Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:07:49 GMT

روایتگی از تشنگی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۸۷۴۶

روایتگی از تشنگی

وقتی مقداری آب برای ما آوردند آن را به معصومی دادیم اما از خوردن امتناع کرد و گفت: «به خدا قسم جرعه‌ای از این آب نخواهم خورد تا همانند جدم با لب تشنه سفر کنم.»

به گزارش ایسنا، بیت‌اله معصومی نهم شهریور ۱۳۴۷ در منطقه‌ای محروم به نام «تنگ تامرادی» از توابع شهرستان بویراحمد علیای استان کهگیلویه و بویراحمد  متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ ساله بود که در سال۱۳۶۰ به جبهه اعزام شد. جبهه‌های غرب  برای مقابله با کومله و دموکرات گام اول ورود  او به جبهه را رقم زد.

پس از اینکه آرامش نسبی در جبهه‌های غرب  برقرار شد به دلیل اینکه در جنوب به نیرو نیاز بود، در جبهه خوزستان حضور یافت. در عملیات‌هایی که در مناطق فاو و بصره روی داد حضوری فعال و شجاعانه داشت تا پس از مدتها مبارزه و دفاع جانانه در پی مجروحیت در ادامه عملیات «والفجر ۸» در سال ۶۴ به اسارت رژیم بعثی درآمد.


علیرحم دستیاران از همکلاسی‌ها، همرزمان و هم‌اردوگاهی  بیت‌اله معصومی است. او روایت می‌کند: ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۴ در منطقه فاو و بصره در یک حمله غافلگیرانه دشمن درحالی که در سنگر کمین بودیم مهمات ما باتوجه به هجمه آتش پاتک دشمن تمام شد و ۴۰ نفر از همرزمان ما شهید شدند و ما نیز اسیر دست بعثی‌ها شدیم.

وقتی خبر شهادت همرزمان را به بیت‌اله رساندم در حالی که خودش از ناحیه شکم،  ترکش خورده بود برای مظلومیت همرزمانش اشک ریخت. با پیشروی دشمن، اسیر شدیم. شب بعد، قرار شد اسرا را به غیر از زخمی‌ها به بغداد ببرند که معصومی با شنیدن این خبر دل مضطرب و نگران شد که همه دوستانم را خواهند برد و من تنها می‌مانم، اما من به او دلداری دادم که من هم در کنارتان خواهم ماند.

معصومی از شدت درد به خود می‌پیچید و عطش و تشنگی در نزدیکرین مسیر به کربلا داد اسرا را درآورده بود. وقتی طلب آب برای زخمی‌ها و کاروان  می‌کردیم ما را کتک می‌زدند. وقتی مقداری آب آوردند آن را به معصومی دادیم اما از خوردن امتناع کرد و گفت: «به خدا قسم جرعه‌ای از این آب نخواهم خورد تا همانند جدم با لب تشنه سفر کنم.» و در نهایت با لب عطشان شهید شد.


بعثی‌ها وقتی برای بردن پیکر شهید معصومی آمدند، به تمسخر گفتند: «می‌خواهیم ببریمش کربلا نزد امام حسین‌تان خاکش بکنیم.» پیکر او هنوز به وطن باز نگشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهل سالگی دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهدا اسیر عمليات والفجر 8

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این مراسم گفت: جنگ با دولت استکبار امریکا در روحیه شهید دارا و رئیسی با شهادت طلبی همراه بود.

دریادار علی عظمایی افزود: در دوران جنگ دفاع مقدس دشمن در جنوب کشور نتوانست راه به جایی ببرد و زمین گیر شد و به لطف و توکل خدا تو دهنی محکمی به صدام و آمریکا زدیم.

بیشتر بخوانید: برگزاری یادواره شهدا در مدارس هرمزگان

وی افزود: عملیات وعده صادق نیز پاسخ کوچکی به کج فهمی‌ها و دست درازی‌های دشمن به این کشور بود.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا روستای سرخاء و خانواده سه شهید مدافع حرم استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رفع تشنگی کودک فلسطینی با قطرات آب
  • بهم ریختن هیمنه ۷۰ ساله رژیم غاصب با عملیات تنبیهی وعده صادق
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!