Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه روند فعالیت‌های مرتبط با آموزش زبان فارسی به علاقه‌مندان و فرهنگ دوستان ژاپنی، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، دومین دوره مجازی و برخط آموزشی نیز با همکاری بنیاد سعدی در کنار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی و هنری آغاز شد.

خبرگزاری میزان - علیرغم شیوع کرونا و لغو تجمعات و برنامه‌های حضوری، فرصت فضای مجازی زمینه ارزشمندی را برای اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی در این زمینه و از جمله آموزش زبان فارسی فراهم کرد و در ادامه روند فعالیت‌های مرتبط با آموزش زبان فارسی به علاقه‌مندان و فرهنگ دوستان ژاپنی، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، دومین دوره مجازی و برخط آموزشی نیز با همکاری بنیاد سعدی در کنار اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی و هنری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین دیوسالار با اشاره به شیوع کرونا و بروز برخی مشکلات و موانع در برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی به صورت حضوری گفت: با توجه به ایجاد شرایط اضطراری و محدودیت‌های اعلام شده پس از آن برای برگزاری تجمعات و از جمله اجرای برنامه‌های فرهنگی، دوره‌های آموزشی و غیره، رایزنی فرهنگی با برنام‌ریزی منسجم و پیگیری‌های مربوطه توانست در بستر فضای مجازی به خوبی اقدامات و برنامه‌های مورد توجه مخاطبان، علاقه‌مندان و فرهنگ دوستان ژاپنی را دنبال نماید که این روند در حال پیگیری و ادامه است.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به برخی از نشست‌ها و سمینار‌های متعدد و برنامه‌های مختلف فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: برخی از عناوین و برنامه‌ها مانند جایگاه خانواده در ایران، چهلمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، نگاه بشر دوستانه به فلسطین و قدس (۱)، قدس و حقوق بشر (۲)، شعر و ادبیات فارسی از نگاه ایران شناس برجسته ژاپنی، چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه سازی و اجرای مناسبت‌های دینی از جمله نیمه شعبان، ولادت امام رضا (ع)، غدیر، رمضان و شب‌های قدر، محرم و ... در قالب حسینیه مجازی، گفتگو‌های زنده با عنوان مسایل و چشم انداز آموزش زبان و ادبیات فارسی در ژاپن، تولید و انتشار نماهنگ‌های مختلف، تقویت محتوایی شبکه‌های اجتماعی رایزنی به زبان ژاپنی در معرفی اسلام و ایران، سومین هفته فیلم ایران در ژاپن، ترجمه و زیرنویس چندین فیلم بلند ایرانی به ژاپنی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و علمی ژاپن در وبینار‌های تخصصی در ایران، تهیه و تولید دو فیلم پیام همدلی ملت ژاپن به ایرانی‌ها برای مبارزه با کرونا و تحریم و پاسخ همدلی ایرانی‌ها به ژاپنی ها، مسابقه یادداشت نویسی در فضای مجازی با موضوع ایران و ... به انجام رسید و امیدواریم شاهد توسعه فعالیت‌ها و اقدامات با همکاری مراکز و موسسات مختلف فرهنگی و علمی ژاپن در راستای توسعه تعاملات و ارتباطات فرهنگی باشیم.

دیوسالار افزود: البته در روز‌های آغازین شیوع کرونا متاسفانه برخی از برنامه‌های رایزنی فرهنگی علیرغم پیشرفت کامل اجرایی و نهایی شدن مقدمات لازم لغو گردید که نمونه آن برگزاری سومین هفته موسیقی سنتی ایرانی با حضور گروه موسیقی سنتی، اولین جشنواره استانی فیلم‌های ایرانی در فوجیساوا و ... بود.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی از سوی رایزی فرهنگی نیز پرداخت و گفت: پیش از شیوع کرونا و در یک فرایند بسیار منسجم و رو به رشد، دوره‌های آموزش زبان فارسی با حمایت بنیاد سعدی به صورت حضوری و منظم برگزار می‌شد که به دلیل شیوع کرونا، ایجاد شرایط اضطراری در کشور، لغو کلاس‌ها و تجمعات و ... برگزاری دوره‌های حضوری رایزنی نیز به حالت تعلیق در آمد که با برنامه ریزی‌های انجام شده و اقدامات موثر، زمینه برای اجرای این برنامه‌ها در فضای مجازی فراهم شد.

دیوسالار افزود: خوشبختانه با هماهنگی‌های مناسب انجام شده، شرایط به صورت مطلوب اجرایی و فارسی آموزان در دوره مجازی ثبت نام و شرکت نمودند و علیرغم وجود برخی مشکلات، رایزنی فرهنگی آموزش‌های سخت افزاری و نرم افزاری لازم را ارائه و دوره اول با موفقیت به اتمام رسید و دومین دوره آموزش مجازی زبان فارسی نیز با حضور ۹۰ فارسی آموز ژاپنی در رایزنی فرهنگی علاوه بر دیگر دانشگاه‌ها و موسسات آغاز گردیده و در حال اجراست.

وی همچنین یادآور شد: علاقه‌مندان در این دوره در ۱۲ کلاس رتبه بندی و به صورت برخط و مجازی با حضور اساتید زبان و ادبیات فارسی، برنامه‌های آموزشی خود را به صورت هفتگی دریافت می‌کنند. ضمن آن که در این دوره نیز کلاس جداگانه‌ای برای چند تن از کودکان ایرانی – ژاپنی پیش بینی شد.

بیشتر بخوانید:  ولایتی: رابطه ایران و روسیه استراتژیک، عمیق و رو به رشد است

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا فضای مجازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین دیوسالار کرونا فضای مجازی آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن علاقه مندان برنامه ها شیوع کرونا فضای مجازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد

محقق پسادکتری دانشگاه شیراز در پژوهشی با حمایت بنیاد ملی علم ایران، اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی را ارزیابی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خدیجه بذرافکن، دانش‌آموخته دکتری تخصصی ترویج و آموزش کشاورزی - آموزش کشاورزی از دانشگاه شیراز که در قالب طرح پسادکتری خود با راهنمایی حسن علیپور در حال انجام این تحقیق است، در خصوص ضرورت انجام این پژوهش گفت: کشاورزی از محور‌های اساسی توسعه اقتصادی کشور ایران به شمار می‌‎رود. سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی و تولید غذا و همکاری متقابل با سایر بخش‎‌ها، از مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به‌خوبی نشان می‌‎دهد. نیروی انسانی ماهر و کارآمد در بخش کشاورزی از مهمترین اولویت‎‌ها برای دستیابی به توسعه روستایی و کشاورزی است. برای رسیدن به این مهم، آموزش شرط لازم برای بالا بردن کارایی و بهره‌‎وری نیروی انسانی به شمار می‌رود.

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: از آنجا که بخش عظیمی از جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن هستند و اکثر آنان نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند؛ ایجاد ساختار و استراتژی مشخصی برای کارآمد کردن این افراد در زمینه‎‌های مختلف شغلی خودشان ضروری به نظر می‌‎رسد. همچنین باید برنامه‎‌ریزی مناسبی برای گسترش کمی و کیفی عوامل تٱثیرگذار بر تربیت و آموزش نیروی انسانی که بر تولید و توسعه بخش کشاورزی تٱثیر مستقیم دارد، وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، آموزش کشاورزی با ساختار ناکارا و نامطلوب در‬ حال‬ افول‬ است. این درحالی است که امروزه ترویج کشاورزی و برنامه‎‌های آموزشی آن سازوکار مهمی در انتقال دانش به بهره‌‏برداران بخش کشاورزی و افزایش بهره‌‏وری و تولید در این بخش را دارد.

بذرافکن اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‎‌های آموزشی و ترویجی بهره‏‌برداران کشاورزی در دست‌یابی به هدف توانمندسازی کشاورزان موفق نبوده‌‎اند. در همین راستا، ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی به‌عنوان بخشی مهم از‬ برنامه‎‌های توسعه حرفه‌‎ای کشاورزان محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی، افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی بهره‌‎برداران و درآمد حاصل از آن برای بهره‌‎برداران کشاورزی امری‬ مشهود‬ و‬ غیرقابل‬ انکار‬ است. با این طرح پژوهشی تأثیر سرمایه‌گذاری در دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌‏برداران بخش کشاورزی بر شاخص عملکرد و تولیدات کشاورزی مشخص می‌شود.

بذرافکن در پایان خاطر نشان کرد: داده‌های این طرح در دو مرحله جمع‌آوری می‌شود و، چون باید دوره‌های ترویجی برگزار شود تا پس از برگزاری دوره، بررسی‌های ما انجام شود که تا چه اندازه، این دوره‌ها مفید بوده‌اند، ما نیاز به زمانی بیشتر از یک سال برای انجام این طرح داریم. چالش برگزاری دوره ترویجی و زمان برگزاری آن از مشکلاتی است که ما در انجام طرح با آن مواجه هستیم.

دیگر خبرها

  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • سرمربی فوتسال تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • سرمربی تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد