Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منا علیزاده کارشناس اداره کل استاندارد استان خوزستان گفت: ۱۱ هزار و ۵۲۷ مورد آزمون بر روی نمونه‌های دریافتی از واحد‌های تولیدی، واحد‌های صنفی، محموله‌های صادراتی و وارداتی، تعیین تعرفه گمرکی و سایر قسمت‌ها با همکاری آزمایشگاه‌های اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تائید صلاحیت شده طی مهرماه امسال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بر اساس نتایج به دست آمده ۴ هزار و ۸۵ نمونه قبول و ۲۸ نمونه نیز مردود و مغایر با استاندارد‌های ملی مربوطه بود، افزود: این اداره کل دارای ۲۷ آزمایشگاه تخصصی بوده و ۱۱۸ آزمایشگاه همکار نیز زیر نظر این اداره کل فعالیت می‌کند.

علیزاده توان این آزمایشگاه‌ها را انجام آزمون بیش از ۶۵۰ استاندارد در زمینه‌های مختلف از جمله؛ غذایی، کشاورزی، شوینده ها، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، فرآورده‌های نفتی، وسایل نقلیه و ... عنوان کرد و اظهار داشت: در مهرماه امسال ۳ گواهینامه تمدید و ۶ مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار صورت گرفته و ۳۱۱ وسیله آزمایشگاهی نیز کالیبره شده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون استاندارد آزمایشگاه کنترل کیفیت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه

علی رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به نقش عمده و برجسته آزمایشگاه رفرانس (مرکزی) دانشگاه در ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاهی به مردم شریف استان و استان‌های همجوار به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر اشاره و اظهار کرد: طی سال گذشته ۴۲۵ مورد آزمایش تشخیص پیش از تولد و بعد از تولد بیماری تالاسمی و فنیل کتونوریا و ۱۰۰۰ مورد آزمایش سیتوژنتیکی و تشخیص اختلالات کروموزومی پیش از تولد (آنالیز مایع آمینوتیک) و بعد از تولد در این مرکز انجام شده است.

وی به انجام سه هزار مورد آزمایشات غربالگری سلامت جنین سه ماه اول و دوم، ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آزمایشات تشخیص مولکولی کروناویروس ارسالی از مراکز بهداشتی و درمانی استان، ۳۰۰۰ مورد آزمایشات تشخیص مولکولی بیماری‌های ویروسی وسرطانها و انجام ۴۰۰۰ مورد آزمایشات پاتولوژی و سیتولوژی در این مرکز طی سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی کرمانشاه از اجرای برنامه‌های کنترل کیفی داخلی, کنترل کیفی خارجی و استاندارد سازی آزمایشگاه، خرید, نصب و راه اندازی تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز از محل درآمدهای اختصاصی به میزان بیست و پنج میلیارد ریال نیز در سال گذشته خبر داد.

کد خبر 6084657

دیگر خبرها

  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • ارجاع هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی