Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین موجود درباره آیین نامه مشاغل سخت و زیان‌آورآمده، گفت: سازمان آتش نشانی ب ارئه پیشنهاد به مجلس به دنبال اصلاح این قانون باشد. خبرگزاری میزان- در تعریف آیین نامه مشاغل سخت و زیان‌آورآمده است «کار‌های سخت و زیان آور، کار‌هایی هستند که در آن‌ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار،  غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغالِ کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد گردد؛ که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با به کار گیری تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی و غیره، صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   در کشور ما بیش از ۲۰ شغل در گروه مشاغل سخت و زیان آورد محسوب شده و آتش نشانی نیز مانند کار در معادن، یکی از مشاغل سخت و زیان آوری است که بر اساس قانون، مزایای مانند بازنشستگی زودهنگام برای آن در نظر گرفته شده است.   بر اساس قانون، تنها افرادی می‌توانند از مزایای مشاغل سخت استفاده کنند که بیمه تامین اجتماعی باشند.   اما مسئله اینجاست که تمام آتش نشانان در کشور، بیمه تامین اجتماعی هستند به جز آتش نشانان تهرانی که زیرنظر شهرداری تهران فعالیت کرده و بیمه متفاوتی دارند؛ بنابراین با وجود اینکه آتش نشان بودن در پایتخت، بسیار سخت و طاقت فرساست، آتش نشانان تهرانی نمی‌توانند از مزایای مفاد قانونی مشاغل سخت و زیان آوری بهره ببرند و اصلاح این نگاه، در گِرو تصمیمات مجلس شورای اسلامی است.   زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان گفت: قطعا شغل آتش نشانی در کلان شهری همانند تهران بسیار طاقت فرسا و سخت است و این افراد نیز باید همانند سایر آتش نشانان از مزایای مفاد قانونی مشاغل سخت و زیان آوری استفاده کنند.   وی با اشاره به اعتراض آتش نشانان تهرانی به مسئله مشاغل سخت و زیان آور  افزود: اگر آتش نشانان تهرانی به این امر اعتراض دارند، باید این مسئله را با مدیران سازمان خود مطرح کنند. بیشتر بخوانید: نگرانی سازمان آتش نشانی از غفلت مردم/ خطرات گازگرفتگی را فراموش نکنید   این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مسئولان سازمان آتش نشانی تهران، پیشنهاد خود را این رابطه با مجلس در میان بگذارند، اصلاح قانون توسط نمایندگان بررسی می‌شود.   الهیان در پاسخ به این سوال که اگر مسئولان سازمان آتش نشانی پیشنهاد اصلاح قانون را پیشنهاد نکنند، این امر در مجلس مطرح نمی‌شود، اظهار کرد: نمایندگان نیز می‌توانند به این حوزه ورود کنند، اما هنوز ما پیشنهادی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران دریافت نکرده ایم.   نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس افزود: اگر مشاوران حقوقی این سازمان پیشنهادات خود را به مجلس مطرح کنند، قطعا این مسئله زودتر به نتیجه می‌رسد.     به گزارش میزان، از آنجایی که تعیین تکلیف مفاد قانونی  مشاغل سخت و زیان آور، خواسته آتش نشانان تهرانی بوده  و آتش نشانی در پایتخت که روزانه حوادث مختلفی را به خود می‌بیند، بسیار  سخت و استرس زا است، امیدواریم که تکلیف این این عزیزان زحمت کش زودتر مشخص شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: آتش نشانی مجلس شورای اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آتش نشانی مجلس شورای اسلامی مشاغل سخت و زیان آور آتش نشانان تهرانی مجلس شورای اسلامی سازمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان شهرکرد در ۱۲ نقطه شهر در لیالی قدر

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهرکرد گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با استقرار اکیپ‌های سیار در مجاورت محل های برگزاری مراسم شب‌های پر خیر و برکت قدر، تامین ایمنی شهروندان را بر عهده دارد.

یه گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، عنایت الله راهنورد با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر و نظر به اینکه بسیاری از شهروندان در این شب‌ها در اماکن مذهبی حضور یافته و تا ساعاتی از شب مشغول راز و نیاز با پروردگار یکتا می‌شوند، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی همانند سال‌های گذشته، تمام تلاش خود را برای پوشش ایمنی این اماکن و شرکت کنندگان در این مراسم‌ها به کار خواهد بست.

وی افزود: در این ایام علاوه بر اکیپ‌های سیار، آتش نشانان ۵ ایستگاه آتش نشانی نیز به منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به ویژه مساجد، حسینیه‌ها، شبستان‌ها، بقاع متبرکه و امکان دیگر، آمادگی کامل را دارند.

راهنورد تصریح کرد: در این شب‌ها، بیش از ۳۰ نفر از آتش‌نشانان به همراه ۱۲ دستگاه خودرو عملیاتی سبک و سنگین در ۱۲ نقطه از سطح شهر ازجمله خیابان‌ها، میادین پر تردد، اماکن مذهبی و محل‌های برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر از یک ساعت پیش از برگزاری مراسم تا پایان آن و نیز تخلیه کامل شبستان‌های این اماکن مذهبی، پوشش ایمنی مناسب را فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: شهروندان همچون سال‌های گذشته با نیروهای آتش‌نشانی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی به سرعت محل را ترک کنند و با سامانه ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

راهنورد اضافه کرد: در این شب‌ها لازم است همه درهای ورود و خروجی مکان‌های مذهبی باز باشند و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک‌ترین محل تا درهای خروجی اسکان داده شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش از شروع مراسم حتماً وسایل برقی و سیم کشی‌ها توسط افراد متخصص کاملاً بازبینی شود، افزود: درصورت بروز حادثه، علاوه بر تماس فوری با سامانه ۱۲۵ و اعلام آن به سازمان آتش نشانی، نسبت به دور کردن شهروندان، به ویژه کودکان، سالخوردگان و بانوان از محل حادثه اقدام شود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهرکرد یادآور شد: مدیران عملیاتی در این شب‌ها به صورت گشت‌زنی از نقاط استقرار آتش نشانان بازدید می‌کنند و نظارت همه جانبه را جهت تأمین ایمنی شهروندان انجام می‌دهند.

کد خبر 740045

دیگر خبرها

  • آماده‌باش آتش‌نشانی زنجان در اماکن مذهبی همزمان با شب‌های قدر
  • آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان شهرکرد در ۱۲ نقطه شهر در لیالی قدر
  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد