Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:56:10 GMT

کارمندان در تهران کار مضاعفی انجام می‌دهند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۸۹۹۹

کارمندان در تهران کار مضاعفی انجام می‌دهند

غلامرضا عباس‌پاشا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ساختار متناسب با جمعیتش ندارد و کارشناسان نیز در این زمینه به اجماع رسیده‌اند که این ساختار متناسب نیست.

وی یادآورشد: به تبع متناسب نبودن ساختار اداری، نیروی انسانی نیز متاثر و کار مضاعفی را در استان تهران متحمل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس پاشا اظهارداشت: امروز برای پاسخگویی به مردم و جلب رضایت عامه، استان تهران با یک چالش جدی در نیروی انسانی مواجه بوده و از سوی دیگر استخدام‌ها برابر با همین ساختار پیش‌بینی نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران اعلام کرد: از سوی دیگر به علت محدودیت منابع در اختیار دولت هم ساختار اداری تهران به ظرفیت کامل نرسیده و هم دریافتی نیروی انسانی متناسب با هزینه‌ها و خدمات ارائه شده پیش‌بینی نشده است.

عباس‌پاشا ادامه داد: وضعیت استان تهران نسبت به ۳۰ استان دیگر متفاوت است و ساختار اداری آن، علاوه بر خود تهرانیها، به سربار جمعیت دیگر منابع کشور نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: این موضوع را به وضوح می‌توان در حوزه سلامت، بهداشت و خدمات شهری مشاهده کرد و از همین‌رو باید جمعیت مهاجر و دریافت‌کننده خدماتی که از دیگر نقاط کشور به تهران می‌آیند را نیز با جمعیت ۱۴ میلیون آن جمع بست.

وی اضافه کرد: این چالش جدی استان تهران به سازمان اداری و استخدامی منتقل شده و بنا شده است که تیم پژوهشی برای بررسی وضعیت ساختار اداری این استان فعال شود.

عباس‌پاشا با اشاره به حضور دفاتر مرکزی دستگاه‌های مختلف و وزارتخانه‌ها در تهران بیان کرد: یکی دیگر از چالش‌های ساختار اداری تهران، بحث ممیزی دستگاه‌های مرکزی و استانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران تصریح کرد: به سبب پایتخت بودن تهران، این شهر همه خدمات وزارتخانه‌ها را متحمل می‌شود و به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی افزود: از آنجا که در چنین شرایطی جمعیت دریافت‌کننده خدمات از دستگاه‌های استان تهران جمعیت این استان محسوب می‌شوند، باید گفت رابطه میان این نهادها و سازمان‌های مرکزی و وزارتخانه‌ها، یک ارتباط نسبی، عجین و مبهم به شمار می‌آید.

عباس پاشا اظهارداشت: این وضعیت، مدیریت ساختار اداری را در استان تهران دچار چالش می‌کند اما به ناچار وضعیت کنونی که در آن هستیم، ادامه می‌یابد.

استان تهران بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت ثبت شده دارد در حالی که به سبب ورود شهروندان دریافت‌کننده خدمات یا شاغل در آن، جمیعت روز و شب آن با یکدیگر نزدیک به سه میلیون تن تفاوت دارد.

برچسب‌ها شهر تهران سازمان اداری و امور استخدامی استان تهران اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران سازمان اداری و امور استخدامی استان تهران اختصاصی ایرنا شهر تهران سازمان اداری و امور استخدامی استان تهران اختصاصی ایرنا اخبار کنکور ساختار اداری استان تهران عباس پاشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدامات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
علی‌ضامن صالحی‌فرد گفت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، گفت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.
صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و امسال هم هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان در سال گذشته، افرود: در این پویش بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هچون دیالیز کمک کننده بوده است.

دیگر خبرها

  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • تاریخ اردوی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد/ دعوت از قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم
  • تاریخ اردوی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد/ دعوت از قاسم پور در وزن 97 کیلوگرم
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران