Web Analytics Made Easy - Statcounter

رعنا قربانی در گفت وگوبا خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: شهروندان می توانند با زدن ماسک و حضور نیافتن در تجمع ها خود و خانواده هایشان را از ابتلا به بیماری کرونا مصون نگهدارند.

وی تصریح کرد: عادی‌انگاری کرونا منجر به بروز مشکلاتی در این شهرستان شده، بنابراین باید با انجام اقدامات لازم و مقتضی از گسترش شیوع این بیماری جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری ماکو با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تعداد مبتلایان در شهرستان ماکو به حدود ۲ هزار نفر رسیده، افزود: از مجموع مبتلایان، در حال حاضر ۵۸ نفر در بیمارستان بستری و از این تعداد ۱۴ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

قربانی ادامه داد: محدودیت‌های جدید در این شهرستان شامل گروه‌ های ۲، ۳ و ۴ بوده که باید فعالیت خود را تا یک هفته تعطیل کنند که در صورت مشاهده فعالیت، واحد صنفی متخلف پلمب و با مدیر آن برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: مسوولیت اجرای این طرح بر عهده نیروی انتظامی با همکاری اصناف و شبکه بهداشت و درمان است.

این مقام مسوول با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم و مجلس ترحیم در ماکو ممنوع است، اذعان داشت: همچنین درج و انتشار آگهی تشییع جنازه در فضای مجازی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و با انتشاردهندگان از طریق پلیس فتا برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری ماکو محدودیت های کرونایی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر

حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اظهار کرد: در پی گزارشات رسیده از مردم و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی برتلف شدن پرندگان از نوع زنبورخوار در جنگل این شهرستان، ۲ نفر زنبوردار غیر بومی متخلف که با ترفند‌های خاص به منطور جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود با آغشته کردن سم به زنبور عسل و با خوراندن طعمه‌های آغشته به سم مبادرت به از بین بردن این پرنده‌ها کرده بودند، دستگیر شدند.

او گفت: زنبورداران متخلف اقدام به از بین بردن تعداد ۴۰ قطعه پرنده از نوع زنبورخوار در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب و دهنه حسین کشته شهرستان ارسنجان کرده بودند.

ابراهیمی افزود: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست جهت رصد، گشت، پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه مراتب تخلف نامبردگان را صورتجلسه کردند و آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی نیز مستندسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان ادامه داد: پرونده این تخلف به منظور اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد و متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند، اما نقش با ارزش و بی بدیل اینگونه از پرندگان برکسی پوشیده نیست.

 ابراهیمی تاکید کرد: ماموران این اداره با هدف حفظ حیات وحش و انجام رسالت سازمانی خود در صورت وجود چنین تخلفاتی در حوزه شهرستان بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

او اضافه کرد: چنین تخلفاتی به طور قطع از چشم ماموران این اداره پوشیده نخواهد ماند. همچنین از کسانی که شاهد بروز این تخلفات و اقدامات غیرانسانی در منطقه هستند تقاضا می‌شود در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ابراهیمی با اشاره به راهکار‌های پیشگیرانه برای در امان ماندن کندو‌های عسل از هجوم زنبورخواران، گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سر و صدا در اطراف کندو‌ها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و صدای پرندگان شکاری این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • طرح عفاف و حجاب با عنوان «نور» در بیجار اجرا می شود