Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:42:52 GMT

وضعیت آلودگی هوای کلانشهر اصفهان پنجم آبان ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۸۷۰۴

وضعیت آلودگی هوای کلانشهر اصفهان پنجم آبان ۱۳۹۹

براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های خیابان استانداری ۱۲۴، خیابان دانشگاه  و خیابان رودکی هردو با شاخص ۱۲۷در وضعیت زرد در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در میدان احمدآباد با  شاخص ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین شاخص کیفیت هوا ۱۳۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین براساس اعلام این مرکز، میانگین کیفی هوا در شهرستان‌های شاهین شهر با شاخص ۷۹ و نجف آباد ۹۵در وضعیت زرد و خمینی‌شهر با شاخص ۱۴۲در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.در جدول زیر رنگ های قراردادی برای هر گروه  وضعیت هوا نشان داده شده است. 

جدول شاخص کیفی هوا

  Air Quality Index

   (A Q I)   

           وضعیت               

 Pollution Standard Index

   (P S I)
 

۵۰ -  ۰

پاک 

۵۰ - ۰ ۱۰۰ - ۵۱

سالم 

۱۰۰ - ۵۱  ۱۵۰ - ۱۰۱

ناسالم برای گروههای حساس 

 ۲۰۰ - ۱۰۱  ۲۰۰ - ۱۵۱

ناسالم برای عموم 

 ۲۰۱-۳۰۰ بسیار ناسالم

 ۲۰۱-۳۰۰

  بالاتر از۳۰۰

خطرناک 

 بالاتر از۳۰۰  برچسب‌ها آلودگی هوا اصفهان کارگروه کاهش آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی هوا اصفهان کارگروه کاهش آلودگی هوا آلودگی هوا اصفهان کارگروه کاهش آلودگی هوا اخبار کنکور برای گروه های حساس کیفی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح دوشنبه سوم اردیبهشت با میانگین ۶۵ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۹۴، خیابان ۲۵ آبان ۶۰، پارک زمزم ۶۹، میدان انقلاب و دانشگاه صنعتی ۷۰، خیابان‌های فیض و پروین اعتصامی ۶۱، رهنان ۷۶، خیابان زینبیه ۶۸، سپاهان‌شهر ۵۸، خیابان فرشادی ۵۳، کردآباد و بولوار کاوه ۵۷ و خیابان میرزا طاهر و ایستگاه ولدان ۵۹ AQI در وضعیت قابل قبول است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و مبارکه با میانگین ۵۹، سجزی با میانگین ۹۸ و شاهین شهر با میانگین ۶۹ AQI در وضعیت قابل قبول و در کاشان با میانگین ۱۲۶ و قهجاورستان با میانگین ۱۳۳ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف آباد با عدد ۱۲ AQI پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، نجف آباد و منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6084996

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی