Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی درباره اقدام مالی مشترک گفت: باید توجه داشته باشیم که مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور رسمی لوایح در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی را رد نکرده بلکه صرفا حاضر به رای‌گیری درباره CFT و پالرمو نشده است. در واقع مجمع تشخیص مصلحت نظام این لوایح را مسکوت نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت:براساس تبصره ماده ۲۵ آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر موضوعی اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخیص ارجاع شود این نهاد حداکثر یک سال برای اظهارنظر در قبال موضوع ارجاع شده، فرصت خواهد داشت، ولی اگر ظرف این مدت اقدام به اظهارنظر و تعیین تکلیف نکند نظر شورای نگهبان حاکم خواهد شد. با توجه به آنکه لوایح در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مسکوت باقی ماند و مجمع اظهارنظر رسمی انجام نداد، نظر شورای نگهبان که همان رد لوایح CFT و پالرمو بود، حاکم است بنابراین اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام بخواهد مجددا به موضوع این لوایح ورود کند تنها راه موجود، اجازه رهبری است.

انصاری ادامه داد: البته باید توجه داشت که این مساله در آیین‌نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام ذکر شده، ولی در صورت اجازه رهبری و با توجه به روندی که در مجمع طی می‌شود، امکان آغاز بررسی دوباره این لوایح وجود دارد هر چند که در حال حاضر فضای چنین چیزی نیست. از سوی دیگر دولت یا مجلس نیز می‌توانند با لایحه یا طرحی مجددا این لوایح را در دستورکار خود قرار دهند، ولی با توجه به فضای حاکم بر مجلس یازدهم عملا می‌توان گفت که این مساله منتفی است و در حقیقت ایران با عدم تصویب CFT و پالرمو متحمل ضرر و زیان سنگینی شده و خواهد شد. اتفاقا علت موافقت‌های پیشین ما با این لوایح نیز همین بود چراکه ما پیش‌بینی ایراد چنین ضرر و زیان‌های سنگینی به کشور را می‌کردیم.» منبع: روزنامه اعتماد لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، CFT ، مجمع تشخیص مصلحت نظام سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مجمع تشخیص مصلحت نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام CFT و پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی

سیف الله رنجبر مدیر پایگاه جهانی اورامانات کرمانشاه با اشاره به شناسایی حدود ۵۰۰ محوطه باستانی در منطقه اورامانات، گفت : تاکنون کاوش‌های باستان شناسی زیادی در این منطقه انجام شده که در برخی از این کاوش‌ها مواد فرهنگی همچون سفال بدست آمده است. 

وی افزود: پیشینه بسیار کهن و خاص بودن این سفال‌ها نشان می‌دهد که در زمان باستان صنعت سفالگری در این منطقه رواج داشته است. 

مدیر پایگاه جهانی اورامانات اضافه کرد: براین اساس از چندسال پیش برنامه ریزی‌هایی برای راه اندازی بانک سفال در منطقه اورامانات (استان‌های کردستان و کرمانشاه) انجام گرفت تا در آن سفال‌های کشف شده در این منطقه به نمایش درآید. 

وی تصریح کرد: به این منظور پیگیری‌هایی را برای راه اندازی بانک سفال منطقه اورامانات کرمانشاه آغاز کردیم، لذا در گام اول باید فضایی برای آن در نظر گرفته می‌شد. 

رنجبر خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، ساختمانی قدیمی و بلااستفاده متعلق به آموزش و پرورش در روانسر واقع در روبروی سراب روانسر انتخاب کردیم و رایزنی‌ها و مکاتباتی را با این دستگاه انجام دادیم تا این ساختمان را در اختیار ما قرار دهند و بانک سفال را در آن راه اندازی کنیم. 

وی افزود: متاسفانه آموزش و پرورش در این زمینه همکاری نکرد و با این بهانه که ساختمان قدیمی است و امکان ریزش دارد، اجازه نداند از آن استفاده کنیم، اما بعد از یکسال همان ساختمان را به یک درمانگاه واگذار کردند. 

مدیر پایگاه جهانی اورامانات با بیان اینکه در سفر اخیر مدیرکل امور پایگاه‌های جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی موضوع احداث بانک سفال اورامانات در روانسر مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: در این سفر مقرر شد با همکاری فرمانداری مکانی برای راه اندازی بانک سفال تعیین شود و امور پایگاه‌های وزارتخانه در بحث تعمیر و تجهیز آن کمک کند. 

وی یادآور شد: در حال حاضر دو ساختمان بلا استفاده دیگر در روانسر برای راه اندازی بانک سفال در نظر گرفته شده که باید با ارگان‌های مربوطه رایزنی شود. 

رییس اداره میراث فرهنگی روانسر افزود: در سفر مدیرکل امور پایگاه‌های وزارت میراث فرهنگی به شهرستان روانسر مقرر شد به دلیل نزدیکی شهر روانسر به مرکز استان و دسترسی راحت‌تر از طریق آن به سایر شهرستان‌های منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، محل پایگاه جهانی اورامانات کرمانشاه به این شهرستان منتقل شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • ظرفیت شناسی حکمت متعالیه در تبیین هنر اسلامی بررسی می شود
  • راه اندازی بانک سفال اورامانات منوط به تامین فضای فیزیکی
  • تاکید مجدد فضائلی بر تذکر رهبری به مسئولان در پی «کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب» / عقب‌نشینی نکرده‌ام، این توییت قدیمی است
  • تاکید مجدد فضائلی بر تذکر رهبری به مسئولان بخاطر رفتارهای گشت ارشاد / عقب‌نشینی نکرده‌ام، این توییت قدیمی است
  • تاکید مجدد عضو دفتر رهبری بر تذکر به مسئولان بخاطر رفتارهای گشت ارشاد /ماجرای انتشار یک توئیت قدیمی چه بود؟