Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه کویت طی نامه‌ای محکومیت اقدام توهین آمیز فرانسه علیه پیامبر اسلام را به سفیر این کشور ابلاغ کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کویت، احمد ناصر روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به کلر لو ژندر، اقدام توهین آمیز فرانسه علیه پیامبر اسلام را محکوم کرد. در نامه وزیر خارجه کویت همچنین بر ضرورت توقف اهانت به تمامی ادیان و انبیای الهی در گفتمان‌های رسمی و سیاسی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این نامه بر ضرورت اشاعه صلح در میان مردم تاکید و درباره پیامد‌های ناگوار نفرت پراکنی و نژادپرستی در میان ملت‌های هشدار داده شد.

رئیس جمهور فرانسه که در گذشته توهین به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) را آزادی بیان تعبیر کرده بود، این بار نیز با دفاع از کاریکاتور موهنی که چند روز پیش در یک نشریه فرانسوی منتشر شده بود.

پیش از این رئیس جمهور فرانسه به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

اظهارات اسلام ستیزانه رئیس جمهور فرانسه با اعتراض گسترده اعراب ساکن در اراضی اشغالی همراه شد. نزدیک به ۲۰۰ تن از اعراب ساکن اراضی اشغالی، شنبه شب با حضور در مقابل محل اقامت سفیر فرانسه، اعتراض خود را نسبت به رویکرد اسلام ستیزانه مکرون اعلام کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون وزارت خارجه کویت اسلام ستیزی پیامبر اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به همت بنیاد ملاصدرا در بوسنی و هرزگوین کتاب پیامبر رحمت شامل مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره پیامبر عظیم الشأن اسلام از ولادت تا بعثت و دوران زندگی آن حضرت در مکه و مدینه تا پایه گذاری تمدن اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب سارایوو با شعار کلام من رونمایی شد.
مطالب این کتاب بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری با رویکرد شرایط و مقتضیات روز و برای آشنایی غیر مسلمانان به ویژه مردم قاره‌های اروپا و آمریکا و نیز بر اساس سیر تکوینی و تاریخی زندگی پیامبر بزرگوار اسلام را در بر می‌گیرد. همچنین متن دو نامه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان در غرب و آمریکا و دولت مردان در پایان کتاب ذکر شده است.
در آیین رونمایی از این کتاب در بخش جنبی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب سارایوو آیت الله حسن رمضانی با اشاره به دوران زندگی معنوی پیامبر اسلام گفت: وجود مبارک و مقدس پیامبر تجسم عینی قرآن است و بدین جهت است که خداوند او را الگوی بشریت معرفی کرده و به انسان‌ها خصوصا انسان‌های مومن دستور می‌دهد که او را الگو و سر مشق خود قرار دهند.
وی افزود: کتاب پیامبر رحمت برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و سعی دارد این شخصیت الهی را از ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و الهی مورد تحلیل و بررسی قرار دهد و آن بزرگوار را به جهانیان معرفی نماید.
سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو با حضور ۱۵۰ ناشر داخلی و بین المللی از ۲۰ کشور جهان به عنوان معتبر‌ترین رویداد فرهنگی در مجموعه فرهنگی و ورزشی اسکندریه در حال برگزاری می‌باشد. این نمایشگاه تا سوم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • عکس/ ورود رئیس جمهور به اسلام آباد
  • فیلم/ استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه اسلام آباد
  • مسیح مهاجری: اول تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن کنید بعد جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • لایحه عفاف و حجاب در پیچ و خم تصویب توسط آقایون/ انصاری‌راد: اجرای طرح حجاب نباید موجب توهین به پیامبر اسلام (ص) شود
  • دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس