Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@06:17:47 GMT

آغاز محدودیت‌های شدید کرونا ۶ در شهرستان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۸۸۷۱

آغاز محدودیت‌های شدید کرونا ۶ در شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به دنبال بحرانی شدن اوضاع و عادی‌انگاری رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور در تجمعات غیرضرور از امروز فعالیت برخی از کسب و کار‌ها و گروه شغلی در شهرهایی با وضعیت قرمز کرونایی با محدودیت‌های شدید همراه شده و براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تا یک هفته اجازه فعالیت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محدودیت‌ها شامل مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط به مردم نیست؛ فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی؛ مراکز قنادی و شیرینی‌پزی، شیرینی‌فروشی، آبمیوه و بستنی؛ مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری ( اغذیه فروشی‌ها، آش، حلیم و مشابه)؛  نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی؛ دانشگاه، مدارس، تمامی آموزشگاه‌ها، زبانسراها و‌ حوزه‌های علمیه؛ کتابخانه‌ها؛ استخرهای سرپوشیده؛  سینما و‌تئاتر و مراکز مشابه؛ موزه‌ها؛ تالارهای پذیرایی؛ آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی؛ باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های پربرخورد (کشتی، کاراته، جودو و ...)؛ کافه، قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها؛ شهربازی و باغ پرندگان؛ باشگاه‌های بدنسازی و مراکز تفریحی آبی، نماز جمعه و فعالیت هیأت‌های و‌ تکایای مذهبی؛ بازارهای خودرو، بازار املاک؛  بازار زرگران، آرامستان‌ها و‌ مجالس عزاداری؛ مساجد و مصلی‌ها؛ ممنوعیت برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها محدودیت‌ها و‌ ممنوعیت‌های جدید در شهرستان‌های پاوه، جوانرود، اسلام آبادغرب، هرسین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب است که باید به مدت یک هفته از امروز دوشنبه تعطیل شوند.

بنا بر اعلام مسئولان، اگر این مکان‌ها باز باشند نیروی انتظامی و تعزیرات مراجعه خواهند کرد و ضمن بستن محل‌ها مذکور جرایمی را اعمال می‌کنند و در صورت تکرار تا پلمب هم پیش خواهد رفت.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، الگوی بیماری کرونا در استان خانوادگی شده و شهروندان باید بدانند تنها ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خارج از منزل کافی نیست زیرا آنچه این روزها بیشتر مشاهده می‌شود انتقال و ابتلای ویروس در جمع‌های خانوادگی است.

استاندار کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص محدودیت‌های اعمال شده، اظهار داشت: این تعطیلی‌های اعمال شده در استان برای خروج از وضعیت قرمز و بحرانی است، ما قرار است یکی‌دوسال با کرونا ویروس زندگی کنیم نمی‌توانیم برای مدت طولانی کشور و استان را تعطیل کنیم.

هوشنگ بازوند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را ۴۲ درصد عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم این رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به ۷۰ درصد برسانیم بسیاری از شهرستان‌ها به وضعیت سفید برمی‌گردند.

وی با اشاره به آغاز محدودیت‌های شدید کرونا در ۶ در  شهرستان تابعه استان کرمانشاه از امروز، گفت: از مردم می‌خواهیم با رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و نیز برگزاری هرگونه مراسمات و میهمانی‌های خصوصی، خانوادگی و نیز تجمع و دورهمی در معابر سطح شهر، میادین و تفرجگاه‌ها اکیدا خودداری کنند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا کرمانشاه محدودیت ها دانشگاه محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر ۴ واحد داروخانه گیاهپزشکی در سامان

حجت الله رئیسی اظهار داشت: به منظور ارتقای سلامت جامعه و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی غیر استاندارد و همچنین اجرای سیاست های سازمانی، داروخانه های گیاهپزشکی شهرستان سامان بطور مستمر تحت نظارت و بازدید کارشناس حفظ نباتات و کارشناسان تنظیم بازار جهاد کشاورزی قرار دارد.

رئیسی خاطر نشان کرد: این بازدیدها با هدف نظارت بر عدم فروش سموم قاچاق و تقلبی، سموم تاریخ گذشته، تاریخ اعتبار پروانه بهره برداری، حضور مسئول فنی در فروشگاه و نحوه نگهداری سموم و با رعایت استانداردهای لازم در فروشگاه و ثبت اطلاعات در سامانه مانیتورینگ سموم انجام میشود. 

وی گفت: روند بازرسی و پایش فروشگاه­ های عرضه سموم نباتی در شهرستان بصورت مستمر ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکنند ضمن صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام می شود.

بیشتر بخوانید

آغاز طرح خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: از کشاورزان شهرستان سامان تقاضا می شود جهت جلوگیری از وارد آمدن صدمه به محصولات کشاورزی و آلودگی محیط زیست، سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و با فاکتور دریافت نمایند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی قادر به پیگیری از مبادی حقوقی و قانونی باشند. 

شایان ذکر است: در دو بخش مرکزی و زاینده رود شهرستان سامان ۲۰ فروشگاه‌ سم و کود در حال فعالیت می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • نظارت بر ۴ واحد داروخانه گیاهپزشکی در سامان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شأن ماه رمضان هستند
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند
  • مراکز اقامت موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • مسافران کرمانشاه امسال قوانین رانندگی را بهتر رعایت کردند