Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تنها در سال ۹۸ بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان به حساب خاص رئیس جمهور از فروش فرآورده‌های نفتی واریز شده که ۱۲۰ میلیارد تومان از این محل به دانشکده شهید بهشتی اختصاص یافت. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد حسینی با اشاره به اصل ۵۳ قانون اساسی، اظهار داشت: تمامی درآمد‌های کشور و سایر دریافت‌ها باید به حساب خزانه کل کشور واریز و هزینه‌ها بر اساس میزان وصولی از حساب خزانه پرداخت شود این اصل یکی از اصول مترقی قانون اساسی است که متاسفانه در روند اجرایی کشور به فراموشی سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم با بیان اینکه امروز شاهد آن هستیم که خزانه کل کشور نسبت به دریافت‌ها سهم کمتری به خود اختصاص داده است، گفت:در دولت آقای روحانی روند گذشته ادامه یافته و به جای یک خزانه سه خزانه ایجاد شده است.

* سه خزانه دولت روحانی به جای یک خزانه!

مشاور رئیس دیوان محاسبات کل کشور به تشریح انواع خزانه‌ها پرداخت و عنوان کرد: نخستین خزانه، خزانه کل کشور بوده که مدیریت آن با وزارت امور اقتصادی و دارایی است و درآمد‌های عمومی و سایر دریافت‌های قانون بودجه را شامل می‌شود و پرداخت‌ها نیز شامل حقوق و دستمزد و سایر موارد است.

وی به دومین خزانه ایجاد شده پرداخت و یادآور شد: در دو سال اخیر خزانه‌ای به نام سازمان هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده است. اگر به تبصره ۱۴ قانون بودجه مراجعه شود حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به حساب این سازمان واریز و سپس بر اساس دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه به دستگاه‌ها و نیز برای یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

این نماینده سابق مجلس افزود: علاوه بر این دو خزانه روند برداشت‌ها از صندوق توسعه ملی برای مباحث مختلف در دولت یازدهم شدت بیشتری گرفته است.

حسینی به خزانه سوم اشاره کرد و اظهارداشت: این خزانه با نظر رئیس جمهور در وزارت نفت ایجاد شده که صرفاً به «حساب خاص» بر اساس دستور مستقیم رئیس جمهور اختصاص دارد.

وی ادامه داد: یکی از این برداشت‌ها همان ۱۲۰ میلیارد تومان متعلق به خرید ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی است.

* واریز ۲۷ هزار میلیارد تومان به «حساب خاص» رئیس‌جمهور

مشاور رئیس دیوان محاسبات کشور با طرح این سوال که اساساً این خزانه سوم از چه زمانی تشکیل و چه میزان منابع به آن واریز شده و پرداخت‌ها به چه منظور و چه موضوعات و افرادی بوده است، تصریح کرد: تنها در سال ۹۸ از محل مازاد فروش داخلی فرآورده‌های نفتی که در اختیار وزارت نفت است به این حساب ۲۷ هزار میلیارد تومان واریز شده و شماره حساب ۲۵۰۱ خزانه نزد بانک مرکزی متعلق به این موضوع است.

عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این مسئله را یکی از مفسده‌های قانون بودجه دانست و افزود: امیدواریم رابطه نفت و دولت اصلاح شود. بسیاری از منابع نفتی در حساب‌های خاص واریز می‌شود که باید شفاف شده و دست اندازی به آن متوقف شود.

گفتنی است ۳۰ تیرماه با دستور رئیس جمهور ۱۲۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی که برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده، برای خرید ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی تخصیص یافت که در ۶ مرداد ماه این محل این تخصیص اصلاح و به حساب خاص رئیس جمهور تغییر کرد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خزانه سوم وزارت نفت فروش فرآورده های نفتی هزار میلیارد تومان ۲۷ هزار میلیارد تومان برنامه و بودجه ایجاد شده حساب خاص کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس زیان‌ده شد، استقلال سربه‌سر!

میزان درآمد، هزینه و حساب‌های جاری و سرمایه‌ای دو شرکت فرهنگی و ورزشی پیروزی (پرسپولیس) و استقلال بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برآورد شد که حاکی از اعداد قابل توجه و تاملی است.

به گزارش مشرق، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش بودجه شرکت‌های دولتی سودده و سربه‌سر نام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال به چشم می‌خورد و در بخش بودجه شرکت‌های دولتی زیان‌ده نام شرکت فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) درج شده است.

پرسپولیس

بر اساس برآورد صورت گرفته از سوی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش بودجه شرکت‌های دولتی زیان‌ده، میزان درآمد شرکت ورزشی فرهنگی پیروزی (پرسپولیس) معادل ۴۲۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و هزینه‌های این شرکت نیز معادل ۴۲۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان لحاظ شده است و در بخش استهلاک معادل ۸۰۰ میلیون تومان، در بخش ذخایر حساب‌های جاری معادل ۱۰ میلیون تومان و در بخش ذخایر حساب‌های سرمایه‌ای معادل ۷۹۰ میلیون تومان درج شده است.

استقلال

در بخش بودجه شرکت‌های دولتی سودده و سربه‌سر در سال ۱۴۰۳ نیز میزان درآمدهای شرکت فرهنگی ورزشی استقلال معادل ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و هزینه‌های این شرکت نیز معادل ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده و در بخش استهلاک معادل ۲۰ میلیون تومان، مالیات ۲۵۰ میلیون تومان، ۵۰ درصد سود ویژه معادل ۵۰۰ میلیون تومان، اندوخته‌های حساب جاری معادل ۲۵۰ میلیون تومان و ذخایر و اندوخته‌های حساب سرمایه‌ای معادل ۲۷۰ میلیون تومان درج شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • پرسپولیس زیان‌ده شد، استقلال سربه‌سر!