Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به منظور بررسی آخرین اقدامات آبفا و شهرداری در پروژه‌های اجرایی دفع فاضلاب و آب‌های سطحی پیش از بارش‌های احتمالی امسال از منطقه غرب اهواز بازدید کرد و گفت: اولویت اول استفاده از بودجه ۵۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی، رسیدگی کامل به مشکلات شهرستان کارون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مناطق کیانشهر، میدان پلیس، سه راه خرمشهر، کوی سیاحی، کوی مندلی، لشکر، نخلستان از جمله نقاطی است که پارسال با آب گرفتگی شدید مواجه شدند افزود: اکنون پروژه‌های موثری برای جلوگیری از جمع شدن آب‌های سطحی در دست اقدام است.

شریعتی افزود: در منطقه کوی علوی، کانالی برای دفع آب‌های سطحی به نام کانال ۶۸ متری وجود دارد که بیش از ۲۰ سال لایروبی نشده و امیدواریم ظرف یک ماه آینده لایروبی این کانال نیز به پایان برسد.

استاندار خوزستان گفت: همچنین پروژه خیابان امام رضا (ع) تکمیل شده و ظرف ۲ روز آینده به بهره برداری می‌رسد و خط لوله دفع آب‌های سطحی از منطقه گاومیش آباد نیز کار شده و پمپ آن خریداری و به زودی راه اندازی می‌شود و در منطقه درویشیه اقدامات خوبی در حال اجرا است و آب و فاضلاب استان در حال لایروبی خط فاضلاب این منطقه است و لایروبی کانال‌های روباز نیز با کمک شهرداری در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به تقویت پمپاژ مشکل آبرسانی به منطقه درویشیه بخصوص در شهرک نور  تصریح کرد: اکنون لوله گذاری خط اصلی اسلام آباد نیز به پایان رسیده و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات خط فرعی نیز توسط بخش خصوصی تامین و به زودی مشکل آبرسانی در این منطقه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه عمرانی مشکلات شهری آب های سطحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سد کارون ۳ به شهرستان ایذه با احداث تونل آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید.

محمد خانچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین مصوبات سفر ریاست جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه و پس از آن باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل و مناطق اطراف برای آب شرب و کشاورزی بود که باید سال‌ها پیش انجام می‌شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه انتقال آب اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ کشاورزی متحول می‌شود و با اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری زمین‌های مسیر را تا جایی که بودجه تخصیص داده شود، آماده خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرح آب‌رسانی به شهرهای شمال شرق استان با هدف تأمین کمی و کیفی آب شرب شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداود، صیدون، رامهرمز، هفتکل و ۶۸۹ روستای تابع با جمعیتی بالغ بر ۷۳۰ هزار نفر به میزان ۶۲ میلیون مترمکعب، تأمین آب کشاورزی ۲۰ هزار هکتار زمین و توسعه ۴۰ هزار هکتار باغ‌های دیم به میزان ۹۸ میلیون مترمکعب خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: فعالیت این پروژه از جمله احداث تأسیسات برداشت آب و تونل به طول ۹۰۰ متر و با ظرفیت ۱۱.۱ مترمکعب بر ثانیه و احداث ایستگاه پمپاژ با همین ظرفیت، حفر تونل انتقال آب به طول ۴.۵ کیلومتر، احداث تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، احداث پل به طول ۱۲۰ و عرض شش متر، اجرای پست برق ۴۰ مگاواتی و شبکه‌ی فشار قوی، اجرای خط انتقال آب شرب ۱۵۰۰ میلی‌متر به طول ۲۵ کیلومتر و آب کشاورزی به قطر ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیمتر به طول ۱۰۵ کیلومتر است.

خانچی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه هشت هزار میلیارد تومان است، گفت: فاز نخست که در حوزه شهرستان ایذه است با عملیات احداث تونل آغاز شده است و در صورتی که مشکل تأمین اعتبار و بودجه ایجاد نشود، این پروژه در شهرستان ایذه تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید و سرانجام پس از سال‌ها انتظار مردم ایذه می‌توانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 747184

دیگر خبرها

  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • برای انتقال آب‌های سطحی باید علمی و اساسی وارد عمل شویم