Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@21:26:31 GMT

تحریم‌های آمریکا علیه ایران ته کشید

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۹۸۷۹

 «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که ایالات متحده تا کنون تحریمهای زیادی علیه ایران و روسیه اعمال کرده است و واشنگتن گزینه‌های کمتری برای محدودیتهای جدید علیه این دو کشور در اختیار دارد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، اوبرایان در پاسخ به سوالی درباره ادعای مداخله ایران و روسیه در انتخابات آمریکا و اقدامات مقابله جویانه واشنگتن در برابر آن افزود: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که ما در حال حاضر تحریمها ی زیادی علیه تهران و مسکو وضع کرده‌ایم و بنابراین فرصتهای خیلی کمی( برای اعمال تحریمهای جدید) در اختیار داریم و چیز زیادی باقی نمانده است که بتوانیم انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال تاکید کرد که کاخ سفید در حال بررسی همه اقدامات مهار احتمالی است که می‌تواند در این زمینه علیه ایران، روسیه و همچنین چین اعمال کند.

وی پیش از این نیز تاکید کرده بود که برای واشنگتن بسیار دشوار است که اهداف جدیدی را برای تحریمهای ضدروسی پیدا کند.

«جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا اخیرا مدعی شده که ایران و روسیه تلاش کردند تا در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست  جمهوری آمریکا مداخله کنند.

وی که در کنفرانس خبری درباره موضوع امنیت انتخابات ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، افزود: «ایران و روسیه بخشی از اطلاعات مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار دارند.»

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش گفت که تهران اقدام به ارسال ایمیل‌هایی به مشارکت کنندگان در انتخابات با هدف ارعاب آنها، شعله ور کردن ناآرامی‌های اجتماعی و آسیب رساندن به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا کرده است.

راتکلیف گفت که ایران پشت فیلم ویدئویی است که نشان می‌دهد افراد می‌توانند رای تقلبی خود را حتی از خارج کشور بدهند.

مقامات آمریکایی پیش از این نیز بارها مدعی شده‌اند کشورهایی همچون روسیه، چین و ایران در تلاش هستند در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا مداخله کنند.

ایران و روسیه این ادعاهای مقامات آمریکایی را قویا رد کرده‌اند. 


 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: واشنگتن ایالات متحده روسیه واشنگتن تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سناتور سابق جو لیبرمن روز گذشته در پی آسیب ناشی از زمین خوردن در خانه‌اش در ۸۲ سالگی درگذشت.

این سناتور سابق نخستین یهودی آمریکایی بود که در سال ۲۰۰۰ برای سمت معاونت ریاست‌جمهوری از حزب دمکرات نامزد شده بود.

لیبرمن از جمله حامیان اسراییل و از مخالفان برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود و ریاست سازمان غیرانتفاعی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را نیز بر عهده داشت.

وی از نخستین افرادی بود که برای تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • مقام آمریکایی ضد ایران زمین خورد و مرد!
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!