Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، آیین پایانی چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران»، امروز دوشنبه پنجم آبان برگزار و به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام مجله شعر وزن دنیا پخش می‌شود.

مراسم اختتامیه این‌دوره از جایزه مورد اشاره که طبق روال هر سال قرار بود در نیمه دوم اسفند برگزار شود، بنا به شرایط اجتماعی و ضرورت‌های احتیاطی در زمینه‌ی شیوع ویروس کرونا، با تاخیر مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت نیز با توجه به تداوم شرایط، تصمیم بر این شد که به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار شود.

در بخش کتاب سال این دوره از جایزه، پیشتر کتاب‌های زیر به‌عنوان نامزدهای دریافت عنوان کتاب سال شعر ایران معرفی شده بودند:

به رنگ دانوب / واهه آرمن / چشمه
پشیمانم کن / عباس صفاری / چشمه
سه‌گانه خاورمیانه / گروس عبدالملکیان / چشمه
و احتمال چاقوی ابراهیم / سیدرضا ملکی / مانیا هنر
هفتاد کشیش یخی / علی نجفی / روزنه

همچنین در بخش ویژه شاعران بدون کتاب که هر ساله با هدف کشف استعدادهای شعری در هر سن و جغرافیایی برگزار می‌شود، این افراد از میان شاعران فارسی‌زبان شرکت‌کننده که تاکنون در ایران کتاب شعر منتشر نکرده اما به‌اندازه‌ یک کتاب، شعر دارند، به‌عنوان نامزد این دوره از جایزه معرفی شده بودند:

فاطمه بیرانوند
احمد پورنجاتی
پویان جمالی کاظمی
حسن جنت‌مکان
روح‌الله چراغ‌زاده
حمیدرضا ظرافت
مهران عزیزی
علی مشکات (از افغانستان)

طبق اعلام دبیرخانه چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران، در بخش «تجلیل از یک عمر فعالیت شعری» این دوره از جایزه، از یک عمر فعالیت ادبی و پژوهشی استاد «محمدعلی اسلامی نُدوشن» تقدیر خواهد شد.

این‌برنامه ظهر امروز دوشنبه ۵ آبان ساعت ۱۳ به‌طور زنده از فضای مجازی پخش می‌شود.

کد خبر 560147 برچسب‌ها ادبیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ادبیات دوره از جایزه کتاب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان

آیین اختتامیه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از هنرمندان برتر کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولین و مدیران فرهنگی هنری استان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استان‎ها خبرگزاری دانشجو،سرهنگ پاسدار عیسی جمشیدی،مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین گفت:در ادامه اجرای برنامه هایی که در طول هفته هنر انقلاب اسلامی توسط سازمان بسیج هنرمندان و کانون های تابعه در نواحی برگزار شد امروز با محوریت گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان بسیج هنرمندان و همینطور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند به ویژه شهید هنرمند سید مرتضی آوینی هنرمند مستند ساز، عکاس،نویسنده، روزنامه نگار و نظریه پرداز سینمای اسلامی ایرانی با حضور جمعی از هنرمندان عرصه های مختلف هنری آیین اختتامیه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مسئولین و مدیران فرهنگی هنری در محل ستاد کنگره سرداران شهید استان برگزار شد.

جمشیدی با بیان اینکه در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا شد، افزود: در پایان از مسئولین کانون های بسیج هنرمندان شهرستان ها، رؤسای انجمن‌های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان، هنرمندان شاخص عرصه های مختلف هنری، مسئولین فضای مجازی این سازمان و کانون های تابعه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد