آپاراتچی در اهواز
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • اکران فیلم سینمایی مست عشق به تعویق افتاد
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • استقبال عجیب چینی‌ها از انیمیشن میازاکی
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟