Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اعتراضات مرسوم روزهای یکشنبه در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس، ۲۹۰ نفر از معترضین بازداشت شدند و مخالفان "لوکاشنکو"، رئیس جمهوری کنونی نیز از آغاز اعتصاب سراسری از صبح روز دوشنبه در این کشور خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مرکز حقوق بشر "ویسنا" در بلاروس که از سوی مقامات مینسک به ثبت نرسیده، شب گذشته گزارش داد که مأموران اجرای قانون در بلاروس در جریان اعتراضات مرسوم روز یکشنبه در شهرهای مختلف این کشور، 290 نفر را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بازداشت شدگان در دو شهر مینسک و گرادنو صورت گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

راهپیمایی اعتراض آمیز گسترده‌ای با عنوان «اولتیماتوم مردم»، به دعوت "سوتلانا تیخانوفسکایا"، نامزد شکست خورده مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس که در حال حاضر در جمهوری لیتوانی بسر می‌برد، روز گذشته در مینسک و دیگر شهرهای این کشور برگزار شد. خواسته‌های اصلی در چارچوب اولتیماتوم اعلام شده در بیانیه‌ای خطاب به مقامات بلاروس، استعفای "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری فعلی، پایان دادن به خشونت‌ها و آزادی زندانیان سیاسی است.

همانطور که خانم تیخانوفسکایا وعده داده، از آنجا که این درخواست‌ها برآورده نشده است، از تاریخ 26 اکتبر (5 آبان ماه)، "اعتصاب ملی تمام شرکت‌ها آغاز شده، همه راه‌ها مسدود می‌شوند و فروش محصولات در فروشگاه‌های دولتی متوقف خواهد  شد.»

وی در کانال تلگرام خود نوشت: «فردا (روز دوشنبه) اعتصاب سراسری در کشور آغاز خواهد شد. مردم بلاروس این قدم را برمی دارند زیرا حرفشان قانون است. قانونی که آنها (مقامات) سعی کردند ما را از آن محروم کنند، اما حق خود را باز خواهیم گرداند. و سلاح اصلی و مسالمت آمیز ما - همبستگی ماست که در این امر به ما کمک خواهد کرد.»

وزارت امور داخلی کشور بلاروس نیز گزارش داد که شرکت کنندگان در اعتراضات غیرقانونی روز یکشنبه، پنجره‌های اداره مرکزی وزارت کشور در مینسک را شکستند. به همین دلیل مأموران اجرای قانون مجبور شدند برای سرکوب اقدامات غیرقانونی معترضین، از تجهیزات خاصی استفاده کنند.

پیش از آن، گزارش‌هایی مبنی بر پرتاب بطری و سنگ از سوی شرکت کنندگان در تجمع طرفداران مخالفان به ساختمان اداره مرکزی وزارت کشور رسیده و فیلمی از نتایج این ناآرامی‌ها توسط رسانه‌های دولتی منتشر شده بود.

وزارت کشور بلاروس بازداشت گسترده در جریان اعتراضات غیرقانونی در مینسک را تأیید کرد. تعداد بازداشت شدگان هنوز اعلام نشده است.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای امنیتی از نارنجک‌هایی نورافشان و ماشین‌های آب‌پاش علیه تظاهرکنندگان استفاده کردند که پس از آن مردم به ساختمان‌های اطراف پناه بردند.

قبل از آغاز اعتراضات مخالفان، صبح روز یکشنبه، تجهیزات ویژه برای مقابله با ناآرامی‌ها به مرکز شهر مینسک منتقل شده، 12 ایستگاه مترو تعطیل شد و مأموران اجرای قانون کنترل سه میدان اصلی پایتخت را در دست گرفتند.

بازداشت گسترده در جریان اعتراضات روز یکشنبه در پایتخت بلاروساعتراضات در پایتخت بلاروس به خشونت کشیده شدبازداشت بیش از 500 نفر در اعتراضات شهرهای بلاروس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس بلاروس روز یکشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، سال گذشته ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در استان شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند که بیشترین آن مربوط به شهرستان سنندج بود.

تب مالت یا برسلوز از جمله بیماری‌های عفونی مسری است.

شایع‌ترین طریقه انتقال این بیماری مزمن ومشترکین انسان ودام از طریق مصرف لبنیات ومحصولات دامی غیرپاستوریزه، عدم استفاده از پوشش محافظ مناسب در مواجهه با دام و عدم واکسیناسیون دام‌ها است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کردستان درباره مهمترین علامت‌های این بیماری می‌گوید.

تب، درد‌های عضلانی و استخوانی، سر درد، تعریق شدید، ضعف و خستگی، بی اشتهایی، لاغری، بزرگ شدن کبد و طحال نیز از جمله علایم تب مالت است.

رحمانی آموزش دامداران، واکسیانسیون، قرنطینه دام‌های آلوده و تست کشتار در واحد‌های صنعتی و روستایی را در کنترل این بیماری موثر دانست.

سال گذشته ۲۴ هزار نوبت نمونه گیری از واحد‌های دامداری برای کنترل این بیماری انجام شد و ۲۹۰ هزار راس دام سبک و ۵۹ هزارراس دام سنگین واکسینه شدند.

امسال طرح واکسیناسیون سراسری ۲۲۰ هزار راس دام سبک از روز شنبه به صورت رایگان شروع می‌شود.

در نتیجه انجام واکسیناسیون پارسال ۲۰ راس دام آلوده از دامداری‌های استان حذف شدند در حال حاضر هزار و ۸۰۰ واحد دامی در استان وجود دارد.

 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد