Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما اکنون نحوه برگزاری کلاس های غیرحضوری و ساعات طولانی آموزش ها در حد بیش از سه و چهار ساعت دانش آموزان و خانواده ها را به ستوه آورده  و آنها را دچار مشکلاتی کرده است.

اگرچه با وضعیت بسیار خطرناک شیوع ویروس کرونا در لرستان باز هم تنها راه آرامش خاطر خانواده ها از سلامت فرزندان و امن ماندن از ویروس بی رحم کرونا همان آموزش های مجازی است اما توجه به سلامت جسم و روان دانش آموزان در کلاس های غیر حضوری نیز اولویت خانواده ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که دانش آموزان ناچار به ادامه تحصیل از طریق مجازی و پنداشتن گوشی های هوشمند و تبلت را بعنوان کلاس درس هستند اما سپری شدن ساعات طولانی وقت دانش آموزان در فضای مجازی پرت کردن آنها در ورطه خطر دیگری به نام فضای مجازی است که خود خطرات و تهدیدات فراوانی به دنبال دارد.

ساعات طولانی کلاس های درس مجازی و حاصلی ناچیز جفای ناروا به این نونهالان است که تدبیر و برنامه ریزی منسجم از طرف مسولان آموزش و پرورش را می طلبد  تا مانع از اتلاف وقت دانش اموزان و گشت و گذار در دالان های بیراهه فضای مجازی شود.

آنان با نام کلاس های درس باید ساعت ها در فضای مجازی به گوشی های هوشمند به انتظار ارسال فیلم آموزش و یا پرسش و پاسخ معلمان چشم بدوزند.

غوطه ور شدن در فضای مجازی و سر از بیراهه درآوردن دانش آموزان اتفاقی دور از ذهن نیست از طرفی خانواده ها نیز در این ساعات به دلیل برگزاری کلاس ها درس امکان نظارت چندانی بر دانش اموزان ندارند و اینگونه است که سلامت جسم و روح آنان به مخاطره خواهد افتاد.

اعتراض بسیاری از والدین و خانواده ها به طولانی شدن ساعات آموزش در شبکه شاد و نتیجه ای بسیار کمتر از ساعات طولانی حاصل آموزش های یک ماهه در شبکه شاد است که البته این تنها یکی از مشکلات آموزش های مجازی در سال تحصیلی جدید است و ضعف شبکه شاد و قطعی بیشتر اوقات و سایر نواقص مطالب دیگر است که به طولانی بودن مباحث نیازمند پرداختن در زمان های دیگر است.

ساعات طولانی آموزش ها در شبکه شاد علاوه بر اینکه در یک ماه گذشته دانش آموزان را به دلیل لزوم دنبال کردن کلاس ها دچار مشکلات جسمی همچون سردرد و چشم درد و دیگر عوارض کرده است و تهدیدی بزرگتر همچون وارد شدن به فضای غیرمجازی کرده است که بسیاری از خانواده ها از این وضعیت ناراضی کرده است.

مادر یک دانش آموزان مقطع ابتدایی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: علاوه بر اینکه در یک ماه گذشته چندین ساعت مختلف برای برگزاری کلاس ها به فرزندمان اعلام شده ،ساعات طولانی اموزش ها نیز برای دانش اموزان بسیار خسته کننده است.

وی اظهار داشت: ساعات آموزش کلاس ها از ساعت ۱۴ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه است که برای دانش آموز ابتدایی این مدت استفاده از گوشی و تبلت بسیار طولانی و خسته کننده است و از طرفی در تمام این زمان مطالب درسی و فیلم آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرد و بیشتر زمان بدون هرگونه ارتباطی بین معلم و دانش آموزان سپری می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که پس از پایان یافتن کلاس درس تکلیف و برنامه روز بعدی بلافاصله در اختیار دانش آموزان قرار نمی گیرد و باز هم دانش آموزان ناچار به انتظار در شبکه شاد برای دریافت تکالیف هستند که این نحوه فعالیت استرسی مضاعف به آنها وارد می کند و سپس در زمان کوتاهی باید تکالیف را انجام و برای معلم ارسال کنند و اینگونه تقریبا تمام بعد از ظهر تا شب را دانش اموزان در شبکه شاد و گوشی های هوشمند سپری می کنند.

پدر یک دانش آموز مقطع متوسطه نیز بیان کرد: مدت زمان استفاده از شبکه شاد و بعبارتی در اختیار داشتن گوشی های هوشمند و تبلت برای دانش آموزان زمان طولانی است که آنها در معرض تهدیدهای بسیاری قرار داده است و به دلیل بهره گیری مفید بسیار کمتر از این زمان توسط دانش آموزان بشیتر این وقت در فضای مجازی سپری می شود که خانواده ها را دچار چالش هایی کرده است.

رضا حسنوند با تاکید بر اینکه مدیریت و برنامه ریزی دقیق و مسنجمی از طرف مسولان آموزش و پرورش باید برای این مشکل اندیشیده شوداظهار داشت: به بهانه دور نگه داشتن دانش آموزان از خطر ویروس کرونا نباید آنها را در ساعات طولانی در فضای مجازی غوطه ور کرد.

وی ادامه داد: در حالیکه می توان در ساعات کمتر و مفیدتری اموزش های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار داد اما ساعات طولانی اموزش مجازی علاوه بر هدر دادن اوقات دانش آموزان و افت تحصیلی انها سلامت و امنیتشان را به خطر انداخته و این روزها مشکلات جدیدی در بسیاری از خانواده ها به همراه داشته است.

ساعت کلاس های درس در شبکه شاد باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی برگزار شود

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان به ایرنا گفت: ساعت کلاس های درس دانش آموزان در شبکه شاد باید بر اساس بند ۷دستورالعمل ابلاغی باشد و هرگونه تخلف به شدت مورد برررسی قرار خواهد گرفت.

فرید بهرامی با بیان اینکه آموزش های مجازی به منظور حفظ سلامت دانش آموزان برگزار می شود، اظهار داشت: در کلاس های غیر حضوری نیز سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد و نباید با برگزاری کلاس های طولانی مدت سلامت آنان در معرض خطر قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس کلاس های مقطع ابتدای باید در چهار کلاس ۲۵ دقیقه ای و کلاس های متوسطه در سه کلاس ۳۵ دقیقه ای برگزار شود و برگزاری کلاس های درس بیش از این زمان تخلف است.

بهرامی با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی تعریف آموزش باید براساس زیست بوم جدید باز تعریف شود، عنوان کرد: در این شرایط باید زندگی وتمام ضروریات آن را باز تعریف و بازبینی کنیم و تا بتوانیم نهایت حراست و نگهبانی را از سلامت خود و افراد جامعه داشته باشیم.

وی  با اشاره به اینکه از ۲ هفته پیش با مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا تمام کلاس های درس استان بصورت غیرحضوری برگزار می شود اظهار داشت: در این راستا معلمان استان از طریق آموزش های غیرحضوری و برگزاری کلاس های درس در بستر شبکه شاد به آموزش می پردازند و کادر اداری مدارس نیز بصورت یک روز در میان و با ظرفیت ۵۰ درصد نیروها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا اتخاذ می شود، اضافه کرد: در مدت ۲ هفته پیش رو بازدیدهای مستمر در مدارس استان انجام خواهد شد و تلاش می شود که تمام تمهیدات لازم برای مدارسی که دارای شرایط اموزش های حضوری بر اساس چک لیست دانشگاه علوم پزشکی استان هستند، فراهم شود.

بهرامی با اشاره به کلاس های کم جمعیت مناطق دور افتاده استان و مشکلات عدم امکانات لازم برای برگزاری کلاس های غیرحضوری در این مناطق یادآور شد: تلاش می شود که پس از ۲ هفته در صورت مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا کلاس های درس در این مناطق بصورت حضوری برگزار شود.

وی افزود: پیش از این نیز در ۱۰ درصد مدارس شهری استان یعنی حدود ۳۰۰ مدرسه و ۳۶ درصد مناطق عشایری استان با رعایت تمام پروتکل ها بهداشتی کلاس درس حضوری برگزار شده است.

معلمان دوره ابتدایی نباید کلاس های طولانی مدت برگزار کنند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: در نیمه دوم شهریور از طریق وزارت آموزش و پرورش چهار بازه زمانی برای فعالیت مدارس در شبکه شاد تعریف شد.

رقیه معتمدی افزود: بازه زمانی صبح زمان آموزش مقطع متوسطه اول، بازه زمانی دوم صبح برای آموزش مقطع متوسطه دوم و بازه زمانی ابتدای بعدازظهر برای دانش آموزان ابتدایی دوره دوم  و  بازه زمانی عصر برای دانش اموزان مقطع ابتدایی دوره اول تعیین شده است.

وی اظهار داشت: کلاس های دوره ابتدایی ۲۵ دقیقه است و ساعت حضور دانش اموزان ۲و نیم ساعت است  و کلاس ها و بررسی تکالیف باید در این مدت زمان برگزار شود.

وی با بیان اینکه گزارش شده که برخی معلمان مقطع ابتدایی با برگزاری آموزش های چهار ساعته دانش اموزان را مجبور به حضور طولانی مدت در شبکه شاد می کنند تاکید کرد: نیاز به برگزاری کلاس های طولانی مدت نیست.

۷۷درصد دانش‌آموزان لرستان تحت پوشش شبکه شاد هستند

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان همچنین گفت: اکنون ۲۵۱ هزار و ۴۶۰ دانش آموز معادل ۷۷ درصد جمعیت دانش‌آموزانی استان تحت پوشش شبکه شاد هستند.

معتمدی  با اشاره به اینکه در برخی مناطق محروم استان زیرساخت های لازم برای آموزش های مجازی وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به جمعیت کم دانش اموزان در این مناطق تلاش می شود پس از ۲هفته آموزش غیرحضوری آموزش ها در این مناطق بصورت حضوری ادامه یابد.

پروتکل‌های بهداشتی در ۹۶ مدرسه لرستان بطور کامل رعایت شد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: در بازدیدهای انجام شده از مدارس پیش از برگزاری غیرحضوری کلاس های درس در ماه گذشته  ۹۶ مدرسه این استان پروتکل‌های بهداشتی را بطور کامل رعایت کردند.

علیرضا نخعی با بیان اینکه هر مدرسه بایستی ۲۰ بند مندرج در دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کند تا شرایط برگزاری آموزش حضوری را داشته باشد اظهار داشت: اگر آموزشگاهی ۲۰ آیتم را به طور کامل انجام داده باشد کلاس ها به صورت حضوری در غیر اینصورت برگزاری کلاس باید غیرحضوری باشد.

وی افزود: با توجه به بازدیدهای مشترک کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش تنها تعداد ۹۶ آموزشگاه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و امتیاز ۱۰۰ را کسب کرده اند.

نخعی همچنین اظهار داشت: براساس بازدیدهای مشترک کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مطابق چک لیست مشترک، از یکهزار و ۸۰۰آموزشگاه شهری و روستایی بازدید و نظارت دقیق به عمل آمد.

وی ادامه داد: بر اساس بازدید های صورت گرفته و ارائه بازخورد به مدیران شهرستان و مناطق جهت رفع نواقص یا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد قابل توجهی از مدارس نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام نموده و برگزاری کلاس در آن مدارس به صورت حضوری صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تقدیر از نظارت مستمر کارشناسان بهداشتی علوم پزشکی در مدارس گفت: از بین مدارسی که نمره قبولی نگرفته و پروتکل ها را به صورت صد درصدی رعایت نمی‌کنند باید سریعا نسبت به تهیه ملزومات و اجرای کامل دستورالعمل ها جهت انجام پروتکل های بهداشتی اقدام شود و لازمه این امر تشدید نظارت است که باید با نظارت دقیق و برنامه‌ریزی لازم به خانواده ها اطمینان خاطر دهیم که مدرسه برای حضور ایمن دانش آموزان مهیا است.

محدودیت‌های کرونایی در لرستان تمدید شد

دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا لرستان نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام محدودیت‌های کرونایی در این استان تا جمعه نهم آبان ماه تمدید شد.

حسین رضا فتایی  اعلام کرد: در پی ادامه روند وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در استان و در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری، با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تمامی محدودیت های مصوب تا پایان روز جمعه نهم آبان ماه تمدید می شود.

وی با بیان اینکه در این مدت آموزش در کلیه مدارس سطح استان به‌صورت غیرحضوری برگزار می شود افزود: بدیهی است در مناطق روستایی نیز در مدت یادشده اصل بر آموزش غیرحضوری می‌باشد، مگر در مناطقی که از نظر دانشگاه علوم پزشکی مشکلی در تشکیل کلاس‌ها به‌صورت حضوری وجود نداشته باشد.

اکنون ۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان تحصیل می کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس خرم آباد لرستان آموزش مجازی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس خرم آباد لرستان آموزش مجازی ویروس کرونا مدارس خرم آباد لرستان آموزش مجازی اخبار کنکور آموزش و پرورش لرستان دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی برگزاری کلاس آموزش های مجازی برگزاری کلاس ها گوشی های هوشمند کلاس های درس دانش آموزان دستورالعمل ها فضای مجازی ساعات طولانی حضوری برگزار ستاد استانی دانش اموزان ویروس کرونا شبکه شاد صورت حضوری بازه زمانی طولانی مدت برگزار شود خانواده ها شبکه شاد دانش آموز برای دانش پروتکل ها آموزش ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام نویسی کتب درسی دانش آموزان میان پایه‌ها از فردا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: دانش آموزان میان پایه شامل دوم دبستان تا ششم ابتدایی، هفتم و نهم متوسطه اول و یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم از فردا تا ۳۱ خرداد می‌توانند برای نام نویسی کتب درسی شان اقدام کنند.


موسوی افزود: همچنین دانش آموزان پایه‌های ورودی شامل اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم از ۱۰ تیر تا نهم شهریور برای ثبت نام کتب درسی اقدام کنند.


وی گفت: والدین دانش آموزان میان پایه بهتر است ثبت نام‌های کتب درسی را به صورت گروهی و از طریق مدرسه و با پرداخت وجه کتاب به مدارس ثبت نام کتاب را انجام دهند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: ثبت نام کتب درسی در درگاه‌های اینترنتی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت شامل my.jov.ir، پنجره خدمات آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir و همچنین سامانه‌ی فروش کتب درسی کشور به آدرس irtextbook.com انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • آغاز نام نویسی کتب درسی دانش آموزان میان پایه‌ها از فردا
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • حمایت دانش آموزان لرستانی از عملیات تنبیهی سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب در کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش هوش مصنوعی به آموزگاران در ۲۰۰ دقیقه
  • «زنگ عطار» در نیشابور نواخته شد