Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: انتشار هرگونه خبر برای فروش داروهای فاقد مستندات علمی و تحقیقاتی جوسازی رسانه‌ای است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خبر این بود که «دولت روحانی و شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفته‌اند که کشور ایران به عنوان موش آزمایشگاهی است و ایرانی‌ها را مورد آزمایش داروهای نامعلوم با عوارض نامشخص قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» خبری که به نقل از دبیر کمیته علمی مبارزه با کرونا مطرح شده بود.

مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا درباره این شایعه منتشر شده، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا عده‌ای مدعی تولید داروهایی با نام‌ها و عناوین مختلف حتی با اسامی مقدس شدند که اثربخشی هیچ‌کدام از این داروها توسط اعضای کمیته علمی تایید نشد. به همین دلیل تاکنون هیچ دارویی بدون مستندات وارد عرصه درمان کرونا نشده است.

به گفته وی، برخی مدعیان تولید داروهای درمانی کرونا با وجود مخالفت‌های علمی کمیته تلاش می‌کنند داروی خود را بدون انجام آزمایش روی مردم، امتحان کنند. اما خوشبختانه فعالیت این افراد با ورود نیروی انتظامی و نهادهای نظارتی محدود شد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین تاکید کرد: این افراد سودجو برای فروش داروهای خود اقدام به جوسازی‌های رسانه‌ای در فضای مجازی کردند تا مردم را به خرید این داروها ترغیب کنند.

قانعی ادامه داد: کمیته علمی مبارزه با کرونا با جدیت در مقابل فعالیت این افراد و جلوگیری از ورود داروهای فاقد مستندات علمی و اثربخشی درمانی به پروتکل درمان بیماری کرونا ایستاده است.

در این فضاسازی رسانه‌ای نقل شده بود که «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخی از این داروها را بدون اطلاع مردم، روی آن‌ها امتحان می‌کند تا گزارش نهایی را با سازمان بهداشت جهانی ارائه کند. به همین دلیل آمار ابتلا به کرونا هر روز بیشتر می‌شود.» اما قانعی در پاسخ به این نقل قول، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابل ورود داروهای فاقد مستندات درمانی به پروتکل درمان کرونا جلوگیری می‌کند و این حرف یک شایعه رسانه‌ای است.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: دارو کرونا پروتکل درمانی مبارزه با کرونا کمیته علمی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، چشم‌انداز این برنامه، حمایت از ثبت اختراعات و کمک به فرآیند توسعه فناوری، ترویج و تجاری‌سازی پایان‌نامه‌های حیطه فناوری‌های صنایع غذایی است.

این فراخوان توسط مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به منظور حمایت از ایده‌ها و طرح‌های این حوزه در قالب حفاظت از دارایی‌های فکری، توسعه فناوری و خدمات استقرار در آزمایشگاه‌های ساخت سریع از قبیل فضای کار اشتراکی، خدمات آزمایشگاهی و پایلوت، شبکه‌سازی و برگزاری دوره‌ها و منتورینگ تخصصی اعلام شده است.

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، مجری اصلی این رویداد است و برنامه به نحوی طراحی شده ‌است که پایان‌نامه‌های مستعد و دارای قابلیت فناورانه، با حمایت معاونت مورد حمایت صددرصدی برای ثبت از مسیر بین المللی PCT قرار خواهد گرفت.

تمامی فارغ اتحصیلان کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای، دانشجویان دکتری که از پروپوزال خود دفاع کرده‌اند و موضوع پایان‌نامه آنها در حیطه‌های فناورانه علوم و صنایع غذایی است و همچنین محققان پسادکتری می‌توانند در این برنامه با حفظ شرایط و عدم انتشار نتایج دستاوردها در هر قالبی شرکت کنند. (اطلاعات بیشتر و پرسش‌های متداول).

برای شرکت در فراخوان، متقاضیان می‌توانند " فرم ثبت‌نام " را از طریق پست الکترونیک به نشانی ipmc.service@isti.ir ارسال کنند.

کد خبر 6062870 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • ممنوعیت ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید