Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمد حسین فرهنگی» در آغاز جلسه علنی روز دوشنبه عضو با اشاره به دستور کار امروز جلسه علنی مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش‌کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح دوفوریتی اصلاح تبصره‌های (۱) و (۲) ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته عضو هیات رییسه مجلس، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش (اعاده شده از شورای نگهبان) و گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه توقف اجرای احکام خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه‌ها و سایر تأسیسات و اماکن ورزشی تابع وزارت ورزش و جوانان (اعاده شده از شورای نگهبان) هم در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرهنگی یادآورشد: گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و گزارش این کمیسیون در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که هر دو اعاده شده از شورای نگهبان هستند از دیگر برنامه های در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز است.

همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری انبارهای شهید شاهوی شهر گلستان شهرستان بهارستان (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) و گزارش این کمیسیون در مورد طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم(اعاده شده از شورای نگهبان) نیز برای برنامه هفتگی صحن علنی مجلس پیش بینی شده است.

 گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوارق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی (در اجرای تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) و گزارش این کمیسیون مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند (در اجرای ماده (۲۱۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) در دستور کار هفتگی مجلس برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس اظهارات فرهنگی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت (اعاده شده از شورای نگهبان) و گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بازار فولاد (در اجرای تبصره (۱) ماده(۴۵) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی فولاد شورای نگهبان وزارت امور اقتصادی و دارایی مجلس یازدهم وزارت ورزش و جوانان وزارت آموزش و پرورش محمدحسین فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فولاد شورای نگهبان وزارت امور اقتصادی و دارایی مجلس یازدهم وزارت ورزش و جوانان وزارت آموزش و پرورش محمدحسین فرهنگی مجلس شورای اسلامی فولاد شورای نگهبان وزارت امور اقتصادی و دارایی مجلس یازدهم وزارت ورزش و جوانان وزارت آموزش و پرورش محمدحسین فرهنگی اخبار کنکور آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان گزارش کمیسیون دستور کار مورد طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز به بررسی ایرادات مبحث پنجم تا دهم این لایحه پرداختند و مواد ۸۱۷ تا ۹۱۲ را تصویب کردند.   محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در جریان بررسی ایرادات لایحه تجارت در تذکری خطاب به هیأت رئیسه گفت: بر اساس ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی، اعضای هیأت رئیسه در حضور نمایندگان سوگند یاد کردند و باید موظف به رعایت مفاد آیین‌نامه باشند.   وی ادامه داد: رأی‌گیری یکباره چندین ماده با هم درست نیست و مغایر آیین‌نامه است و باید ماده به ماده لایحه رأی‌گیری شود.   نماینده تویسرکان خطاب به حجت‌الاسلام ذوالنوری که ریاست جلسه را برعهده داشت، افزود: شما علاوه بر اینکه نایب رئیس مجلس هستید رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز هستید و روز گذشته در مورد رأی‌گیری لایحه تذکر دادم، اما پاسخی دریافت نکردم و با این بهانه که وقت مجلس کم است نباید آیین‌نامه را زیر پا گذاشت.   حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنوری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: جلسه قبل که اداره صحن را برعهده داشتم تذکر را وارد دانستم و رأی‌گیری نکردیم و قرار بود در مورد آن بحث شود و تفسیر کلی این بود که، چون مطالب فصول لایحه به هم مرتبط است در حکم یک ماده رأی‌گیری می‌شود و کلیت هیأت رئیسه بر همین موضوع تأکید دارند و رئیس مجلس تأکید داشت که برای حفظ انسجام مجلس و هیأت رئیسه همین روند و مسیر را ادامه دهیم و روز گذشته هم ۷۱ درصد نمایندگان بر این تفسیر هیأت رئیسه صحه گذاشتند. 

دیگر خبرها

  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • طرح تقویت علوم دفاعی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت