Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فهرست‌های ۳۳ و ۳۴ لاکپشت پرنده که به معرفی کتاب‌های برگزیده بهار و تابستان ۹۸ اختصاص دارند، از ۷ تا ۹ آبان در فضای مجازی به‌صورت برخط رونمایی می‌شوند.

طی سه‌روز یادشده کتاب‌های راه‌یافته به این دو فهرست از طریق صفحه اینستاگرام شهرکتاب مرکزی معرفی می‌شود و کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند از طریق صحبت‌های نویسندگان، مترجمان و تصویرگران با کتاب‌ها آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این‌روزها که کودکان اوقات بیشتری را در خانه‌ها می‌گذارنند فراهم‌کردن فهرستی از بهترین کتاب‌های مناسب برای گذراندن اوقات فراغتشان ضروری‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد.

لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان است. این‌کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان با بررسی کتاب‌های هرفصل انتخاب می‌کنند. کتاب‌های راه یافته به فهرست فصلی با تقسیم‌بندی شش، پنج، چهار و سه لاک‌پشت ارزیابی می‌شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌ها را از این‌فهرست انتخاب و از شهرکتاب مرکزی و سایر کتاب فروشی‌ها تهیه کنند.

کد خبر 5056205 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: لاک پشت پرنده ادبیات کودک و نوجوان شهر کتاب مرکزی فضای مجازی ویروس کرونا رایزنی فرهنگی تازه های نشر معرفی کتاب ترجمه ادبیات جهان تجدید چاپ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران پرویز قاسمی قرقیزستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه جلال آل احمد نشر صاد انتشارات سروش دفاع مقدس کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما

کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره اهمیت و تاثیری ارتباط کودکان با سینما گفت: انیمیشن بهترین ابزار برای تعلیم و تربیت کودکان است که در تمام دنیا از آن استفاده می‌شود. سال ها است که ما هم از انیمیشن استفاده می‌کنیم و حدود ۴۰ الی ۵۰ سال است که در حوزه تعلیم و تربیت انیمیشن تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم از انیمیشن به عنوان یک ابزار پر مخاطب که افراد را ساعت‌ها پای تلویزیون و مانیتور نگه دارد استفاده کنیم؛ البته تولید انیمیشن در حوزه تربیت و  تعلیم کودکان در آموزش‌های پایه ‌آن‌ها در دنیا حرف اول را می‌زند.

صارمی تاکید کرد: درباره بهترین ارتباط کودکان با سینما می‌توانم به اقتباس اشاره کنم و بگویم بهترین ارتباط کودکان با سینما اقتباس است. از این رو ما باید به روش‌های گوناگون، بچه ها را عادت دهیم تا در حوزه اقتباس ورود کنند و  وارد شوند تا بتوانیم ارتباط خوبی میان سینما و کودکانمان داشته باشیم، از این رو تولید آثار اقتباسی کمک شایانی به این ارتباط خواهد کرد‌.

وی بیان کرد: تقریبا از سال ۷۵ تا الان کارهای اقتباسی زیاد در حوزه کتاب کودک انجام شده است و نزدیک به ۸۵ انیمیشن اقتباسی داریم که امروز یکی از اهداف ما همین مسائل است برای مثال در باغ کتاب که محل کتاب است می‌توانیم نمایش انیمیشن را داشته باشیم تا فضایی متفاوت را برای کودکانمان ایجاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو