Web Analytics Made Easy - Statcounter

از امروز فعالیت سه گروه شغلی در ۴۳ شهرستان کشور تعطیل می‌شود. اما شهرستان تهران از استان تهران مشمول این محدودیت نیست و براساس اعلام اتاق اصناف، محدودیت‌ها در تهران مانند هفته‌های گذشته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در پی رکوردهای پیاپی آمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته‌های اخیر، دو روز پیش وزارت بهداشت اعلام کرد که در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند، از روز دوشنبه (۵ آبان) به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعد نیز این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس فعالیت  مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته در شهرستان‌های اعلام شده ممنوع خواهد بود.

اما در مورد استان تهران، فقط شهرستان‌های دماوند و ورامین مشمول این ممنوعیت هستند و بر اساس اعلام اتاق اصناف، در خود شهرستان تهران گروه‌های شغلی ۱ و ۲ می‌توانند در هفته جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در هفته جاری همچون هفته‌های گذشته همچنان تعطیل خواهند بود.

گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در حوزه اصناف شامل تمامی آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها است.

اتاق اصناف تهران در این زمینه تاکید کرده که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهند شد.

لازم به یادآوری است که اصناف گروه شغلی ۲ نیز شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا محدودیت های کرونایی مراکز فروش محدودیت ها فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به احیای واحد‌های راکد در استان سمنان گفت: با احیای این واحدها برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید امیر حسین مدنی در حاشیه جشن احیای واحد‌های راکد در سمنانف اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق‌تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

وی با اشاره به احیای واحد تولیدی که بیش از 12 سال راکد بود، گفت: احیای این کارخانه بزرگ که 12 سال تعطیل بوده و 201 واحد احیا شده در استان سمنان بالغ بر 4 هزار و 500 فرصت شغلی جدید را فراهم کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، گفت: 10 هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه مردم در استان سمنان با آغاز به‌کار مجدد این 201 واحد راکد، مجددا احیاء شد.

مدنی از آغاز به‌کار بالغ بر 8 هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور خبر داد و گفت: با احیای این واحدها 195 هزار شغل ایجاد شد و 250 همت سرمایه مردم نیز احیا شد.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • کدام مدارس فردا چهارشنبه تعطیل شدند؟
  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد
  • بارندگی مدارس زاهدان را تعطیل کرد
  • بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد
  • آلپین فروشی نیست
  • قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد
  • آغاز زمان بلیت فروشی شهرآورد اصفهان