Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مطابق با آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ سیم کارت در راستای اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، مسدود شده است.

این آمار مربوط به پایان مهرماه ۹۹ است و طی ۷ ماه گذشته حدود ۱۰۰ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک های مزاحم تبلیغاتی از سوی رگولاتوری قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که تا پایان سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمار قطع سیم کارت مزاحم پیامکی را حدود ۲۴۶ هزار سیم کارت اعلام کرده بود.

برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی از حدود ۲ سال گذشته در قالب مسدود سازی سیم کارت‌های شخصی که پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی ارسال می‌کنند، دنبال می‌شود و تا پایان سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۲۴۶ هزار سیم کارت را به این دلیل مسدود کرد.

اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که مبادرت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت. اگرچه بیش از ۳۳۰ هزار سیم کارت تاکنون به دلیل این تخلف مسدود شده است، اما شواهد نشان می‌دهد که مشترکان تلفن همراه همچنان از دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این سیاست، مشکل را به صورت ۱۰۰ درصد حل نکرده است. با این وجود اما روند برخورد با متخلفان سرعت یافته است.

کاربرانی که از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای آنها ارسال می‌شوند ناراضی هستند، می‌توانند از طریق سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» شماره‌هایی که این پیامک‌ها را ارسال کرده اند به رگولاتوری اعلام کنند.

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، این تخلف بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود قابل شناسایی است.

به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این پیامک‌ها را دریافت می‌کنند خواسته که از طریق کد دستوری، مشخصات این سیم کارتهای مزاحم را گزارش دهند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ وعده تشدید برخورد با افرادی را که با شماره‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم می‌کنند داد و اعلام کرده بود که تصمیم دارد تمام سیم کارت‌های متعلق به مشترکی که از سیم‌کارت خود برای ارسال پیامک‌های مزاحم استفاده می‌کند را غیرفعال کند. البته به نظر می‌رسد این روش فعلاً اجرایی نشده است.

مشترکان موبایل همچنین می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی خود اقدام کنند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

کد خبر 5055595 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سیم کارت موبایل رگولاتوری مزاحمت پیامکی ویروس کرونا واکسن کرونا فناوری فضایی تحقیقات علمی نوآوری حاکمیت سایبری اینترنت ایرانسل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید دانش بنیان فناوری 5G شرکت دانش بنیان توییتر فیس بوک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیامک های تبلیغاتی ارسال پیامک هزار سیم کارت سیم کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد غذایی رایگان به این گروه از مادران ؛ منتظر پیامک باشید

به گزارش پارس نیوز ؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور خبرداد. صولت مرتضوی گفت: افراد شامل این طرح می‌توانند از امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین اقدام به خرید کنند.

مرتضوی افزود: این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در همه استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: این طرح با نام «یسنا» سال گذشته و از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، برای حدود ۲۳ هزار مادر دارای فرزند شیرخوار (مادران دارای فرزند زیر ۲ سال) در دهک اول درآمدی در ۸ استان کم برخوردار از جمله کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان اجرایی شد.

سید صولت مرتضوی گفت: در سه مرحله تامین اعتبار به ازای هر مادر ۴۰۰ هزار تومان برای خرید بسته غذایی انجام شد و از فردا برای تمامی مادران دارای فرزند شیر خوار سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

مرتضوی افزود: مادران مشمول می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش بینی شده - سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه جات و سبزیجات و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.

وی با بیان این که برای مادران مشمول طرح، پیامک ارسال خواهد شد، اظهار کرد: اعتبار مذکور در حساب سرپرست خانوار دارای مادر مشمول تامین شده و قابل بهره برداری و خرید است و امکان خرید اقلام مورد تایید از طریق تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ در دسترس قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای این که خانوار از مبلغ اعتبار مطلع شوند می‌توانند به برنامه کاربردی «شما» با کد ملی سرپرست خانوار وارد شده و به نزدیک‌ترین فروشگاه طرف قرارداد برای خرید مراجعه کنند.

وی یادآور شد: براساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امدادامام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که بر اساس آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند، شناسایی کرده و خدمات سبد تغذیه رایگان و بسته بهداشتی رایگان را ماهانه به آنها اختصاص دهد.

مرتضوی تصریح کرد: به منظور حمایت از مادران عزیز ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت که یکی از موضوعات اصلی و محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است، با همکاری ستاد ملی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به حدود یک میلیون مادر دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در سه دهک اول درآمدی مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص خواهد یافت.

منبع : صدا و سیما

دیگر خبرها

  • آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی کالا برگ و یارانه
  • سبد غذایی رایگان به این گروه از مادران ؛ منتظر پیامک باشید
  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • (ویدئو) اعتراض رئیس قوه قضائیه به طرح مسدود کردن کارت ملی افراد
  • کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • محفل قرآنی سدره
  • نوستالوژی؛ تیزر تبلیغاتی با حضور لیونل مسی و کوبی برایانت