Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@10:31:31 GMT

چه افرادی گرفتار کووید ۱۹ طولانی مدت می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۹۱۸۴

چه افرادی گرفتار کووید ۱۹ طولانی مدت می‌شوند؟

دانشمندان انگلیسی با انجام تحقیقات گسترده اعلام کردند خطر وجود علائم بلند مدت کووید ۱۹ در بدن برخی افراد بیشتر است.

به گزارش شریان نیوز،کرونای بلند مدت درباره کسانی به کار می‌رود که دوره بهبودی کرونا را طی کرده اند، اما همچنان شاهد عوارض و علائم بلند مدت بیماری هستند. علائم بیماری در این افراد به طور معمول بسیار طولانی‌تر از دیگر بیماران است و ممکن است ماه‌ها پس از بهبودی نیز مشاهده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جدیدترین تحقیقات دانشگاه کینگ لندن مشخص شد خانم‌ها بیشتر از آقایان دچار کرونای بلند مدت می‌شوند.

کلیر استیو، محقق این مطالعه گفت: همانطور که اطلاعات به ما نشان داد که مردان بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند، اما زنان بیشتر از مردان دچار کرونای بلند مدت می‌شوند.

این دانشمند افزود: افراد مسن و بالای پنجاه سال، افرادی که دارای اضافه وزن هستند و همچنین کسانی که مبتلا به آسم هستند از شانس بیشتری برای ابتلا به کرونای بلند مدت برخوردار هستند.

استیو درباره این بیماری توضیح داد: کسانی که علائمی بیشتر از سرفه را دارند و بیش از یک نوع علامت را تجربه می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که به عوارض طولانی مدت کرونا مبتلا شوند.

این تحقیق به صورت آنلاین و با استفاده از اپلیکیشن‌های ردیابی بیماران کرونایی  صورت گرفته است.

تیم اسپکتور، مسئول اپلیکیشن‌های ردیابی بیماران کرونایی گفت: داده‌های ما نشان می‌دهد که از هر ده نفر که حدود یک ماه از بهبودی آن‌ها می‌گذرد، یک نفر دچار کرونای بلند مدت شده و دچار عوارض این بیماری می‌شود.

او افزود: طبق بررسی ها از بین پنجاه بهبود یافته کرونایی که سه ماه از بهبودیشان می‌گذرد، یک نفر از کرونای بلند مدت رنج می‌برد.

منبع: شریان

کلیدواژه: کرونای بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که توسط موندو دپورتیوو اعلام شده، موراتا به بیماری نورالژی عصب سه‌قلو دچار شده. این بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید. دچار شدن به آن باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک، پیشانی، بینی و چند عضو دیگر می‌شود. این درد اغلب فقط در یک سمت صورت (چپ یا راست) اتفاق می‌افتد.

او تمرین روز سه‌شنبه را از دست داد و در این مقطع طبق گفته پزشکان و تجربیات قبلی، تاریخ بازگشتش به میادین مشخص نیست.

نورالژی سه‌قلو درد شدیدی به‌خصوص در صورت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود انجام هر کار روزانه و کوچکی بسیار سخت و دشوار شود.

موراتا ممکن است برای درمان بیماری نیاز به عمل جراحی داشته باشد اما در حال حاضر چیزی مشخص نیست و همه منتظر نتایج آزمایشات هستند.

اتلتیکو مادرید بدون شک نگران ستاره اسپانیایی خواهد بود اما انتظار دارد با استفاده از مسکن‌ها و ضددردهای موقت، این بازیکن را برای بازی‌های آینده پر اختیار داشته باشد.

دیگر خبرها

  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند