Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@23:56:00 GMT

انجام مبادلات ایران و استرالیا از طریق واسطه

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۸۷۱۰

انجام مبادلات ایران و استرالیا از طریق واسطه

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و استرالیا اظهار داشت: بیشتر مشکل ما در صادرات و واردات با استرالیا مربوط به سیستم بانکی است، این میزان هم که انجام شده به وسیله‌ی کشور واسطه انجام شده است. روند واردات و صادرات به استرالیا افزایشی بوده ولی این بیشتر به خاطر افزایش قیمت ارز است که ارزش ریالی مبادلات افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسن دیده‌ور در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مبادلات ایران و استرالیا در شش ماهه‌ نخست سال اظهار داشت: در مبادله با استرالیا مشکلات عدیده‌ای داریم که به تحریم‌ها برمی‌گردد و به خیلی از کالاها اجازه‌ی صادرات و واردات را نمی‌دهد. یعنی ما نمی‌توانیم صادرات کالاهای صنعتی داشته باشیم و بیشتر کالاهای سنتی مثل خشکبار یا گوشت مبادله می‌شود.

وی ادامه داد: در 6 ماهه‌ی نخست سال 99 ارزش دلاری‌ واردات ما از استرالیا واردات، 8 میلیون و 561 هزار و 775 دلار بوده که ارزش ریالی آن 359 میلیارد و 594 میلیون و 526 هزار و 574 ریال است. از نظر وزنی هم میزان آن 626 هزار و 411 کیلوگرم بوده است.

دیده‌ور تصریح کرد: صادرات ما به استرالیا بدون نفت و گاز است و فقط توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. در شش ماهه‌ی اول سال صادرات ما 9 میلیون و 458 هزار و 333 دلار بوده که ارزش ریالی آن 1553 میلیارد و 689 میلیون و 576 هزار و 176 ریال است. یعنی 4 میلیون و 426 هزار و 276 کیلوگرم بوده است.

نایب رییس اتاق ایران و استرالیا با اشاره به تاثیر تحریم‌ها گفت:‌ بیشتر مشکل ما در صادرات و واردات با استرالیا مربوط به سیستم بانکی است، این میزان هم که انجام شده به وسیله‌ی کشور واسطه انجام شده است. روند واردات و صادرات به استرالیا افزایشی بوده ولی این بیشتر به خاطر افزایش قیمت ارز است که ارزش ریالی مبادلات افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در مجمعی که سفیر استرالیا هم حضور داشتند، خیلی تمایل داشتند که روابط دو کشور گسترده‌تر شود اما خودشان هم اظهار تاسف می‌کردند که شرایط تحریم این موضوع را سخت کرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0039tI

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استرالیا ایران و استرالیا ارزش ریالی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت

گمرک ایران جزئیات واردات ۲۰ قلم کالاهای اساسی در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ را اعلام کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 به میزان 24 میلیون و 619 هزار تن کالای اساسی به ارزش 16 میلیارد و 71 میلیون دلار وارد کشور شده است.

این میزان کالای اساسی وارداتی در سال 1402 در مقایسه با مدت مشابه ماقبل به لحاظ وزنی 1.35 درصد و از حیث ارزش 9.72 درصد کاهش داشته است.

 در این مدت ذرت با 3 میلیارد و 813 میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با 2 میلیارد و 377 میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با 2 میلیارد و 239 میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و 306 میلیون دلار و کنجاله سویا با یک میلیارد و 62 میلیون دلار 5 قلم اول کالاهای اساسی را به خود اختصاص دادند.

در بین 5 قلم اول کالای اساسی ذرت و کنجاله سویا به لحاظ ارزش به ترتیب 15.88 درصد و 24.22 درصد افزایش و روغن‌های خوراکی 6.20 درصد، انواع دانه‌های روغنی 67 صدم درصد و برنج 44.67 درصد کاهش داشته است.

در سال 1402، یک میلیارد دلار گندم، 747 میلیون دلار جو، 574 میلیون دلار لاستیک سنگین، 477 میلیون دلار شکر خام، 460 میلیون دلار کود شیمیایی، 406 میلیون دلار گوشت قرمز سرد سنگین، 300 میلیون دلار کاغذ چاپ و تحریر، 293 میلیون دلار خمیر کاغذ، 288 میلیون دلار گوشت قرمز سبک گرم، 229 میلیون دلار چای خشک، 217 میلیون دلار حبوبات، 122 میلیون دلار سموم تکنیکال شیمیایی، 88 میلیون دلار گوشت مرغ، 50 میلیون دلار انواع بذر و 20 میلیون دلار کاغذ روزنامه وارد شده است.

این گزارش در خصوص بیشترین افزایش در ارزش واردات کالای اساسی در سال 1402 می‌افزاید: گوشت قرمز گرم و سرد، کود شیمیایی، لاستیک سنگین و انواع بذر به ترتیب 5 قلم کالای اساسی بودند که در بین اقلام اساسی از بیشترین افزایش به لحاظ ارزش برخوردار بودند.

 چای خشک، گندم، برنج، شکر خام و حبوبات در سال 1402 در بین 20 قلم کالای اساسی بیشترین کاهش را به لحاظ ارزشی به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند