Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:58:47 GMT

روغن برای پخت شیرینی دانمارکی و کره‌ای نداریم

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۹۷۸۰

روغن برای پخت شیرینی دانمارکی و کره‌ای نداریم

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه با بیان اینکه قنادی‌ها روغن مارگارین برای تولید شیرینی کره‌ای و دانمارکی ندارند، گفت: قیمت این روغن اگر هم پیدا شود حدود هفت برابر شده است.

علیرضا ناصری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون یک ماه است روغن مارگارین برای تولید شیرینی‌های کره‌ای و دانمارکی نداریم و اکثر قنادی‌ها پخت این نوع شیرینی که بین مردم بسیار پرطرفدار است را متوقف کرده‌اند و مجبورند فعلا نان تر، شیرینی آلمانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را پخت کنند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از پیگیری‌هایی که برای تامین این روغن انجام شده یاد کرد و افزود: به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کردیم و آنها نیز ما را به کارخانه نازگل ارجاع دادند، اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته ایم.

ناصری یادآور شد: آنچه در جواب پیگیری‌های ما اعلام می‌شود این است که مواد اولیه برای تولید این نوع روغن مورد نیاز قنادی‌ها وجود ندارد و قولی هم برای تامین این روغن تاکنون به ما داده نشده است.

وی این مشکل را محدود به کرمانشاه ندانست و عنوان کرد: بسیاری از شهرهای دیگر کشور نیز با کمبود این نوع روغن مواجهند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از افزایش هفت برابری قیمت روغن مارگارین  هم خبر داد و اضافه کرد: در گذشته ظرف 10 کیلویی این روغن را صد هزار تومان می‌خریدیم که اکنون قیمت آن به 700 هزار تومان رسیده و با همین قیمت هم یافت نمی‌شود.

کاهش 30 تا 40 درصدی فروش قنادی‌ها بخاطر کرونا

ناصری با بیان اینکه مشکل قنادی‌های کرمانشاه به همین تامین روغن محدود نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا یکی از مهمترین گروه‌هایی که آسیب دیدند و کمتر مورد توجه قرار گرفتند، قنادی‌ها بودند که هنوز هم کاهش فروش آنها ادامه دارد و نسبت به سال گذشته در همین ایام حدود 30 تا 40 درصد افت فروش داریم.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز هم که اوج فعالیت قنادی‌ها است، قنادی ها با افت بسیار فروش و ضرر مواجه شدند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از تعطیلی همیشگی پنج قنادی کرمانشاه به دلیل کاهش فروش و عدم تامین هزینه‌ها خبر داد و عنوان کرد: با ادامه این روند تعداد بیشتری از قنادی‌ها تعطیل خواهند شد.

ناصری خاطرنشان کرد: به دلیل سخت‌گیری‌هایی که در دریافت تسهیلات کرونا وجود داشت بسیاری از قنادی‌ها از آن استفاده نکردند و حالا با زیان‌های چندین میلیونی مواجهند که جبران شدنی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه قنادي قنادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

در سال‌های اخیر، روغن زیتون به دلیل فواید سلامتی آن، علاوه بر استفاده در آشپزی، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. افزایش محبوبیت رژیم مدیترانه‌ای، که تشویق به جایگزینی کره با چربی‌های سالم مانند روغن زیتون می‌کند، منجر به رونق تولید برندهای مختلف روغن زیتون شده است.

اما آیا مصرف روزانه روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟ در این مقاله، ما هر آنچه را که لازم است در مورد فواید سلامتی مختلف روغن زیتون بدانید، و چگونگی اثر آن بر کاهش وزن را به اشتراک می‌گذاریم.

آیا روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

به گزارش فرطب، بر اساس یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۸ و منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه، مشخص شده است که افرادی که هر روز روغن زیتون را به عنوان بخشی از صبحانه پرچرب خود مصرف می‌کردند، به کاهش قابل توجه چربی و کاهش فشار خون دست یافتند.

با این حال، باید به این نکته توجه داشت که مصرف روزانه یک فنجان روغن زیتون به تنهایی به کاهش وزن منجر نمی‌شود. روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک افزودنی سالم به رژیم غذایی اضافه شود، اما کاهش وزن به علت ترکیبی از عوامل اصلی از جمله رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی منظم و سبک زندگی سالم اتفاق می‌افتد.

بنابراین، برای کاهش وزن، لازم است که رژیم غذایی متنوع و سالمی را دنبال کنید که شامل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، آجیل و پروتئین‌های کم چربی باشد.

روزانه چقدر باید روغن زیتون بخوریم؟

علاوه بر این، روغن زیتون یک نوع چربی است که در مقایسه با دیگر چربی‌های موجود، در هر گرم خود دارای کالری بیشتری است؛ بنابراین، مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. طبق دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها، بزرگسالان باید تنها 20 تا 35 درصد از کالری روزانه خود را از چربی‌ها تأمین کنند.

چگونه مصرف روغن زیتون می تواند به اهداف کاهش وزن شما کمک کند؟

اگرچه چربی کالری زیادی دارد، اما بسیار سیرکننده است؛ افزایش سیری می‌تواند منجر به کاهش دریافت کالری کلی شود که برای کاهش وزن مفید است. این به این معناست که احتمالاً کمتر در طول روز از غذاهای بدون کالری استفاده می‌کنید، زیرا از آنجایی که احساس سیری می‌کنید، نیاز کمتری به مصرف غذا دارید.

علاوه بر این، روغن زیتون به وعده‌های غذایی طعم و مزه می‌بخشد و می‌تواند مصرف غذاهای سالم‌تر را لذت‌بخش‌تر کند. این به شما کمک می‌کند به یک برنامه غذایی سالم پایبند باشید که کلید کاهش وزن پایدار است.

فواید افزودن روغن زیتون به وعده های غذایی

روغن زیتون علاوه بر فواید بالقوه در کاهش وزن، حاوی چربی‌های تک غیراشباع است که در صورت استفاده به جای چربی‌های اشباع و ترانس، می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک کند.

همچنین، روغن زیتون دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت کمک کند.

بعضی مطالعات حتی نشان می‌دهند که چربی‌های تک غیراشباع موجود در روغن زیتون ممکن است به بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر زوال شناختی با افزایش سن کمک کند.

چگونه روغن زیتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی می‌تواند آسان و لذیذ باشد. می‌توانید از روغن زیتون به عنوان پایه سس سالاد خانگی استفاده کنید. به سادگی آن را با نمک، فلفل و یک منبع اسیدی مانند آب لیمو یا سرکه ترکیب کنید تا یک سس متعادل و خوشمزه داشته باشید.

از روغن زیتون به عنوان پایه ای برای مارینادهای گوشت، مرغ یا ماهی استفاده کنید که به لطیف شدن طعم و بافت آن کمک می‌کند.

شما حتی می‌توانید روغن زیتون را در دستور العمل‌های پخت مانند کیک یا کلوچه جایگزین کنید تا جایگزینی سالم‌تر برای کره یا روغن نباتی باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • تولید انواع زولبیا و بامیه و شیرینی در شهر سین
  • بررسی بازدید‌های محیطی کارشناسان مرکز بهداشت در یکی از قنادی‌های سطح شهر زاهدان
  • فوتبالیست دورگه ایرانی - دانمارکی که در ایتالیا عاشق «تراکتور» است
  • تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت‌های بهاره
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
  • نوشته روی شیشه یک مغازه قنادی ایرانی در تورنتو سوژه کاربران شد + عکس
  • (تصاویر) مهندس دانمارکی و یک خانه ۲۸ متری عالی با تمام امکانات
  • مهندس دانمارکی و یک خانه 28 متری عالی با تمام امکانات (+تصاویر)